Zo bang voor de toekomst...

Discussie in 'De lounge' gestart door Dithje1982, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)

Dat laatste stukje herken ik helaas.. door de ex van mn man zaten we het eerste jaar van onze relatie flink in de problemen, maar als je je problemen samen overwint dan kan je echt alles aan.
    Het geeft je super veel stress nu, zeker met de zwangerschap nu :(
    Ik hoop dat jullie snel meer vastigheid hebben en weten waar jullie aan toe zijn.

2. Tese

Tese Niet meer actief

Maar je bent toch nog lang niet met verlof? Dan kun je tot die tijd toch op een callcenter gaan werken? Dat is toch weer een inkomen van 3 maanden die je anders niet zou hebben!

3. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Mijn man heeft is technisch tekenaar, met werktuigbouwkunde.
    En we komen er ook elke keer wel sterker uit, is wel de ultime test voor ons huwelijk van 6 dagen oud (!)

4. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Ik wil daar ook wel werken, maar ze willen niemand aan nemen die binnen 3 maanden met verlof moet. Je moet gegarandeerd 6 maanden kunnen werken...

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)

Nog van harte gefeliciteerd!!!

Heb je al op cadjobs.nl gekeken? misschien zit er wel wat tussen, is vaak met veel vacatures voor technisch tekenaar

6. Tese

Tese Niet meer actief

Ja dat is erg jammer.

7. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Misschien een idee, een nuluren contract en werken tot dat je zelf niet meer kunt. Kun je na je zw-schap weer verder werken. Je werkt wat en wanneer je wilt. En in de zorg zijn ze daar al blij mee. Ga even langs een uitzendburo, leg het uit en je mag echt wel werken met een nuluren contract. Ik bedoel, geld=geld...

8. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Als een gedacht aan Stork??? perfecte CAO, betaald lekker.. goede reiskosten vergoeding, en een pensioen.. Whoeeee om U tegen te zeggen..
    Edit; dat zag ik op je onderschrift, dag na mijn verjaardag..
    Gefeliciteerd!!!!

9. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Kijk anders eens op jobrapido daar staan echt heel veel vacatures op waar ze technische tekenaars vragen, mijn man is eigenlijk bouwkundig tekenaar en kon daar niks in vinden en is na een maand al aangenomen als technisch tekenaar het viel mij juist op dat het veel gevraagt word in drenthe en groningen...

10. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    schrijf je in bij mulitselect, die doen heel veel met tekenaars, echt als technisch tekenaar voor werkboukunde zou je zo werk moeten kunnen krijgen,
    en aardig goed betaald ook.

mijn man is tekenaar maar dan bouwkudig, en de bouw heeft stil gelegen, het jammere was dat hij geen werktuigbouwkunde gedaan had, want dan was die zo weer aan het werk geweest.

echt zet je cv op monsterbord, enz enz, echt als je iets verder kijkt zou je man zo weer werk moeten kunnen vinden.

11. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Wat een vervelende situatie zeg! Ik hoop dat jullie snel werk vinden het is juist de bedoeling dat je kunt genieten van je wondertje!

Wat is dat trouwens lief zeg dat de meiden hier zo met je meedenken, er komen volgens mij echt vele bruikbare tips voorbij

12. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Ga jullie tips allemaal aan mijn man laten lezen vanavond en ik hoop echt dat er wat uit gaat rollen.
    Dat zou je toch wel denken met al die goede tips.
    Ik ben inmiddels wat rustiger als een paar uur terug. Hij zegt altijd dat alles goed komt, en hij heeft tot nu toe ook altijd gelijk gehad, dus we gaan er maar van uit, dat het nu ook goed zal komen...

Ben trouwens inderdaad wel benieuwd of de gemeente hier iets mee kan doen, naast de aanvullende bijstand die we zouden krijgen.

13. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Dat wilde ik nou ook net zeggen...

14. Rono

Rono Niet meer actief

Ik werd zelfs met 12 weken zwangerschap al niet meer aangenomen bij callcenters helaas..

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
  16. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Ik heb uitgezocht of ik recht had op nog een uitkering na deze, inverband met de zwangerschap. Helaas geld dat pas 10 weken voor de vermoedelijke bevalling, en is dat dus niet op mij van toepassing. Daarom hadden we ook heel erg gehoopt dat ik toch nog een paar maanden aan de slag kon ergens. Dan had het er al heel anders uit gezien.

Deel Deze Pagina