kregen jullie meteen de uitslag?Nekplooimeting

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ramona001, May 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ramona001

Ramona001 Actief lid

Jul 24, 2006
    397
    0
    0
    Hey Allemaal

Vanmiddag hebben we de nekplooimeting
    Maar krijg je dan ook direct te horen hoeveel mm de nekplooi is
    Ik moet na de nekplooimeting bloed laten prikken, weten jullie hoe lang het duurt voordat je daar de uitslag van krijgt?

groetjes Ramona

2. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    In ons geval werd meteen gezegd dat de uitslag van de echo hartstikke goed was.
    De echoscopiste vertelde hoeveel mm de nekplooi was, en dat dat een prima uitslag was.
    Wel moet je inderdaad bloed laten prikken, en de combinatie van die uitslag met de dikte van de nekplooi, bepaalt de kans op een kindje met een afwijking.
    Die bloeduitslagen lieten in ons geval wel bijna 2 weken op zich wachten.
    Maar goed, als je in ieder geval al een mooi echo-beeld hebt, geeft dat al wel een hoop rust hoor (in ieder geval in ons geval!).

Succes!

3. Ramona001

Ramona001 Actief lid

Jul 24, 2006
    397
    0
    0
    Ik zie trouwens dat je 28 bent kreeg jij niet de vraag van je omgeving waarom je de nekplooimeting liet doen omdat je niet in de risicoleeftijd zit?
    Ik ben namelijk 25... en mensen vinden het hier echt vreemd dat wij het doen

4. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Nee hoor, helemáál niet!
    Raar, dat mensen je dat zo expliciet vragen!
    Wij hebben er voor gekozen omdat we gewoon graag voorbereid willen zijn, én eventueel de keuze willen hebben om een zwangerschap af te breken als een kindje geen bestaansrecht zou hebben. De aanloop naar deze zwangerschap is bij ons best moeilijk geweest (2 keer miskraam, behandelingen in het ziekenhuis e.d.) en we hebben het idee dat we alles wat we kúnnen 'controleren' ook graag willen. Maar goed, dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Succes meid, het gaat vast en zeker hartstikke goed komen!
    Geniet lekker van het kijken naar jullie kleintje!

5. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    hier uitslag van nekplooi meteen, daarna bloed geprikt en die uitslag was er binnen een week.

6. D1Moshe

D1Moshe Lid

Oct 23, 2008
    43
    0
    0
    Secretaresse
    Zwolle
    Ik heb een week voor de nekplooimeting bloed laten prikken, en op de dag zelf dat ik de nekplooimeting ging doen, kreeg ik de uitslag! ik ben nog jonger maar heb het toch gedaan!
    Vind het ook erg raar dat mensen gaan vragen, waarom iemand het doet, dat bepaalt ieder toch zelf.

7. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    ik heb de nekplooimeting gehad en daarna meteen bloedprikken. De echoscopiste gaf niet meteen de uitslag! de uiteindelijke uitslag is namelijk een combi van de echo en je bloed. Dus ze gaan niet op de zaken vooruit lopen.

Ik kreeg ongeveer 5 werkdagen later per post de uitslag. En alles was goed :D

8. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ik heb met 9 weken bloed moeten prikken en toen met 13 weken de nekplooi ik kreeg direct de uitslag mee

9. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Het werd direct bij de echo gezegd dat het goed zat.

10. Ramona001

Ramona001 Actief lid

Jul 24, 2006
    397
    0
    0
    Ik heb gisteren idd direct te horen gekregen dat het aantal mm goed was zit op 1,3mm
    En dat het kindje er ook goed uit ziet, maar dat het wel een combi test is en het bloed kan ook nog wel wat anders uitwijzen......
    Hopelijk krijgen we vrijdag de gehele kansberekening en dan hoef ik me minder zorgen te maken :)

Nog bedankt voor jullie reacties

liefs Ramona

11. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

Mar 24, 2008
    593
    0
    0
    hey meid
    kreeg meteen na echo uitslag van echo en bloed prikken kreeg uitslag van bij verloskundige was 3 weken later toen daar kwam bleek dat had mogen bellen ervoor maar alles was prima anders bellen ze jou zelf.
    ik vind onzin is keuze van iedereen zelf ik heb ook laten doen al ben 19 en mijn vriend 24 ik vind gewoon belangrijk om te zien of mijn kleintje iets afwijkends had dat graag willen weten en is ons kind dus aleen wij zijn gene die dta bepalen.niks van die andere aantrekken is jou kind en hun maken maar beslissing over hun eigen kindjes ;)

liefs,

Share This Page