Wanneer nieuwe ronde na miskraam

Discussion in 'Miskraam' started by McSusan, Sep 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. McSusan

McSusan Actief lid

Jan 3, 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of dit de juiste plek op het forum is voor dit onderwerp, maar ja dan moeten de MODjes maar even in actie komen :D

Afgelopen week heb ik een miskraam gehad. Drie dagen erg verdrietig geweest en ik merk nu dat de blik ook wel weer richting toekomst gaat. Dus ook weer wat gedachten over een nieuwe ronde. Ik ben nu benieuwd hoe anderen dat hebben gedaan. Hebben jullie eerst een ongesteldheid afgewacht? Of zijn jullie al meteen gaan speuren naar je ei en nog voor je ongesteldheid geklust? Lukt dat al met de ovulatietesten of zit er nog teveel hcg in je bloed? Hoe was het met de verwerking van je miskraam? Hebben jullie er last van gehad doordat je zo snel weer zwanger werd? Kortom wat zijn jullie ervaringen en wat zijn jullie overwegingen geweest bij het maken van de keuze?

2. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zelf een MK met zeven weken gehad en mijn lichaam (en geest) een maandje rust gegund.
    Ik had vanaf dag 1 ontzettend last van kwaaltjes en mijn lichaam heeft ook echt even moeten bijkomen, maar ook mentaal had ik een pauze nodig.
    Bij ons was het de eerste zwangerschap in tien jaar, dus het kwam even hard aan.

3. trotsemammavan1

trotsemammavan1 Actief lid

Apr 27, 2012
    293
    0
    16
    Hoi,
    Verdrietig meis, ook ik heb vorige maand een vmk gehad en met 9 weken een curretage gehad. Wondertje was heel erg welkom, zit in de mmm en was met behulp van icsi zwanger geraakt.

Mijn eerste reactie was, ik stop overal mee.... maar na een aantal weken kwam ik daarvan terug. Toen bleek dat er een nieuwe ronde was begonnen (controle echo ziekenhuis) hebben wij meteen de keuze gemaakt om te gaan zoeken naar een ei. Middels temperaturen ook gevonden, al is het ruim een week later dan normaal. We hebben dus wel gericht geklust. Wie weet wat er kan gebeuren, onze dochter is ook spontaan gekomen ondanks het slechte zaad. Aankomende ongi mag ik mij weer aanmelden voor de laatste icsi behandeling. Ook ben ik begonnen met acupunctuur.

Bij ons is de wens voor een tweede nog groter geworden dan dat hij al was en ben "blij" dat ik wel zwanger kan worden, ondanks dat het is misgegaan. (het is alweer 5 jaar geleden dat onze dochter is geboren)

Wens je het allerbeste, het is en blijft natuurlijk een heel persoonlijke keuze!

4. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb geen spontane miskraam gehad maar (2x) een curretage. Na de eerste curretage raadde de gyn aan om een ronde af te wachten en dat hebben we toen braaf gedaan. De maand er op was ik wel meteen weer echt bezig met zwanger worden.

Na de 2e MA/curretage hebben we niet gewacht en was ik meteen weer zwanger. Pakte goed uit want dat werd onze dochter :)

Maanden wachten ''om het op een rijtje te zetten'' past niet bij mij, ik had pas rust als ik een goede zwangerschap had.

Ik heb de 2e keer mijn ei trouwens prima gevonden met tempen en ovutesten. Uiteraard wel wat later dan normaal. Eerst even getest tot het HCG weg was, en toen weer op naar het ei.

Sterkte en succes!

5. loesje6

loesje6 Bekend lid

May 4, 2012
    891
    199
    43
    Wat naar voor je meid!

Ik heb in juni een MA gehad met 11 wkn. Ik wilde het liefst meteen weer zwanger worden...Ik heb gewoon elke maand geklust, maar tot op heden nog geen nieuwe zwangerschap :(

De eerste maand na de curretage was ik er elke dag mee bezig. Nu kan ik het wat meer loslaten...Natuurlijk hoop ik wel dat het snel komt, maar ben er gewoon minder mee bezig gelukkig...

Wat de ovulatietesten betreft...bij mij zat het HCG nog heeel lang in mijn bloed. Ik kon ze pas de 2e cyclus na mijn MA weer gebruiken...

Hopelijk ben je gauw weer zwanger!

