Zo benauwd

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Yoga fanaatje 1987, 25 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Sinds eergisteren hele dag benauwd. Met liggen wordt t erger. Slaap dus al 2 nachten haast niet. Eergisteren ook bijna flauw gevallen. K heb astma. Maar mag maar 4 pufjes per dag. Brycanil. Daarnaast heb ik pulmicort om te voorkomen. De benauwdheid lijkt een combinatie van astma. Verkoudheid/griep. En hyperventilatie door stress.
    Gisteren bij dokterspost geweest. Maar dokter zegt dat er naast brycanil geen bewezen veilige andere medicijnen zijn. Maar lees zo vaak op internet dat zwangeren bijv ventolin hebben. Want dit is geen doen meer. Kan door slaapgebrek en benauwdheid nauwelijks nog inspannen. Wie heeft er wel andere medicijnen? Of tips?

    Morgen kan ik naar accupunctuur. Maar moet nog een nacht.
     
  2. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Ik gebruik ventolin en flixiotide anders ga ik echt kapot !
    Ben nu ook verkouden dua extra benouwd .
    Hopelijk snel een oplossing voor je
     
  3. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Wat raar dat de dokter dan zegt dat dat nog niet voldoende bewezen veilig is. Ik ga morgen maar weer eens bellen.
     
  4. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Ik heb altijd ventolin en flixiotide vooral veel moeten gebruiken aangezien het deze winter zooo vochtig was waardoor ik mega benauwd ben geweest en een longonsteking kreeg.
    Ik mag het gewoon blijven gebruiken maar in mate uiteraard
     
  5. Ohm

    Ohm Bekend lid

    21 jun 2017
    526
    464
    63
    Was je astma voorheen wel onder controle? Want ik vind dit niet goed klinken, benauwdheid en aanvallen zijn niet goed in de zwangerschap. Tijdens de zwangerschap kun je meer last krijgen en i.c.m. de griep, kan dat tot serieuze benauwdheid leiden. Ik zou zeker even langs je eigen huisarts gaan en je, als deze geen oplossing weet of je andere medicijnen moet, door laten verwijzen.

    Zelf gebruik ik beclometason en bij een aanval ventolin, ook tijdens de zwangerschap en het geven van borstvoeding. Op deze website kun je vinden of bepaalde medicijnen ook tijdens de zwangerschap gebruikt mogen worden: https://www.apotheek.nl/medicijnen/budesonide-inhalatie?product=pulmicort#belangrijk-om-te-weten-over-budesonide-inhalatie

    Ik moest in het derde trimester van mijn eerste zwangerschap wel overstappen naar een andere inhalator. De hulpstof van de aerosol kon schadelijk zijn voor het zenuwstelsel van de baby.

    Sterkte! Benauwd zijn is zo rot. ♥
     
  6. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik ben zo'n astmaat die foute medicatie gebruikt tijdens de zwangerschap... symbicort. Bij de vorige zwangerschap heb ik een alternatief gehad, maar daar red ik het niet op. Deze zwangerschap zijn mijn benauwdheidsklachten ook erger dan de 1e zwangerschap (al 3x verkouden en een flinke luchtweginfectie).
    Ik gebruik nu ook maximaal 4 pufjes per dag. Indien mogelijk, gebruik ik minder, maar het is voor mij dus ook echt (de mogelijke risico's) slikken of stikken.
    Echt vervelend. :(
     
  7. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.904
    254
    83
    #7 Ster27, 6 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2018
    (Bewerk: zie nu pas dat je topic al wat ouder is, maar mocht je nog steeds zo benauwd zijn, onderstaand mijn verhaal ☺️)

    Geen ervaring met astma tijdens de zwangerschap (bij mij is het pas 2 jaar geleden gediagnosticeerd), maar wel ervaring met astma icm de griep. Heb net een flinke griep achter de rug, met ook flinke benauwdheid. Nu zijn de meeste klachten van de griep weg, maar het hoesten, de benauwdheid blijven aanhouden. Vandaag maar weer naar de huisarts, moest rontgenfoto’s laten maken en jawel, heb er een longontsteking aan over gehouden. Nu is bij jou een röntgenfoto maken natuurlijk niet echt handig, maar wanneer ze je ontstekingswaarden checken zouden ze ook al wel moeten kunnen zien of er meer aan de hand is dan alleen een griep.
     

Deel Deze Pagina