Zo bang!

Discussion in 'Zwangerschap' started by jojogirl88, Jul 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

Sep 6, 2009
    2,001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Hey meiden,
    Zit een beetje met een vervelend probleem.
    Ik ben zo verschrikkelijk bang om seks te hebben...
    Ben nu ruim 8 weken zwanger maar heb zo'n schrik dat wanneer we seks hebben er iets gaat mis gaan of dat ik bv. bloedverlies krijg...
    Maandag hebben we de eerste echo hoop dat die mij wat gerust kan stellen.
    Is er kans dat je hierdoor een miskraam kan krijgen of andere problemen?
    Kan hier ook helemaal niet meer van genieten, maak me voortdurend zorgen maar vind het dan ook niet eerlijk tegenover mijn vriend...
    Weet dat het nogal een delicaat onderwerp is maar er moeten toch zeker nog meiden zijn die hier last van hebben?
    Groetjes

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

er kan eingelijk niks mis gaan. een bloedinkje kan wel maar dat is onschuldig (in 9 van de 10 gevallen) maar ik snap je best. ik ben nu ongeveer 5 weken ver en ik durf het ook niet aan. slaat eingelijk nergens op want je vriends...vriendje zeg maar :D komt heus niet zover dat hij het vruchtje zou kunnen raken.

maar leg het uit aan je vriend zodat hij hier wat begrip voor kan opbrengen. maar seks kan niet voor een miskraam zorgen.

3. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

May 30, 2006
    1,356
    0
    0
    Ja! Ikke!

Ik heb daar ook ontzettend veel last van! Gelukkig heb ik een man die daar alle begrip voor heeft en er geen probleem van maakt. Ik heb deze zwangerschap 3x bloedverlies gehad en iedere keer op momenten dat ik er net over dacht om het 'toch maar weer een keertje te gaan proberen'. Gelukkig zijn er ook andere manieren om elkaar lief te hebben en eerlijk gezegd vind ik het nu op dit moment ook fijn om alleen maar lekker met elkaar te knuffelen. En daarbij komt: uiteindelijk komt het allemaal vanzelf weer goed! M'n vorige zwangerschap was het net zo, dus ik weet dat de zin echt wel weer terug komt.....

Je moet het echt alleen maar doen als jij je er zelf goed bij voelt hoor! En als je het uitlegt aan je vriend dat je veel angst hebt dan begrijpt hij je vast wel toch? Misschien dat de echo maandag je idd een stukje meer rust gaat geven en de zin alsnog weer terugkomt bij je. Alvast heel veel succes en plezier met de echo meis!

4. Rammel

Rammel Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Het kan geen kwaad om seks te hebben.

Hier hebben we het sinds mijn zwangerschap nog maar 2 keer gedaan. Niet omdat ik bang ben, maar omdat ik het een heel raar idee vindt. Ik voel de kleine schoppen, terwijl wij ehhhh.... Nee, vind het maar raar en kan er ook absoluut niet van genieten. Ben blij als het voorbij is en ik lekker kan gaan slapen.
    Gelukkig heeft mijn vriend hier alle begrip voor.

Maar ontopic, nee, het kan echt geen kwaad!

5. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

Sep 6, 2009
    2,001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Ja kan er gelukkig wel over praten met hem en hij verstaat 't ook wel.
    Vind 't van mezelf ook zo dom dat ik me daar zo'n zorgen over maak maar we hebben zo lang gewacht op dit kleintje...
    Bedankt voor de reactie:)

6. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Ja hoor, ik begrijp je gevoel. En volgens mij is het volstrekt normaal en wordt dat gevoel vanzelf minder. Tenminste, als ik naar mezelf kijk.
    Toen ik zwanger was van mijn dochter, hebben we met 7 weken weer sex gehad. Ik was ook bang maar toen bleek dat alles goed ging was ik al snel over die angst heen! :D
    Nu ben ik weer wat angstig, gelukkig begrijpt mijn vriend dat heel erg goed. Voorlopig nog even niet, komt vanzelf weer!

