Zo bang

Discussie in 'Miskraam' gestart door Kaala, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb volgende week woensdag dus mijn curettage en ik ben vreselijk bang om eerlijk te zijn.

Direct na de bevalling van mijn dochtertje 10 maanden terug verloor ik binnen 15 minuten 2,5 liter bloed omdat mijn baarmoeder niet terugging, de doktoren wisten echter niet waar het bloed vandaan kwam, vandaar dat ze het niet eerder konden stoppen want ze dachten dat ik gescheurd was, niet dus. Het was "een wonder" dat ik nog leefde en ze dachten dat mijn baarmoeder eraan was :(

Ik was binnen een week of 6 weer helemaal de oude, maar de angst blijft.

Nu dus weer, wat is de kans dat ik ook weer zoveel bloed verlies, kan dat wel? Ik ben dus erg bang en hoop dat iemand mij kan verzekeren dat de kans dat je sterft met een curettage erg maar dan ook erg klein is (en dan bedoel ik VEEEEEEEEL kleiner dan de bevalling..)

2. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Acch meis alvast een dikke knuffel voor jou!!
    Wat een heftig verhaal.

Helaas kan ik je niet helpen met het beantwoorden van je vraag.
    Maar ik wil je alvast heel veel sterkte wensen!

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wat naar dat je je zo'n zorgen maakt.

Maar je gaat niet zomaar dood hoor ;). De reden dat je met je bevalling veel meer bloed verliest, is de placenta. Die laat soms niet goed los, waardoor er een flinke bloeding kan ontstaan. Ook ik ben bij de bevalling van onze Sam* zo ruim 2 liter kwijt geraakt.

Bij 12 weken is de placenta nog lang niet zover ontwikkeld dat dit een gevaar oplevert. Ik zou me daar niet druk om maken als ik jou was... Daarbij, je bent in goede handen. In het ziekenhuis weten ze echt wel wat ze moeten doen als je wel veel bloed mocht verliezen.
    De kans is dus niet zo groot.
    Sterkte!

4. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ach Madelein, dat lijkt me ook vreselijk ): Placenta liet wel goed los maar het was echt de baarmoedermond/hals die niet meer dicht wilde.

Zal ik ze voor de zekerheid op de hoogte stellen van het verlies van de bevalling, zodat ze daar rekening mee kunnen houden, just in case?

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Het moet echt met de bloedvaten te maken hebben gehad die aan de placenta vast zaten. Die 'scheuren' als het ware kapot bij het loslaten van de placenta. Als reactie hierop gaat je bm samentrekken, om die vaten dicht te drukken. Soms gebeurd dit niet, of is je bm te slap om dit voldoende te kunnen doen. Dan blijf je dus bloeden.
    Als het goed is heb je dit probleem niet bij deze termijn. Maar je kan het altijd melden. Hebben ze je gegevens niet nog van je bevalling?

6. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vertel ook alleen maar wat ik van hen hoorde c:

En dat weet ik niet, het lijkt me wel, maar of ze daar in kijken...Toen ik naar de EHBO ging hadden ze ook zoiets van "Ooh je was bevallen oh dat wist ik niet"

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    haha tja soms leggen ze het een beetje krom uit, in 'lekentaal' zeg maar. Maar hoop dat je nu misschien beter begrijpt wat er gebeurd is, waardoor je angst misschien iets minder wordt. Soms helpt het om net wat meer te weten ;)

O wat raar... Geeft ook lekker vertrouwen...
    Ik zou je gyn nog even bellen dan. Dan weet je het zeker, en kan je dat ook uit je hoofd zetten.
    Probeer het verder echt uit je hoofd te zetten... Je hebt het al moeilijk genoeg met je MA... Je gaat volgende week lekker slapen, en als je wakker wordt is het allemaal achter de rug. Viel mij echt alles mee. Binnen een uur mocht ik weer naar huis.

8. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik krijg wss geen narcose..Alleen een verdoving bij de baarmoeder/vagina.

Zodat ik het fijn kan meemaken..Ugh. Heb er al om gevraagd maar nee.

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    O das raar! Krijg je een hysteroscopie dan? Of echt curettage?
    Ik vind dat wel echt apart hoor, alsof het allemaal niet verdrietig genoeg is... Ander zh?

10. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier in de UK doen ze een curettage tot en met 13 weken, volgende week ben ik NET 13 weken dus kan het nog net, anders wordt er iets anders toegepast dus heb ik "geluk"

Ander ziekenhuis is nu te laat lijkt me. Het ziekenhuis zelf is goed..Ben er ook bevallen

11. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hi!
    Hier in nederland krijg je tegenwoordig ongeveer 2 uur van tevoren tabletjes om je baarmoeder\baarmoedermond week te maken.

Maar kun je echt niet om een roesje vragen? Dat maakt het zoo dragelijker.

Sterkte!

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    o je woont in engeland?! Dat wist ik niet!

Die tabletjes heb ik niet gehad hoor Bengeltje... Ik heb een curettage bij 9 wk gehad, misschien dat dat nog scheelt?

Maar idd, gewoon vragen of je wat mag krijgen. Je hoeft dat echt niet bewust mee te maken!

13. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Niet?
    Nou ik heb ze bij de laatste 2 curretages gehad hoor (maar ja, het zal wel weer verschillen per ziekenhuis)

14. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik kan altijd proberen maar tijdens de bevalling (naja met dat bloedverlies) probeerde ze me ook te laten slapen maar die medicijnen faalde?!

Tabletjes weet ik niets van.

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Nee niks gekregen. Is wel alweer 1.5 jaar geleden. Maar er zijn idd veel verschillen tussen de ziekenhuizen.

Je hebt verschillende middelen om te slapen. Lichte medicatie die alleen wat suf maken, maar ook zwaardere stuff. Ik zou gewoon vragen wat de mogelijkheden zijn. Heb je nog een afspraak voor de curettage? Ben je ook op een poli opgeroepen bij een anesthesist?

16. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zijn die vragen voor mij, Madelein?

De curettage is volgende week woensdag en uhm..Poli? Anesthesist..?

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja :)
    Hier in nl is her gebruikelijk dat je voor een operatie naar een soort pre operatieve poli gaat. Daar wordt dan ook besproken hoe de narcose of lokale verdoving plaats vind enzo. Dat is daar niet zo dus?
    Wil je niet onzeker maken, maar vind het een beetje een raar verhaal. Het lijkt net alsof je alleen te horen hebt gekregen dat je volgende week een curettage krijgt en meer niet. Is niet ok vind ik!

18. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ach nee, dat heb ik gehad toen ik de scan kreeg, kreeg ik meteen een gesprek er achter aan :) Maar over de narcose viel er weinig te spreken helaas. Ik vroeg het maar "Het is zoveel mooier als je erbij bent" wut. Nee. Dat is het niet.

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    nou wat een vreemde gang van zaken... Ik zou toch gewoon vragen of je niet onder narcose kan!

20. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zal ik volgende week zeker doen!

Deel Deze Pagina