Is dit normaal? ruim 34 weken zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kwabbernoot, 11 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    #1 Kwabbernoot, 11 aug 2012
    Laatst bewerkt: 11 aug 2012
    Ik heb een vraagje, zoek herkenning en/of tips!! Heb de vk vorige week al gebeld met dezelfde klachten maar er was niks aan de hand, ze was langs gekomen om alles te meten en te checken.

Ik ben KAPOT! Echt niet normaal meer! Ik heb vandaag serieus alleen een rondje in de bouwmarkt gelopen, manlief heeft bijna alles met R. gedaan en D. is een weekje met opa en oma mee naar de zon(ooh bofkont) dus écht rustig aan! Nou ik zat daarna in de auto, direct weer duizelig, misselijk en het gevoel dat ik flauw ging vallen(waarop manlief mij maar even heeft laten zitten en alleen met R. boodschappen is gaan doen). Eenmaal thuis lekker gaan zitten, heb echt tig harde buiken gehad, een keer sterretjes gezien, misselijk en ik kan helemaal niks zonder dat ik het gevoel heb dat er 3000 touwtjes aan me trekken ofzo, naar beneden(gekke omschrijving, ik voel me zwaar misschien is dit duidelijker?). Heb al die klachten afgewisseld, zo lijp. Verder bij het minste of geringste harde geluid knallende koppijn, opvliegers afgewisseld met steenkoud hebben.

Is dit wel oke? Ik begin me nu weer zorgen te maken, maar om ze nu alweer te bellen gaat me wat ver. Ik heb wel slecht geslapen vannacht en R. was heel vroeg wakker, zou het daardoor komen?

2. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Hb je je al eens laten onderzoeken op zwangerschapsvergiftiging?

Xxx

3. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Daar heeft ze vorige week naar gekeken en er was niks. Heb maandagavond weer een afspraak en zal t dan weer aankaarten.

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    als je je zo rot voelt zou ik toch eerder bellen, zwangerschapsvergiftiging kan in korte tijd echt heel erg worden...better safe dan sorry meid.

5. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Maar bij zwangerschapsvergiftiging heb je toch niet al die symptomen zo om en om?? Dat vind ik zo raar.

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik zou inderdaad toch ook even bellen, klinkt niet helemaal normaal namelijk, en ja beter teveel bellen als te weinig daar zijn ze voor

7. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik herken het zeker. Zit al aan medicijnen voor hoge bloeddruk dus zw vergiftiging kan het hier niet zijn.. Ik wijt het maar aan de laatste loodjes

8. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Oh dat is fijn(nouja, niet fijn voor jou natuurlijk!!). Ben dus niet de enige.. T is toch wat he, neem alles maar voor lief maar soms weet ik echt niet meer hoe ik het moet gaan doen die laatste weken.

9. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Deze symptomen komen overeen met was jij beschrijft;

Klachten
    Veel voorkomende symptomen van bloedarmoede zijn:
    Moeheid
    Bij inspanning word je sneller kortademig
    Duizeligheid
    Het gevoel flauw te vallen
    Hartkloppingen
    Transpireren
    Hoofdpijn
    Oorsuizen
    Bleek zien
    Weinig eetlust en misselijk gevoel
    Dit zou bloedarmoede kunnen zijn. Volgens mij komt het aardig overeen. Misschien maandag even aankaarten..??

Wel heel vervelend. Ben je bijna op het eind en krijg je dit er nog even bij.

Sterkte en succes.

10. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik zou idd volledige check up vragen, bloedprikken, bloeddruk, urine etc... beter x te vaak dan 1x te weinig! succes en sterkte!

11. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik zou idd een check up doen.

Ik denk aan
    Zwangerschapsvergiftiging,
    bloedarmoede,
    zwangerschapsdiabetes,
    Vitamine B12 tekort(bekende had te laag gehalte in derde trimester zelfde klachten)
    schildklier kan door de hormonen van slag zijn.

dus misschien kijken of ze een allround labje kunnen doen?

12. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Poe dat lijstje is hier ook wel erg van toepassing. Ben begonnen met een hb van 8.7. Met 26 weken was het 7.6. Kan me niet voorstellen dat ik nu dan bloedarmoede heb, maar even checken kan nooit kwaad!

