Zo bang om te bevallen!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Eveline2007, 1 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eveline2007

Eveline2007 Actief lid

11 mei 2011
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste bevalling verliep erg goed, geen klachten erover.
    Dat was een paar jaar geleden, binnen 4 uur bevallen vanaf de eerste wee.
    Maar nu, ik ben pas 9 weken zwanger, maar zooo bang om weer te bevallen! Vooral nu ik weet hoeveel pijn het doet! En denk ik ook omdat ik de afgelopen maanden erg ziek ben geweest en veel pijn heb gehad met ontstekingen en aandoeningen, dat ik wat minder blij ben met dit toekomstbeeld.
    Maar ik heb gemerkt dat ik overal steeds angstiger voor wordt.
    Ik weet dat het weinig zin heeft, ik bedoel, eruit gaat het toch en pijn doen ook, maar ik moet nog zoveel maanden en als ik er nu al tegenop zie....
    Wat betreft de verloskundige, daar hoe ik niet teveel van te verwachten (Bonaire), die had al lang geleden met pensioen gemogen en die duldt geen gezeur of gejammer, want het hoort er allemaal bij.

Wie heeft dit ook e hoe is het uiteindelijk opgelost?

2. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Wat vervelend dat je er zo tegenop ziet! Ik zit niet in dezelfde situatie, ik ben 3 maanden geleden bevallen (thuis, zonder pijnstilling, in bad) en ik vond het geweldig. Ik zou het zo morgen weer doen.
    Ik was totaal niet bang en ik weet zeker dat ik dat voor de volgende bevalling ook niet ben, in tegendeel.

Misschien heeft het zin om je op een andere manier voor te bereiden op je bevalling, of om op een andere manier te bevallen? Ik zou absoluut het boek 'Hypnobirthing' lezen, dat heeft mij enorm geholpen.

Ik vond zelf het liggend op mijn rug persen vreselijk, maar recht op zittend in bad daarentegen heel bijzonder en niet pijnlijk. Ik kon mijn kindje zelf geboren zien worden en aanpakken.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt.. maar ik weet wel dat angst een zeer slechte invloed heeft op je bevalling (spanning in je baarmoeder) en de kans daardoor juist groter is dat het vervelender is dan de eerste keer!
    Je kunt ook zwangerschapsyogafilmpjes op youtube kijken of ontspanningsoefeningen doen (bij het boek hypnobirthing zit een cd met een hele fijne oefening).

Succes! Je hebt nog 31 weken om je angst om te zetten in positieve gedachten! Tijd genoeg!

3. rianneke1985

rianneke1985 Actief lid

6 jul 2011
    135
    52
    28
    Nu even moeder :)
    Dordrecht
    Hey meid
    Ik heb een goede eerste bevalling gehad, maar ik vind het ook wel weer erg spannend om nu te gaan bevallen, zoals je ziet is het voor mij een kwestie van dagen eigenlijk nog, en met momenten vliegt het me ook ff naar de keel dat ik denk ow nee, daar gaan we weer! Maar het heeft voor jou nu nog geen zin om je er druk over te maken, het duurt nog lang en echt waar straks loop je aan het eind en dan ben je er echt klaar voor, je groeit er in die maanden ook naar toe. Heel veel succes en idd misschien ontspanningsoefeningen doen...

4. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het helemaal. Mijn eerste bevalling verliep eigenlijk heel goed, binnen 9 uurtjes vanaf de eerste wee bevallen. Ik moest wel 1 uur en 45 min. persen en dat was enorm vermoeiend en ook pijnlijk natuurlijk.
    Voor mij is het ook nog maar een kwestie van dagen nu, maar ik zie ook best wel op tegen de bevalling, met name de pijn die het met zich meebrengt, kan ik het wel aan enzo ...?

Mijn verloskundige zei dat ik het los moet laten. Het over me heen laten komen en go with the flow. De vorige keer is het goed gegaan dus waarom nu niet. Ik heb me nu ingesteld van kom op, zie het als een uitdaging en je kunt het. Je hebt het al eens voor mekaar gekregen dat lukt nu weer. Verstand op nul en doordouwen maar haha.
    Serieus, het komt goed met ons ;)

5. sietje30

sietje30 Nieuw lid

8 aug 2011
    1
    0
    0
    hallo, ik ben op dit moment ook 9weken en 3dagen zwanger van myn 4e kindje.
    myn 3bevallingen zyn supergoed gegaan. 1e bevalling heeft 5,5uur geduurd (in gang gezet, en epiduraal) 2e bevalling heeft 2,5uur geduurd (vanzelf gekomen, zonder verdoving), en 3e bevalling is terug ingeleid wegens superveel pyn aan men bekken, en ook zonder verdoving, en heeft ook maar een 3uurtjes ofzo geduurd, maar door men laatste bevalling heb ik nu heel veel schrik gekregen om te bevallen :( op 6cm vroeg ik verdoving maar ze treuzelde zo hard want ze wou dat ik het toch zo maar wou proberen, het is erna wel supersnel gegaan, maar ben 1st wel een hele tyd op men knieen moeten gaan zitte omdat het zogezegt een sterrekykertje was dus ik mocht totaal niet persen, maar voelde het kopje wel al komen, en probeer maar niet te persen dan :x ik denk tot nu toe nog altyd dat ze gewoon op de gyn wou wachten :x dus heb onnodig serieus afgezien en daarom dat ik nu zo veel bang heb om terug te bevallen :(

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland

Deel Deze Pagina