Indrooglijntjes

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Bollen, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Ik zat vanmorgen weer heerlijk te lezen hier en vroeg me toch wat af. Regelmatig wordt er gesproken over indrooglijntjes en dat je je test dan nat moet maken/druppeltje water erin.

Als je dan een vaag lijntje ziet op je test en je maakt m nat.. als het lijntje dan blijft staan is je test dan positief?

Voel me echt dom nu maar kwam er niet echt uit haha.

2. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Wat je beter kunt doen is de test na afleestijd weggooien, is die dan Omo wit dan weet je genoeg. Soms ontstaat er na de afleestijd een grijs streepje, wat een indroger kan betekenen. Hier idd wel eens gehoord over water bij de test doen. Heeft bij mij nooit geholpen. Gewoon aflezen binnen de tijd is het best, dan heb je echt geen indroger te pakken. Succes!

3. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Ja dat is ook mijn idee, maar ik begreep gewoon niet wat t water dan met het lijntje zou moeten doen haha.

4. Naimaa

Naimaa Actief lid

7 aug 2013
    216
    144
    43
    Ik heb nooit een indrooglijntje gehad, en heb veel zwangerschaptesten verbrast in de afgelopen 4,5 jaar. (Diverse merken)

5. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Dat water wast het gele van het urine weg, dan wordt het streepje mocht deze er staan wat duidelijker.

Wat betreft indrooglijntjes, die heb ik ook wel gehad. Maar die kwamen meestal buiten aflees tijd op de test te staan, en waren grijs van kleur, dus is de test ongeldig.

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    De kruidvattesten bijvoorbeeld worden vaak 10-15min na afleestijd duidelijker dan binnen afleestijd..waarom? Als sla je me dood:D

Maar sommige testen zijn inderdaad negatief maar na 30+ minuten verschijnt er een grijzig schaduw streepje...dat noemen ze dan een indroger.

7. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht eigenlijk dat het water eroverheen doen voor ovulatie testen bedoeld was. Dan worden de kleuren van de lijntjes weer wat duidelijker en kan je het beter zien.
    Ik kan me voorstellen dat als je een positieve zwangerschapstest op de foto wil zetten het ook helpt om een drupje water op de test te doen (als de test al ingedroogd was).

8. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Jummymummy, zover ik weet kan water de kleur van een lijntje niet veranderen van kleur. Is echt meer om het test vlakje van een zwangerschapstest wat schoner te krijgen, zeg maar.

Vaak zie je die vlakjes erg donker uitslaan door donkergeel (opgedroogd) urine, dan wordt er vaak geadviseerd om er water op te doen, zodat iedereen het wat makkelijker kan zien op de foto.

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hoe je hem ook afleest na die 5 minuten (met of zonder water); het is nooit betrouwbaar.
    Test doen, 5 min wachten, NIET openbreken, kijken en dan weggooien.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat doorspoelen met water helpt niet bij vage lijntjes. Het is bedoeld voor testen die niet goed doorgelopen zijn en daardoor rare scheve streepjes of opgehoopte urinestreepjes weergeven.

Deel Deze Pagina