Regeldagen of terugloop melkproductie?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door chocotof, 16 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Lieve meiden,

Ik heb de vraag ook aan Teddy gesteld maar misschien hebben jullie ook een idee bij mijn onderstaande verhaal? Alvast bedankt!

Mijn zoon is morgen (17-12) 14 weken oud. De bv gaat vanaf het begin super en ben erg trots. Ik wil er dan ook zolang mogelijk mee doorgaan. Ik heb normaal gesproken eerder teveel melk dan te weinig.

Gisteren ben ik voor het eerst een dag gaan werken (vanaf januari begin ik echt en dan 3 dagen per week) en ik heb 2 keer gekolfd met als resultaat 500 cc melk. ('s morgens om 06.00 uur live gevoed, 10.00 uur gekolfd, 13.00 uur gekolfd en 16.30 live gevoed) Sinds gisteren bij thuiskomst voelen mijn borsten heel leeg alsof ze zich niet meer vullen. Normaal gesproken komt mijn zoon 's nachts één keer en nu was het twee keer.

Ik ben erg bang dat wanneer ik weer begin met werken, mijn melkproductie terugloopt. Is dat gisteren al gebeurd? Kan dat zo snel? Of zal ik te maken hebben met regeldagen?

Ik leg hem nu zoveel mogelijk aan, elke anderhalf tot twee uur maar ze blijven 'leeg' aanvoelen. Ik word er onzeker van en ben bang dat het niet gaat lukken werken en kolven. Overigens heeft hij goede ontlasting en volle plasluiers.

Groetjes Chocotof

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoe vaak voed je normaal als je thuis bent?

Ik vind 500 CC een hele mooie hoeveelheid. Ik denk dat je zoontje nu gewoon lekker veel bij je wil drinken omdat hij je gemist heeft ;)

Ik werk onregelmatig met slaapdiensten en ik merk altijd aan mijn dochter dat ze veeeeheeeeel wil drinken als ik een nachtje weggeweest ben. Zou jou zoontje dat ook niet gewoon hebben?

Ik weiger te geloven dat jouw productie naar de knoppen is. Je hebt gekolft!!

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik vind 500cc ook veel!! Ik kolfde hier volgens mij 160cc per keer dus 320cc per werkdag en s morgens voor ik weg ging ook nog zoiets zodat ik idd ook rond de 500cc kom en 3 voedingen mee kon geven.

Werken kost ook weer energie, t is even zoeken van een balans en jij, je zoontje en je borsten zullen daar even aan moeten wennen. Gewoon thuis weer voeden op verzoek en dan komt het wel goed.
    Leeg aanvoelen zegt ook niet altijd wat. Zolang hij tevreden is, goed plast en poept, zit het wel goed.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Klopt! Soms heb ik dat gevoel ook, maar als ik dan toch weer aan mn kolftijd zit op mn werk, dan kolf ik er gek genoeg toch wel weer een hoop uit!

Wat ik me ook nog afvroeg: hoe zit het met jouw speen? Is die misschien al uitgelubberd? Is de opening misschien te groot?
    Wil hij daarom langer zuigen en dus meer drinken dan dat hij eigenlijk nodig heeft?
    Je zou eens een speen met een kleinere opening kunnen gaan proberen, misschien dat hij dan sneller verzadigd zal zijn??

5. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Bedankt voor de reacties. Wat bedoel je met een speen?

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Speen op fles ;) niet je tepel ofzo hoor ;) hihi

7. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Haha! Logisch ook eigenlijk.. XD
    Ik gebruik de calma speen van medela en die ziet er nog prima uit.
    Mijn melkproductie is inmiddels weer op volle gang gelukkig.. Ik kan me dan best zorgen maken omdat ik echt nog niet wil stoppen!
    Mijn man zegt dat ik me niet heel druk moet maken omdat dat juist niet goed kan zijn voor mijn melkproductie..:)
    Ik denk dat het toevallig een regeldag is geweest.

Bedankt meiden voor het meedenken!

8. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Het kan ook gewoon mama honger zijn hoor omdat hij je gemist heeft.
    Fijn dat alles weer goed is

Deel Deze Pagina