X

6. RomyM

RomyM Actief lid

Jul 13, 2012
    217
    0
    0
    NULL
    McSusan, ik heb hier geen ervaring mee, maar ik heb wel gehoord dat je vals positieve testen kan hebben na een miskraam. Dit zou betekenen dat er wel hormonen in je lichaam zitten. Ik weet niet of het lichamelijk slecht is om meteen weer te beginnen. Ik dacht altijd dat je dan drie maanden moest wachten om je lichaam weer tot rust te brengen, maar ik zie hier op het forum regelmatig mensen die meteen daarna weer (gezond) zwanger worden.

Ga af op je gevoel. Zijn jullie er al aan toe? Geniet dan van elkaar en probeer het opnieuw. Twijfel je? Wacht dan een maand (of meer).

Sterkte met het verdriet van nu.

7. cd28

cd28 Fanatiek lid

Jul 25, 2012
    1,344
    106
    63
    Ik heb nu 2x een vmk gehad, zie mijn onderschrift. de vk zei dat we in ieder geval 1 maand over moesten slaan. Maar zo eigenwijs als wij zijn dachten we dat het wel mee zal vallen allemaal... ook op dit forum las ik dat als je je weer goed voelde je er best direct weer voor kunt gaan. Het resultaat was dus dat ik direct weer zwanger was en dat dit wederom niet goed ging... ik zou je dus aanraden in ieder geval 1 maand te wachten.

8. cd28

cd28 Fanatiek lid

Jul 25, 2012
    1,344
    106
    63
    Nog een aanvulling

Deze uitleg kreeg ik van iemand anders op dit formum: In de eerste ronde na een mk is de kwaliteit van de follikel en het eitje vaak niet goed waardoor je sneller een mk krijgt.
    de follikel word na de bevruchting het gele lichaam wat zorgt voor dehormonen totdat de placenta dat overneemt rond week 12.
    het kan zijn dat het vruchtje een aanlegfout heeft, maar ook dat het gele lichaam niet goed werkt.
    en met niet de juiste samenstelling van je hormonen, weet je lichaam niet dat je zwanger bent en word je ongesteld. waardoor de zwangerschap afgebroken word.

9. zwendel

zwendel Niet meer actief

Ik ben het niet eens met cd28, Ik heb vorig jaar ook een spontane mk gehad met 7 weken en was er kapot van. na de bloeding zijn we wel gelijk weer aan het klussen gegaan maar eigenlijk niet met het doel gelijk weer zwanger te worden. 5 weken na mijn mk teste ik weer positief en deze zwangerschap ging goed. mijn ha en vk zeiden ook beiden dat als het lichaam er klaar voor is dan laat je lichaam het toe. dit is puur wat je lichaam en dus de natuur toelaat en dit heeft niks te maken met de kwaliteit van een eitje. al wacht je een half jaar dan nog kun je een slecht eitje treffen. doe gewoon wat je hart je ingeeft. een zwangerschap is heel bijzonder en een mk is helaas niet te voorkomen. hoop dat je volgende zwangerschap goed verloopt en geef jezelf ondanks dat je door wilt ook de tijd om het verlies te verwerken.

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Als eerste heel vervelend dat jij dit ook mee hebt moeten maken.
    Ik ben gecuretteerd in maart en de vk en gynaecoloog vonden het beter om 1 cyclus af te wachten.
    Dit hebben we niet gedaan maar ben die ronde me ei misgelopen.
    Ik werd na 25dg weer ongesteld en de ronde erna was ik weer zwanger met behulp van ovutesten.

Succes meid!

11. McSusan

McSusan Actief lid

Jan 3, 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor alle ervaringen. Dat helpt bij het ordenen van alle gevoelens en gedachten. Gisteren een ovulatietest gedaan en die was omo wit dus valse ovulatietesten verwacht ik niet. Gisteren ook nog even met de verloskundige gebeld. En die verzekerde me dat ik niet meer kans op een miskraam heb als ik meteen weer zwanger wordt bij de eerstvolgende eisprong dus nog voordat ik ongesteld ben geweest. Ik weet het nog niet. Vanavond maar eens een goed gesprek met manlief.

12. Inneminne

Inneminne Bekend lid

Jul 24, 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Lieve dames,

Momenteel doorsta ik ook een miskraam.
    Mijn gynae zei dat het geen probleem is om terug zwanger te worden, onmiddellijk hierna.
    fysiek is het althans geen probleem... maar het hangt er natuurlijk vanaf hoe je er emotioneel tegenover staat...

