zal ff kort mijn verhaal vertellen! Na bijna 2 weken in het ziekenhuis te liggen i.v.m hoge bloeddruk en lichte zwangerschapsvergiftiging werd ik eindelijk geholpen met 37 weken en 1 dag zwangerschap! half 8 sochtends werd er gel in gebracht en moest een half uur aan de ctg.en bloeddrukmeters.Daarna was de bedoeling dat ik lekker ff ging lopen dus ff beneden geweest mocht eindelijk, en rond 11 uur voelde ik ineens wat lopen, dus hup snel die gang over naar de wc en ja liep er zo uit dus toen had ik zoiets uhm mijn vliezen zijn gebroken en ja iemand erbij geroepen en ja hoor bevestiging het was vruchtwater, daarna werd ik met spullen en al naar de weeen kamers (verloskamer gebracht! mannetje gebeld die kwam en me moeder ook zijn beide bij bevalling geweest, Dus op de verloskamers aangekomen,werd ik gelijk weer aan de ctg enz gelegd en ja had al 3 cm ontsluiting, en had al lichte weeen, maar na een paar uur nog maar 4 cm ontsluiting ,dus ja aan de weeen infuus,om krachtiger te maken en meer onsluiting te krijgen, paar uur later werd hij steeds meer opgevoerd en kon ze bijna niet meer wegpuffen, was gesloopt van bijna geen nachten slapen en ja die weeeninfuus moest echt krachtig gezet worden, dus de gyn zei al dit ga je niet trekken we geven je pijnbestrijding heb gekozen voor morfine pompje dat je kan drukken als je zelf niet meer aan kan, en dat was een verademing viel zelfs tussen de weeen door in slaap dus heb wel wat uurtjes gemist,dus dat ging een tijdje door tot ik 7 cm had toen werd slangetje naar binnen geplaatst naar het hoofdje voor hartslag kleine in de gaten te houden, nou toen weer weeen werd heel krachtig opgevoerd voor echt nu de laatste cm sneller te laten gaan,nou eenmaal na lang puffen voledige ontsluiting mocht ik rond 21 UUR s,avonds beginnen aan de persweeen en moet zeggen ze stonden versteld hoeveel kracht en power ik had en ze was er dan ook binnen een uurtje persen ,met paar knippen erbij, ze wer 22.01 geboren en oh wat was dat mooi, ze begon gelijk te huilen enz superrrr Toen na de geboorte verloor ik 3,5 liter bloed het spoot eruit dus er was paniek, en andere gyn erbij en echo gehad en er zat nog een stuk placenta in mijn baarmoeder wat bloedde veroorzaakte, meteen werd er besloten dat ik naar de ok moest dus onder narcose baarmoeder schoongemaakt rest placenta eruit en 4 zakken bloed gekregen en gelijk gehecht.en toen nog een nacht op Intensive Care gelegen wegens vele bloedverlies enz.. snachts uit narcose kwam mannetje nog ff met de kleine bij me,en volgende dag mocht weer naar de kraamafdeling waar ik nog paar dagen moest blijven..... eigenlijk mocht ik nog niet naar huis maar omdat ik nog kon lopen met een hb van 3,8 waren perplex in het ziekenhuis, mocht ik toen mijn hb 4,2 was naar huis. ben nu nog zwak, wit , slap en herstellende maar heerlijk na ruim 2 weken in eigen bedje
gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Gwen. heerlijk dat jullie thuis zijn. groetjes diana
hey hey jeetje wat een bevalling meid maar je hebt het achter de rug en nu lekker genieten van je meissie in je eigen warme bedje groetjes nathalie
thanx voel me gelukkig sinds vandaag iets fitter en beterder, en ja van die kleine das echt genieten, we zijn er echt verliefd op
Hoi Joma, Was wel erg benieuwd naar je bevallingsverhaal en die heb ik gevonden. Van de februari mama's wist natuurlijk al dat het niet helemaal super was verlopen, maar blij om te lezen dat zo lieve kleine meid al het leed al snel doet vergeten. Heb al foto's van haar gezien en het is echt een schatje. Geniet ervan met z'n 3'tjes en je nog niet te druk maken over die lubberbuik , komt allemaal goed. We beginnen straks met de februari mama's gewoon "terug in shape club". Hoop dat je je snel weer helemaal fit voelt en ondertussen lekker genieten! groetjes, Aurelie