3 Maanden na bevalling nog geen menstruatie

Discussion in 'Na de bevalling' started by julialove, Apr 5, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. julialove

julialove Actief lid

Dec 23, 2014
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bijna 3 maanden geleden ben ik bevallen en nog altijd heb ik geen menstruatie gehad. Dit is mijn tweede bevalling geweest en bij de eerste had ik na 6 weken een normale cyclus.

Na een paar maanden ben ik opnieuw zwanger geraakt en in de periode tussen de bevalling en zwangerschap een cyclus gehad van 28 dagen.

Maar nu blijft mijn menstruatie uit, ik heb wel een beetje bloedverlies gehad maar dit was te verwaarlozen.

Ik heb wel doorzichtig slijmverlies, maar wat ik daarvan moet denken weet ik niet. Verder heb ik ook geen klachten die lijken op een komende menstruatie, gewoon helemaal niks.

De huisarts kan ik dinsdag pas bellen en zit er toch best mee ineens.

Herkenbaar?

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Verpleegkundige in de wijk
    Geef je borstvoeding? Daarmee is bekend dat cyclus kan kan weg blijven.

En heb je al een test gedaan om een zwangerschap uit te stellen?

Ik werd na mn eerste zwangerschap pas na 7 maanden ongesteld.
    En nu (zoon in 6 maanden) ben ik ook nog niet ongesteld geweest. Ik heb er geen problemen mee ;)

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Mijn zoontje is nu bijna 3 maanden en hier ook nog niks, maar ik geef bv dus neem maar aan dat t daardoor komt. Jij ook? Denk dat sommige vrouwen ook wel even tijd nodig hebben misschien tot alles weer werkt zoals eerst

4. julialove

julialove Actief lid

Dec 23, 2014
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef geen BV dus dat kan het niet zijn. Ik heb er op zich ook geen problemen mee hoor ;) Maar vond het toch opvallend, en ging me steeds meer afvragen of dit normaal is/kan zijn. Zeker omdat ik na de eerste na 6 weken direct een regelmatige cyclus had.

Een vriendin zei me dat het ook kan dat mijn cyclus weer is als voor de eerste zwangerschap, namelijk erg lang. Voor ik zwanger werd van de eerste zat mijn cyclus ergens tussen de 60 en 150 dagen. Erg wisselend dus. Klinkt zoiets logisch? Dat na de eerste bevalling je spontaan een normale cyclus krijgt (en voorheen nooit) en na de tweede weer als vanouds een lange periode niet menstrueert?

5. julialove

julialove Actief lid

Dec 23, 2014
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en een zwangerschapstest heb ik vorige week gedaan maar die was negatief. Ik ben niet aan de pil maar we gebruiken wel anticonceptie. Dus het lijkt me sterk dat ik toch zwanger zou zijn.

Onze tweede was namelijk niet gepland (wel heel erg gewenst natuurlijk) en dat wilden we een tweede keer voorkomen. (Wil overigens wel terug aan de pil maar eerst een natuurlijke menstruatie afwachten)

6. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik werd na mijn eerste bevalling pas na 4 maanden ongesteld, ondanks dat ik geen bv gaf. Soms duurt het gewoon wat langer.

7. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,298
    34
    48
    Hier hetzelfde.. inmiddels 4 mnd na de bevalling en geen bv ook nog niet ongesteld. Hier nu ook ineens veel doorzichtig slijm. Ik vibd het wel lekker hoor zo zonder menstruatie maar wil ook graag weten of de boel nog werkt. Ik wil net als jij ook eerst een natuurlijke menstruatie afwachten en dan weer beginnen met de pil. Ik wacht het nog even af..

8. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

Apr 6, 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    pfff hier ook nog steeds na 10 weken!!

Maar zit er wel op te wachten want wij willen dol graag nog een 3e:D

Share This Page