Ik zet mijn blik al terug richting toekomst...
    Had gisteren leeg vruchtzakje, bloeding en krampen...
    Bij de echo vandaag was het vruchtzakje al weg... dus... wachten tot alles weggezuiverd is, volgende week controle-echo en dan blik richting toekomst. Ik hoop dat mijn cyclus vrij gelijk is gebleven...
    Liefs...

13. mams123

mams123 Bekend lid

Sep 30, 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    Wat vreselijk dat je dit mee maakt. Ik zit er nu zelf ook in.
    Ik had met de 5de week al iets bruin verlies het kon innesteling zijn maar ook
    T begin van de miskraam. Ik heb gelijk de vk gebeld en ik mocht
    Gelijk naar haar toe komen. Maar helaas was het nog veels te vroeg
    Om wat te kunnen zien. Vorige week mocht k weer terug kome,
    En helaas met een gewone echo niks te zien en met een inw echo een heel
    Klein puntje. Maandag dacht ik dat ik ongi zou worden want had iets bloed
    Bij mijn urine maar het heeft niet doorgezet. Helaas.
    Wij zitten te wachten totdat t komt, want we willen heel
    Graag een kindje. Nu mag ik vanavond weer na de vk dan weten
    We het zeker. Ik hoop dat ik snel schoongemaakt word. Dat we
    Er weer snel tegenaan kunnen ;).

Heel vee sterkte met je keuze.
    T is een lastige periode!

Groetjes

14. Inneminne

Inneminne Bekend lid

Jul 24, 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Dag mams,
    hm, ik heb bruinverlies nooit als probleem beschouwd, er wordt gezegd dat het gewoon je baarmoeder is die restjes 'vuil" wegwerkt... Ik had in mijn hoofd zodra het vers bloed is, is het niet goed, zeker in combinatie met krampen... wat ik dus had...
    Ik hoop dat je alsnog goed nieuws krijgt.
    Hoever ben je nu eigenlijk?
    Misschien is het een stevige innesteling, waarbij het vruchtje zich goed vast zet, kan wel.
    Ik duim voor je, laat zeker iets weten, xxx

15. mams123

mams123 Bekend lid

Sep 30, 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    sorry voor me late reactie.
    helaas is het wel een miskraam geworden, het vruchtzakje was leeg. het kwam niet opgang en maandag met een pilletje op gang laten komen, helaas wel wat bloedverlies ma niet hevig. afgelopen nacht weer de pillen ingebracht en nu ben ik dan ongesteld. ik denk dat ik het vruchtzakje al wel heb verloren. heb er gelukkig niks van gevoeld.
    hoe heb jij dit ervaren?

groetjes

16. McSusan

McSusan Actief lid

Jan 3, 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb niet bewust het vruchtzakje verloren. Achteraf wel een iets groter stolsel. En ook niet meer pijn ofzo

17. mams123

mams123 Bekend lid

Sep 30, 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    gaan jullie nu gelijk weer beginnen voor de volgende??

18. Lizzyke

Lizzyke Lid

Jun 22, 2012
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vorige week een miskraam gehad nadat we op de eerste echo zagen dat er enkel een vruchtzakje was. Morgen moet ik op controle of alles uit m'n BM is gekomen nadat ik cytotec heb moeten opsteken. De gyne zei de vorige keer dat we een cyclus moesten wachten voordat we terug mochten zwanger worden en dit ga ik wel doen. Na de eerste cylclus gaan we er terug voor. Onze droom is nog niet verdwenen, het zal alleen nog wat langer duren voor hij werkelijkheid zal worden. We denken maar dat deze eerste zwangerschap alles klaar heeft gemaakt voor de volgende zodat deze goed kan verlopen.
    Veel sterkte!

19. mams123

mams123 Bekend lid

Sep 30, 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    lizzyke, balen dat er niks in het vruchtzakje zat. (bij ons precies hetzelfde). helaas! hoever was je nu? en had je geen voortekenen?
    had je ook de pillen gebruikt? en heb je er veel last van gehad? ik heb het namelijk ook gebruikt en heb er helemaal geen last van gehad.
    ik vin het knap dat jullie nog een maand kunnen wachten, bij ons werd gezegd bij de gyne dat we wel gelijk konden beginnen. ze zei je ziet vanzelf hoe je lichaam erop reageer. en of t er weer klaar voor is!
    ik moet woensdag terug bij de gyne, ik ben zo benieuwd of alles eruit is.

groetjes

Share This Page