zo beroerd en krijg maar 0 van de dokter

Discussie in 'De lounge' gestart door senta, 5 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senta

senta Niet meer actief

Donderdagavond zo beroerd geworden, koorts, al is voor mij 37,8 al hoog. maar had nu 39,8 voelde me vreselijk enorme pijn in mijn nek. Ik ben heel erg bekend met keelontsteking is helaas een zwakke plek in de familie bij ons. Ik ben vroeg naar bed gegaan paracetamol genomen en gaan slapen ging aardig. Vrijdag morgen de pijn 100 keer heviger 40 graden koorts huisarts gebeld had geen plek, later weer gebeld dat ik echt enorme pijn heb, maar kon echt niet komen belde terug naar mij alles uitgelegd heb vorig jaar 7 keer keelontsteking gehad bij kno gelopen dus hij weet dat ik ermee bekend ben. Maar kreeg te horen dat ondanks dat ik koorts heb ik maar uit moet zieken en als mijn zoon dit kreeg mocht ik pas weer bellen. In de loop van de dag werd ik steeds beroerder en gisterenavond ging het al echt niet meer, inmiddels lig ik al de hele nacht wakker zit aan de max, van paracetamol voor vandaag en ik wordt gek mond helemaal droog, mond vol aften heb ik altijd als ik keelontsteking heb, mijn nek en keel zijn helemaal opgezet en continue het gevoel dat er iets scherps in mijn oor gestoken wordt. Nu echt klaar ermee. Net toch maar hap gebeld en mag niet komen, moet maar uitzieken.

Ik voel gewoon dat dit weer keelontsteking is ik voel me hondsberoerd en ik wil medicijnen die helpen. om half 6 gaat mijn man weer naar zijn werk dan ben ik weer de hele dag alleen met zoonlief. Heb ik op deze manier geen mogelijkheid om op de hap te komen.

Jullie snappen dat ik even lekker een potje zit te janken.

Ow ja ik mag ibuprofen nemen, maar ik mag door een darmaandoening helemaal geen inbuprofen hebben dus heb het niet eens in huis.

2. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Toch maar manlief wakker maken en nu naar de HAP gaan? Kijken of je oppas voor zoontje kan regelen. Ik vind het niet echt vriendelijk van je huisarts dat je niet langs kon komen. Wil hij je geen kuur geven meer dan voor de keelontsteking? Heb je vaker dit soort dingen bij hem?

3. senta

senta Niet meer actief

Ik kan zo in de auto stappen nu en ernaar toe gaan, maar de hap wil me ook niet ontvangen is niet nodig zeggen ze.

We zijn bezig te switchen van huisarts, deze man neemt alleen zichzelf serieus lijkt wel.

4. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Heb je er niet gewoon recht op om bekeken te worden?

Mijn vroegere HA heeft mij ook vaak laten kwakkelen. Totdat ik elke dag mij liet inplannen op zijn spreekuur (voor zover mogelijk), toen kreeg ik wel een doorverwijzing naar het ziekenhuis en was heel snel bekend wat het probleem nou was.

5. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    wat een kul van zowel ha als hp...alj het viraal is, ok, dan kunnen ze weinig betekenen, maar als het bacterieel is, dan heb je toch en kuur nodig. Heb je gezegd dat je die de vorige keren ook nodig had?
    40 Graden voor een volwassene is ook al heel hoog...

Spoelen/gorgelen met zout water kan wat verlichting geven.

Heeft je ha geen inloopspreekuur?

6. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Je mag niet komen van de ha EN van de hap ?!
    Nou ik had dus mooi ernaartoe gereden naar die hap! Dan moeten ze je echt wel helpen. Fijn als je zo een weekend in moet gaan en zeker met die klachten

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Helemaal niet aan gedacht dat het nu weekend is, dus gewoon weer bellen straks en net zo lang bellen tot je mag komen. Desnoods beetje overdrijven.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Echt belachelijk dat je niet mag komen!!!! Ik heb een keer een keelontsteking gehad, dacht dat ik gewoon flinke keelpijn had en het vanzelf over zou gaan, toen naar de huisarts gegaan en die verklaarde me voor gek dat ik er 3 dagen mee had gelopen, ik had veel eerder moeten komen van hem... En jij mag niet.... vreemd!

9. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Tja als t viraal is (en dat zullen ze vast in 1e instantie denken want ze lezen niet je dossier als ze je aan de telefoon hebben) kunnen ze er niks aan doen behalve zeggen uitzieken en neem maar pijnstillers.

Toen ik laatste keer keelontsteking had (heb t ook aantal keer per jaar, altijd die amandelen, dus die moeten er misschien toch maar eens uit ;)) heb ik wel gelijk gebeld want had er flink verhoging bij en voelde me echt belabberd, en was toen ook al zwanger.
    Zolang ik geen hoge koorts kreeg was er niks aan de hand, pijnstillers en keelsnoepjes alles wat je mag, maar als ik hoge koorts zou krijgen moest ik toch echt terugbellen hoor.

40 graden koorts is nooit goed, niet bij een kind en niet bij een volwassene, dit zouden ze ten allen tijden serieus moeten nemen!
    Hoop dat ze toch iets voor je kunnen doen...

Beterschap in elk geval!

10. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    weer bellen idd
    Enne natuurlijk van harte beterschap!!

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij een virale infectie doen ze er niks aan, ze kunnen er niks an doen behalve uitzieken.

