zo benauwd...en ik doe niets

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vincel, 8 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vincel

Vincel Niet meer actief

even een vraagje...

Ik ben zo ontzettend kortademig en benauwd en ik doe niets...
    Ik hap soms echt naar lucht en dan zit ik zo goed als kwaad het nog kan goed zodat ik mijn longen de meeste ruimte geef.

Ik ben maar 1.63 en heb een flinke zwangere buik, dus dat is best een druk bij mijn ribben, maar ik heb het nu even echt niet meer. Ik adem ook zo zwaar.

Ik weet dat het er allemaal bij hoort, maar wie heeft nog een tip of iets dergelijks dat het iets minder kan worden.
    Ik ben die buik gewoon even zat nu ik zo'n moeite heb me ademen.
    alvast bedankt,

maaike

2. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    in bed kun je zoveel mogelijk kussen neerleggen zodat je een beetje zittend slaapt dat verlicht wat

helaas is er niet zoveel aan tedoen meid

ik mag dan nog me puffers gebruiken(astma)

hopelijk geeft het je een beetje verlichting met slapen

3. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Ik ben ook heel erg benauwd, wordt er soms echt chagarijnig van... Ik word er zo moe van, dat ik eigenlijk niks meer kan doen zonder te puffen van benauwdheid...

Ook als ik slaap heb ik het erg benauwd, dus ik mag absoluut niet meer op mijn rug slapen, of ik moet rechtop in bed gaan zitten...

Misschien hebben we een beetje geluk dat als het kindje in daad dat we meer lucht krijgen...

Groetjes en sterkte Catheleine

4. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ik (her)ken t! Ik ben 1.65 m en heb ook een enorme buik...En ook behoorlijk benauwd. Echt heel vervelend maar er is idd. maar weinig aan te doen. Ik probeer iedere dag minstens een half uur matig intensief te bewegen, ga ik lekker wandelen met onze hond, dat is goed voor de ademhaling. En ik slaap idd. ook niet meer op mn rug. Ik lig ook soms echt naar adem te snakken, heel vervelend.

Ik kon ook niet wachten tot onze beeb was ingedaald zodat ik wat meer lucht zou krijgen. Nou mooi niet...eigenwijsje vertikt het om in te dalen... :rolleyes: dus waarschijnlijk hou ik dit tot de bevalling wel... :( Dus dat kan ook nog...Maar hoop natuurlijk dat jouw beeb gewoon indaalt!

Sterkte, misschien een schrale troost dat je niet de enige bent ;)

5. verzorgingsmiep

verzorgingsmiep Actief lid

26 apr 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Als het niet gaat zou ik als ik jou was naar de huisarts gaan en het probleem voor leggen.
    Ik heb nl chronische bronchitis en had al een pufje maar heb er nu eentje bij gekregen.
    Hopelijk heb je er geen last meer van, ik heb er nu ook meer last van dus weet hoe het voelt.

6. Vincel

Vincel Niet meer actief

Bedankt voor jullie tips, ik zal het eerst met de verloskundige (ligt er wel aan welke van de 5 )bespreken en daarna anders ook met de huisarts.

Deel Deze Pagina