hoi dames ik weet niet of iemand me kan helpen deze vragen te beantwoorden,maar is er een kans dat ik zwangerschapsdiabetes heb? ik plas veel heb wat vaker dorst en als ik iets van 6 uur niet heb gegeten na ontbijt bijvoorbeeld dan begin ik helemaal warm te worden,zweten en te trillen (gevoel van flauwvallen) en zodra ik meteen eet dan gaat het na 10 min weg het gevoel. verder ben ik 1.55m en weeg nu 62,5kg mijn moeder heeft diabetes type 2
Hi meid Wanneer moet je weer naar de vlk? Vaak komt zwangerschapsdiabetes na 20 weken voor of is het rond die tijd aan te tonen. Dat las ik op internet. Ik zou het wel even laten testen gezien je moeders diabetes. Zelf heb ik afgelopen donderdag te horen gekregen dat mijn baby 2 weken voor loopt op groei, dus mijn suiker moet ook getest worden. Ik vind het mega spannend. Hopelijk is het niets en kunnen we allebei gewoon genieten van een goede zwangerschap! Sterkte!!
he ellenore ik moet pas 5 januari naar de vlk en ze hebben vaak mijn bloedsuiker getest en die is goed..weet alleen nu niet hoe het zit..ik hoop echt dat we kunnen genieten van onze zwangerschap..bij mijn zoontje had ik het niet
Klink niet als zwangerschapsdiabetes hoor. Veel plassen kan door de zwangerschap komen. Dorst ook. En als ik geen zwangerschapsdiabetes heb en 6 uur niet eet dan sta ik ook te trillen hoor! Een zwangerschap vergt nou eenmaal veel energie. Dit is ook niet het termijn waarin je het doorgaans ontwikkeld. En je moeder heeft type 2 dat is ouderdomssuiker wat ook bij overgewicht hoort. Pas als ze type 1 had gehad dan zou er een erfelijke factor mee kunnen spelen. Des al niet te min, als je in januari naar je vk gaat even aangeven dan testen ze ie gewoon nog een keer.
o heel fijn om te horen..dat brengt in ieder geval geruststelling en zal op 5 juanuari ook ff vragen of ze me suikergehalte willen testen
ik had nog een vraag...voel me niet lekker en begin ook verkouden te worden en zwak gepaard met aankomende hoofdpijn.. mag ik paracetamol innemen? zo ja hoeveel mag een zwangere vrouw per dag?
Na hoor mag gewoon. Net zoveel als normaal. Heeft je moeder trouwens geen test apparaat voor je suiker?