Bacteriële infectie kun je a.b. Voor krijgen. Been there done That teveel x :s

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar wat heeft de KNO er aan gedaan vorig jaar dan? Want als die niets kon, kan ik me voorstellen dat je huisarts ook niks anders kan dan het advies om uit te zieken... :(

13. senta

senta Niet meer actief

Afgelopen jaar is de hoeveelheid keelontsteking drastisch verminderd naar 7 keer de jaren ervoor had ik 5 maanden lang continue , ik ben uiteindelijk geholpen aan mijn holtes die bleken geheel dicht te zitten waardoor veel vuil mijn keel in liep waardoor ik keelontsteking kreeg steeds weer en ook niet meer wegging.

Ik ben gisteren al begonnen met mijn medicijnen voor de holtes te vermeerderen dit mag niet standaard is prednison. Ik heb nog nooit een virale keelontsteking gehad altijd bacterieel. Dus snap echt niet wat de huisarts allemaal lult, hap, heb ik al geen hoge pet van op, maar na dit advies helemaal niet. Ik ben afgelopen nacht als uiterste redmiddel gaan kijken wat ik in huis had en dat was naproxem, dit ben ik gaan gebruiken en heb uiteindelijk 2 uur geslapen. Toen kwam de kleine man weer en ging manlief werken. Hopelijk is het wat te doen zo.

Weet iemand dat is het nu gorchelen met kamille thee wat verzacht en eventueel helpt?

14. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Als je opgezette klieren hebt, onder je kaak die bobbels, wat evt helpt is een koud, nat washandje erop leggen en dan een lekker warme sjaal daarover die het op z'n plek houdt. Dan gaan ze slinken en vermindert de pijn. Heb vroeger veel last van die klieren gehad en dat een paar dagen werkte goed. Al verlicht het de boel maar een btje.
    Mag je iets als Citronella hebben? Een vit C drankje met paracetamol etc geloof ik. Dat verlaagt meestal koorts ook wat. Durf niet te zeggen of daar ibuprofen inzit of niet... :(
    Met kamille thee durf ik niet te zeggen, misschien dat drinken met wat honing? Misschien verzacht dat de boel ook een btje?
    Hopelijk helpt dit wat en hoop dat het snel minder wordt of dat je iig iemand kunt zien.
    Beterschap!

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lijkt me dan duidelijk dat het bacterieel is waarschijnlijk en dan is AB wel handig ja :( Maarja... 7 keer per jaar een AB-kuur wil je eigenlijk ook niet: als je dan eens iets ernstigers hebt, zit je straks met dat je hartstikke immuun bent voor AB :(
    Zou sowieso zorgen dat je opnieuw bij de KNO terecht komt!

16. senta

senta Niet meer actief

Die natte washandjes ga ik zo proberen zo honing kan ik niet tegen. Die allergische reactie eroverheen zullen we maar niet gaan gokken:)

17. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Dat is het beleid tegenwoordig in nederland. Ze vinden dat huisartsen te veel kuurtjes uitschrijven en dat mensen er immuun voor worden/zijn. Dus hebben ze gezegt dat bij bepaalde aandoeningen zoals keel ontsteking, oor ontsteing etc de eerste keus is om uit te zieken, en geen ab kuur meer.

Je schreef dat je geen ibuprofen mag, maar wel naproxen dan ? Dat is namelijk familie van de ibuprofen !!

18. Loe

Loe Niet meer actief

Ik vind dat ze gewoon sowieso moeten kijken of het viraal lijkt of dat ze denken dat het bacterieel is. Als iemand zoveel pijn heeft. Wellicht heeft de HAP in je dossier gekeken wat de huisarts heeft opgeschreven? Da's niet echt objectief dan lijkt me als ze dat klakkeloos overnemen. Maar goed dat weet ik niet. Ik wens je veel beterschap en hoop dat het viraal is!

19. Gazy

Gazy Niet meer actief

heb je een huisarstenpost in de buurt?
    ik zou of a. de ha bellen en vragen voor een afspraak en als ze dan zegt waarvoor zeg je dat je dat alleen met hem wil bespreken.
    of b. vandaag een afspraak plannen bij de huisartsenpost.

Waarom leg je aan de telefoon nog uit waarover het gaat. Je bent nu iets nodig en hij neemt je niet serieus. Kom voor jezelf op. Ook al is er iets waarvoor hij je geen kuur zou kunnen geven, dat mag hij je dag 1 wel even netjes uitleggen. en b. als het zo min met je is mag hij je helpen met zoeken naar dingen die je wel kunt doen om je beter te voelen!
    Mijn ha heeft bijvoorbeeld me eens wat vitamines enz aanbevolen. Om dat eens te proberen en of ik morgen eens weer wilde bellen om te vertellen hoe het ging. Hij vroeg ook bijv. of ik familie had die me even konden helpen met de kleine..
    Dus het kan echt wel anders!

20. muis26

muis26 Fanatiek lid

let je wel op wisselwerking tussen medicatie? het is niet echt verstandig om zelf te gaan rommelen met medicatie.
    ik snap je huisarts enigszins ergens. AB kuur moet je niet altijd krijgen bij elke infectie, straks ben je zo resistent als de pest en werkt niks meer.

Gaat vaak ook wel vanzelf over en voor elke keelontsteking een kuur geven dat mag ook niet meer. Ze willen dat minderen door de opkomst van resistentie van vele bacteriën. Gewoon even uitzieken en huis tuin en keukenmiddeltjes gebruiken.

Wat ook goed helpt is 3 keer per dag gorgelen met rode wijn.

Beterschap!

Deel Deze Pagina