Overspannen/ Depressie?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Hes2110, Apr 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hes2110

Hes2110 Lid

Jan 17, 2008
    49
    0
    0
    almere
    Hoi lieve allemaal,

Momenteel voel ik me erg slecht, heb echt het gevoel dat ik op instorten sta. Ik weet niet of het door de zwangerschap alleen komt of door meerdere factoren die een rol spelen bv. wij gaan het huis van top tot teen verbouwen, maar moet wel voor september klaar zijn ivm komst baby, daarnaast moet er zoveel geregeld worden, erkenning kind, zoeken naar een geschikt kinderdagverblijf, baby spullen uitzoeken. Ik werk daarnaast ook gewoon 40 uur en het weekend is echt te kort om me op te laden, hebben meerdere vrouwen hier last van? Als ik 's ochtends wakker word staat het huilen me nader dan het lachen en maak momenteel ook fouten op m'n werk hierdoor, wie heeft er een goede tip!

Moest er even uit...

Liefs Hester

2. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Ken het gevoel niet, maar denk wel een beetje aan jezelf hoor. Praat er anders over op je werk of met de VK. Je moet jezelf niet teveel op de hals halen en straks echt overspannen worden. Niet goed voor jou, maar ook niet voor je kindje.

Maak voor jezelf een lijstje met dingen die je nog moet doen (op prioriteit) en dingen die wel even kunnen blijven liggen. Misschien als je ze op papier ziet staan dat ze uit je hoofd zijn en het wat meer overzichtelijk wordt. Of misschien staan er dingen op waar andere je bij kunnen helpen. Enje hebt lekker wat om af te strepen als je het gedaan hebt.

Erkennen bijvoorbeeld... maak je er niet druk om. Je staat binnen 5 minuten weer buiten. Krabbel hier en daar en klaar. Kinderdagverblijf... daar moet je wel snel even actie op ondernemen (gezien wachtlijsten), maar trust me: je voelt vanaf de 1e seconde dat je binnenkomt of het goed zit. Dus voelt het goed, dan inschrijven en klaar. Ga jezelf niet gek lopen maken met "moet er bij 4 gaan kijken".

Probeer het simpel te houden en neem goed je rust! Komt allemaal goed...

Veel succes met alles!

3. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Heb je niet n beetje teveel hooi op je vork genomen mbt nog snel even voor september je hele huis te gaan verbouwen?
    En moet dat persee nog voor de baby komt? Of kunnen sommige delen wel even wachten....weet niet wat voor huis je hebt maar als ik hier de hele ratteplan zou moeten verbouwen in 5 maanden zou ik ook niet blij worden...
    En erkenning is idd zo gebeurt. Even kijken wanneer jullie allebei naar het gemeente huis kunnen en krabbels zetten, klaar.
    Kinderkamertje/spulletjes is ook zo gebeurt hoor. Gewoon aan beginnen en iedere keer wat kopen. Lijkt een enorme berg die je nodig hebt maar als je het wat uitsmeert over n aantal maanden (en sommige dingen heb je echt niet alla minuut nodig) dan komt dat vanzelf wel goed.
    Ga je alsjeblieft niet zitten opjutten hoor. Is niet goed voor jezelf zoals je al merkt....en wat niet goed voor jou is is zeker niet goed voor je kleintje. Rustig aan dan breekt t lijntje niet.
    Kinder opvang...geen ervaring mee maar zal wel t zelfde werken als een peuterspeelzaal. een dagje uit trekken (niet te lang mee wachten) lijstje met adressen mee en als de eerste je niet bevalt ga je naar de volgende...gewoon afstrepen tot je de goeie vindt.
    Komt allemaal wel goed meid.

Share This Page