ik ben het mee eens dat een peuter inspraak mag hebben in de inrichting van zn kamer, maar hoezo is het vergezocht om van een kind van 3,5 te verwachten dat ie de interieur niet sloopt? Als je uiteindelijk maar toegeeft is het logisch dat kind dwarser wordt als iets niet mag. Wat zou je doen als je peuter structureel al je borden uit de kast zou trekken en kapot gooien? Elke dag weer? Dan maar metalen borden aanschaffen?
Je kan een alternatief aanbieden, bijvoorbeeld de oude kranten verzamelen in een 'leuke' doos en een lege doos daarnaast op de kamer. Dan kunnen de oude kranten lekker verscheurd worden en in de andere doos gestopt worden. Dus ook gelijk opgeruimd. Ben er ook niet zo van om wanneer er geen ongewenst gedrag plaats vindt, te belonen. Zo blijf je de focus leggen op dat behang scheuren ipv van de aandacht daarvoor te minderen.
dat is een leuk idee! Of misschien een stuk vd muur of deur verven met krijtverf, zodat ze zelf haar kamer mag versieren (onder voorwaarde dat er niks gescheurd wordt)
Fleuri, bedankt wat een goed idee! Echt een nuttige tip!!! Vanmorgen had ze haar eerste sticker te pakken.... Nou we zullen zien.
Tuurlijk. Ben het helemaal met je eens. Nee.... Spullen mogen niet stuk gemaakt worden. Daar volgt wel degelijk straf op. Als ik het idee heb dat ze niet begrijpen wat ze doen, probeer ik ook wel verstand bij te brengen voor zover dat past bij de leeftijd. Ik ben soms hele dagen alleen maar politieagent aan het spelen. Daar pas ik voor. Dus waar ik kam voorkomen, voorkom ik dat get stuk gemaakt Kan worden. Dus inderdaad. Dan bijv plastic borden in plaats van breekbaar. Dus dan geverfde afwasbare muur. Ik blijf niet bezig met straffen en spullen vervangen en zelf stressen. Er zijn nog zat andere uitdagingen voor mijn pittige peuter. Maar altijd straffen, geeft ook rebels gedrag hier.
Haha... Ja dat zijn ook goeie oplossingen... Wil je scheuren?! Hier Oud papier wil je kliederen met water?! Hier bekertjes voor in bad ofzo. Soms is het gedrag ook niet moedwillig. Vaak zelfs niet.
Gister ging t goed,vanmorgen weer helemaal mis. Gezegd dat ze geen sticker kreeg en ze het moest opruimen. Maar t schoot niet op.2x gevraagd of ze aan het opruimen was; nee. Toen even gekeken en ja hoor, al weer bezig met scheuren. Ze ging daarmee zó over mn grens dat ik behoorlijk uit mn plaat ben gegaan. Tik voor de billen gehad ( voor de schrik hoor). Maar ff met mb man overleggen, misschien toch maar over op scheur alternatief...dit werkt dus ook niet kennelijk. Ergste is gewoon dat ze schijt aan me lijkt te hebben ofzo...
ben blij dat wij geen behang hebben dan!! En een speeltje afpakken voor als het behang afscheurt? En deze in een grote box bewaren en pas teruggeven als ze een dag niet heeft gescheurt??
Ja, er staat wat maar niet veel. Haar zusje slaapt er ook en je kan net tussen de bedjes door lopen :s ruimtegebrek...
Weet alleen dat ik het zelf vroeger ook wel eens gedaan heb en ik ben nog altidj zo'n friemelkont. Bijt en peuter nagels, vind het leuk om te knutselen en dan vooral van dat pietleuterige werk waar normale mensen geen geduld voor hebben en vind het zelfs leuk om haartjes van de kwast van een geschilderde muur te peuteren. Misschien iets anders neerzetten waar ze s'ochtends aan kan friemelen/peuteren?