Vanmorgen zoiets smerigs gebeurd. We zijn bij mijn ouders op visite en Kynan is vrolijk aan het spelen en kruipen (zoals altijd). Ik draai me om en zie allemaal bruinig spul op zn kleertjes én op zijn lipje. Schrik me rot en ga kijken waar dat in vredesnaam kan zijn. Mijn ouders hebben een hond. Wat nu, die had dus blijkbaar een teek en die liet los , was dus al heel groot . En die had Kynan gevonden en zat ermee te spelen (kapot gegaan) en dus ook in zijn mondje! Heb meteen de huisartenpost gebeld. De arts belde even later terug en zei dat ik me niet teveel zorgen moest maken omdat de ziekte via de huid komt en niet op deze manier (lyme of hoe schrijf je dat). Voor de zekerheid ook nog even onze eigen HA gebeld thuis en die zei ook dat er waarschijnlijk niets was maar dat ik voor de zekerheid beter even bloed kon laten afnemen over een week of 2, 3. Ben echt geschrokken, ik weet dat kleintjes ranzige dingen in hun mond krijgen maar dit is wel het toppunt van smerigheid! Brrrr...
Jakkes! Zeker even schrikken, al is de kans inderdaad klein dat hij er iets van krijgt. De hond van mijn ouders moest wel een kuur, want die kreeg paarse kringen op zijn huid rond die beet, maar ja, dat was dan via de huid, als ze hem opeten of iets dergelijks weet ik niet waar je op zou moeten letten.
Gatver, Das ook mijn angst hier met die rotteken! Gelukkig hebben ze hier geen lyme ziekte, maar wel teken ziekte (wat dus weer net iets anders is). Wij zitten nu weer middenin het seizoen van teken! Dus flink de hond wassen en spul in hun nek! Maar echt vrolijk wordt je er idd niet van!
Ja vies he! gelukkig weer een beetje vd schrik bekomen. Zijn zulke rotbeesten. En idd, zoiets komt gewoon nooit voor. Op internet kon ik ook niks vinden. Wie eet nou een teek op? Maar laat toch ff bloed prikken voor de zekerheid hoor over een paar weken
Ziekte van Lyme hebben ze hier ook, was vorig jaar nog in het nieuws, want het blijkt veel meer voor te komen dan ze gedacht hadden.
jeeeeeeeeempie, wat een akelig idee! Ik zou zeker bloed laten prikken, er op aan dringen als men meent dat het zo'n vaart niet loopt. Dus het is het gevaarlijkst als het via het bloed gaat? Is inderdaad wel met meer ziektes zo...
Ja ik ga ook zeker naar de dokter over een paar weekjes hoor. Maar hoef echt niet aan te dringen, weet ik zeker, want ik heb de liefste dokter die er bestaat! Het gevaarlijkst is het als het via de huid gaat (geloof als de teek 24 uur of langer vast heeft gezeten in de huid) Dus het valt waarschijnlijk goed mee, zoals de artsen al zeiden. Maar neem liever het zekere voor het onzekere
Brrr. Vieeeeees! Ik zou ook gelijk de HA hebben gebeld, jakkiebah. Gelukkig is het niet erg, maar het blijft errrrg ongezellig zo'n vies beest!