Wat vreselijk dat ook jij dit mee hebt moeten maken. Begrijp me niet verkeerd, het zal ongetwijfeld geen pretje zijn en ik heb ook nooit gezegd dat het geen pijn kan doen maar het is echt niet te vergelijken met een bevalling bij 40 weken.
Allemaal bedankt voor de reacties ! Ik ben thuis aan het bijkomen van alles. Ik had aan het eind een weenstorm dus ik vraag me af of dit minder heftig is dan een gewone bevalling... ik ben nog erg moe en emotioneel kan ik het nog niet zo goed beseffen wat er allemaal is gebeurd....
Take your time meis. Logisch dat jij je nu zo voelt. Het is een vreselijke rollercoaster waar je in bent beland. Je wordt even geleefd en nu komt het moment van relatieve rust en het besef van alles wat er eigenlijk gebeurd is. Dit kost energie, heel veel energie en met de nodige emoties! Gun jezelf de ruimte. Take care!!!
Ik heb ook een weeënstorm gehad bij mijn te vroeg ingeleide bevalling. Enorm heftig, en spannend. Hoe voel je je lichaamlijk? Neem je tijd en doe vooral rustig aan. Nogmaals ontzettend veel sterkte en kracht toegewenst.
Trouwens, geen bevalling is gelijk. Probeer dat ook gewoon niet te vergelijken. Jij bent bevallen van een prachtig kindje. Een echte bevalling met alles erop en eraan. Echte weeën etc..... Je hebt een topprestatie geleverd, fysiek maar ook zeker mentaal!
Veel sterkte Babilu. 'Fijn' om te lezen dat jullie je kindje toch hebben kunnen bewonderen. Ik hoop dat het jullie helpt bij het rouwproces. Neem jij tijd.
Heb jij ook een vroeggeboorte meegemaakt of ga je nu uit van dat een bevalling met 40 weken erger is dan een bevalling die veel eerder is? Ts heel veel sterkte meis...
echt mijn nekharen en armharen gaan hiervan overeind staan.. Ff voor de duidelijkheid voor jou .. ik heb 3 kinderen! een bevalling van 7.5 uur van begin tot eind. bevalling van 53 min bevalling vn 2.5 uur. Allemaal snel en de normale pijntjes maar god wat was ik blij dat ze eruit waren.. Anne 12 weken na 12 UUR WEEEN .. mega pijnlijk, nee het uitdrijven doet geen zeer (vaginaal) maar denk eens na WAT als je tegenwerkt. dat je met alle macht je kindje probeerd binne te houden.. waarbij jij met 40 weken mag persen en je kindje wilt vasthouden probeer je dan met alle macht en kracht die je hebt je kindje in je te houden.. Dus flikker toch een end op met dat ow minder pijnlijk dan 40 weken... BAh
Idd geen pretje 😰 alsof de lichamelijke pijn van de bevalling het ergst is wanneer je kindje zal sterven. Ik beval nog liever 100x van een 9 ponder dan dat ik weer een kind af moet geven. En het onbegrip en onbebul van sommige mensen kan ik ook missen als kiespijn. Dikke knuffel!
Heel veel sterkte met het verkies van jullie kindje. Ik ben bij een voldragen zwangerschap ingeleid . Ik had ook een weeënstorm. Kwam idd was door de medicatie. Ik hoop dat je wanneer je daar weer aan toe bent een mooie zwangerschap mag hebben met een "fijne" bevalling. Niet iedere bevalling is hetzelfde
Klopt vlinder 84. Ik kon de pijn Best Hebben En dacht ook steeds: als ik hier een gezonde baby aan over zou houden zou ik er vol doorheen gaan. Nu wist ik dat het iets moois beëindigde en ik er alleen verdriet aan overhield....
Ja wat een ramp is dat 😥 ik vond de bevallingen van mijn jongens ook best heftig hoor. Maar dat eindigde in een ontmoeting die alles waard maakt. Bevallen van een kindje dat niet kan blijven, daar zijn geen woorden voor... Dat deed echt veel meer pijn op alle vlakken. Dikke knuffel meid!
Als dit je mening is vanuit eigen ervaring dan zeg ik oke, geen een bevalling is hetzelfde. Maar als je nog nooit een vroeggeboorte hebt gehad kun je daar niet over oordelen. Ik ben 4 keer bevallen, weliswaar 3 keer op een natuurlijke manier. De eerste en derde keer waren van voldragen kindjes, maar nee... Ik zou niet kunnen zeggen dat de weeën die ik tijdens mijn tweede bevalling had (na 23 weken) onder de noemer 'buikpijn' zou kunnen zetten. Het waren gewoon dezelfde weeën als bij mijn voldragen kinderen, maar.... Het verschil is wel dat ik de tweede keer niet zo ver hoefde en aan 7 cm genoeg had om te bevallen, dat is inderdaad wel een verschil en de uitdrijving natuurlijk ook van een kleiner kindje.
Ik kom even voor TS op zeg. Want waar haal jij deze onzin vandaan? Ik ben al vroeg in de zwangerschap een kindje verloren door een miskraam, het kwam spontaan op gang. En hebben de natuur zijn gang laten gaan. 10 uur weeeen, verliezen van het vruchtje in een vruchtzakje, en daarna nog naweeën. En dat voor een vruchtje/kindje van 10 weken. Mijn voldragen zoontje kwam na 3 uurtjes weeën, en 2 persweeen. En ik ging met een prachtig kereltje naar huis. Ik weet wel wat zwaarder was hoor. TS, heel veel sterkte!
Sowieso kinderachtig om in een topic als deze je gelijk proberen te halen over dat een vroeggeboorte minder pijnlijk is. Daar gáát het helemaal niet over! Ts heel veel sterkte met het verlies van jullie mooie kindje.