Dus mijn advies: Gewoon weer gezellig doen met je vriend als jij daar aan toe bent! Je zult zien dat het heel erg meevalt. En misschien is dat voor jou wel na de echo!

En als je wel een miskraam krijgt na het hebben van sex, was dat anders ook gebeurt. Dat kan niet door het vrijen komen.

Lisszy

7. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

Sep 6, 2009
    2,001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Bedankt meiden!
    Ben heel erg blij dat we er goed over kunnen praten maar dan denk ik weer hij is een man dat is helemaal anders dan ons zou hij niet vreemd gaan?? Hij is echt helemaal niet het type dat dit zou doen hoor, is heel erg toegewijd en leeft echt enorm mee met alles maar mijn punt is maar dat een man op vlak van hormonen toch helemaal anders is dan een vrouw.
    Zo maak ik mezelf natuurlijk voortdurend gek:(
    Ga gewoon de echo afwachten en hoop dat het daarna inderdaad vanzelf terug komt.
    Ben al blij dat ik niet de enige ben;)

8. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Als jullie relatie goed is (waar ik voor het gemak even vanuit ga :)), hoe je daar helemaal neit bang voor te zijn! Jij draagt zijn kindje! Dat betekent veel voor een jongen hoor! Daar kan geen ander tegenop!
    Succes maandag bij de echo! Ik wou dat wij maandag al mochten maar moet nog even 2 week geduld hebben...;)

9. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

Sep 6, 2009
    2,001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Lisszy: Ja ons relatie is super, hij gaat echt zo'n fantastische vader worden dat weet ik zeker, moet dat gewoon echt uit men hoofd zetten!
    Ja we hebben ook 2 weken en 4 dagen moeten wachten voordat we bij de gyn konden gaan en nu komt het eindelijk in zicht!
    Ga zo blij zijn om ons kleintje te zien:D

10. helia

helia Actief lid

Dec 4, 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    Wij hebben het in het begin van de zwangerschap ook maar zeeeer weinig gedaan, we hadden beide eigenlijk een soort van angst vooral ook omdat we al zoveel mk's hadden gehad.
    Maar nu ik op het eind loop en ik toch wel wil dat het kindje nu eens komt:D en ik gehoord heb dat sex soms de bevalling op gang kan helpen....beklim ik mijn vriend weer iets vaker hahaha niet dat dat nu gemakkelijk gaat met een 9maanden buik maar jah je moet wat he:D:p.
    Verder denk ik ook dat heel veel vrouwen minder behoefte aan sex hebben tijdens de zwangerschap en sommige vrouwen juist meer.
    Het is gewoon fijn als je er met je partner over kan praten.
    Meestal begrijpen mannen het ook wel en soms voelen ze inderdaad hetzelfde.
    Heel veel succes met je zwangerschap...en een tijdje zonder sex kan toch ook geen kwaad:D.
    Liefs helia

11. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    Ik heb daar zelf helemaal geen 'last' van gehad. Niet echt bij stil gestaan denk ik dat het fout kon lopen. Mijn vriend vond het af en toe wel gek en hij was bang dat hij de baby zou raken, maar ja, dat kan dus niet :D. Geloof me, later in je zwangerschap overwint "de zin" het wel, haha. :p

@ Lisszy; gefeliciteerd met je zwangerschap!

12. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Mijn vriend en ik hadden ook zoiets van oei...en de sex dan? Kan dat wel?

Toen zei mijn vk toen van als het al mis zou gaan van sex, zat het sowieso niet goed (als je een normaal sex leven hebt en geen klinky dingen doet he ;)) en had je de vrucht sowieso kwijt geraakt.

Maar nu durft mijn vriend niet meer omdat de baby erg laag ligt, hij kan het hoofdje voelen heel erg dicht bij de ingang/uitgang en tsja...als je dat met je hand aan de buitenkant voelt, dan durf je niet meer zoveel aan de binnenkant he ;)

Share This Page