@ kwabbernoot, ik zie dat onze kleine mannen bijna even oud zijn! Heeft hij ook de driftige fase gehad of zit hij er nog in? Hier zitten we er middenin. Driftbuien om niks, niet willen eten... Alsof de zwangerschap niet al genoeg energie kost ;)

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik zou ook even bellen meis, beter een keer teveel dan te weinig!

14. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hmmsz ik ga morgen uitslapen als mijn lichaam dat toelaat en zal morgen even kijken, mocht het hetzelfde blijven en niet erger wacht ik tot maandag.

Ga wel even vragen om een check, lijstje schrijf ik wel even over, thanks!

Nen mijn hb was ook prima, maar t kan natuurlijk nooit kwaad. Bel maandagmorgen wel ff of ik dan voor de zekerheid ook urine mee moet nemen 's avonds. En hier ook volop driftbuien en hij is heel aanhankelijk. Superlief dat wel!! Maar ik vind het zoiezo pittig, veel tillen en krijg er zoveel harde buiken van, ben blij dat hij iig al goed loopt! Maar zwanger en mama van zo'n ukje nog geeft toch wel weer een pittige belasting aan je lichaam merk ik! Weet soms niet hoe ik het allemaal moet doen maar t lukt me wonderbaarlijk genoeg nog wel allemaal zelf.

15. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Krijg je niet gewoon griep?

16. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Laat alles goed nakijken, bel wanneer jij het gevoel hebt dat het nodig is! Daar zijn ze voor. Je zou het jezelf eeuwig kwalijk nemen als je niet belt en je hebt straks zwangerschapsvergiftiging of zelfs HELLP syndroom. Helaas, ik kan het weten, ik lag zelfs al in het ziekenhuis (hoge bloeddruk, eiwitten in de urine), had allerlei rare symptomen, maar verzuimde dit te vertellen. Het liep uit op een ernstige HELLP syndroom en eindigde na de bevalling op de IC.

Natuurlijk hoeft het dit helemaal niet te zijn, en ik wil ook niemand "bang" maken, maar wees alert op de signalen die je lichaam je geeft.

Succes met de laatste weekjes!!!

17. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    suzanne nee daarvoor duurt het te lang nu, dit voelt ook niet als griep.

versluis, ik heb dus vorige week al aan de lijn gehangen met mn klachten(ook in t weekeinde..) en heb maandag zoiezo controle waarin ik alles aangeef. Ga me niet groter voordoen dan ik ben, dit is echt waardeloos. Heb nu al vanaf de eerste weken zware BI(ja door de fysio benoemd als, dus niet zelf bedacht), te korte hamstrings, vanaf een week of 20 ischias in twee benen erbij en dan nu ook nog dit. Pfft die pijn is een ding maar dat lamlendige, gatver! Vind het echt niet leuk. Dus ik ga t niet meer verbijten, dit is wel mijn grens zo ondertussen..

18. marieki

marieki Niet meer actief

herkenbaar! mijn bloeddruk wordt steeds lager ipv hoger, heb nu 90/50 bij 34+5w zwangerschap. Geloof me, daar ga je flink veel sterretjes van zien!
    Hier ook regelmatig opvliegers enzo. En HB is aan de lage kant maar mijn lichaam neemt het ijzer niet goed op, ook niet van de tabletjes :(
    Het is ook lichamelijk en geestelijk erg vermoeiend, ik ben ook behoorlijk op. Daarbij een moeizame zwangerschap, kindje wat niet goed groeit, ze wordt met een ks geboren omdat ze een gewone bevalling ws niet overleeft volgens de gyn. Elke 3 dagen checks in een umc 35 km verderop, dit al 7 weken lang. Je kunt me opvegen!!

19. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    Hier precies hetzelfde (33+1) en getest op alle mogelijke oorzaken, niets kunnen vinden. Ze hebben aangegevek dat het wsl de beeb is die alle bloedkanalen platdrukt ^^ voor mij hebben ze aangegeven dat er maar één remedie is: BEVALLEN!

20. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Marikie wat heftig! Jeetje!!! En ik maar piepen..

Mymy ooh daar ben je ook klaar mee, poeh..

Hier: Goed geslapen vannacht, bijna t klokje rond dus had het even nodig geloof ik! Voel me vandaag een stuk beter dan gister, beeb ligt nog lager dus die zal gister ook wel flink aan t zakken geweest zijn weer! Hoop dat ik me vandaag zo blijf voelen :D

Deel Deze Pagina