Wie afgelopen maanden ook vaak ziek geweest?

Discussie in 'De lounge' gestart door Be Happy, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Of ben ik de enige die telkens het slachtoffer is? :(

Was in december een week ziek, in januari weer een dikke week en nu ben ik alweer ziek. Snotverkouden, ontstoken ogen, ontstoken bijholtes, zere keel, koorts.... Ik word er niet vrolijk van.

Eerder was ik nooit zo vaak ziek. Of zou het met ouder worden te maken hebben dat je weerstand dan minder wordt ofzo?

En dan het ergste nog: je werkgever bellen dat je alweer ziek bent. Vreselijk! Ik ben namelijk zo'n persoon die zich heel gauw schuldig voelt (ookal kan ik er zelf niks aan doen dat ik ziek ben). Ik voel me nogal gauw een aanstelster.

En in deze tijd van kredietcrisis wil ik me liever helemaal niet zo vaak ziek hoeven melden....Wil mijn baan niet kwijt!

Het is ook nog eens zo dat ik al anderhalf jaar via een uitzendbureau werk. Als je je dan ziek meldt, ben je uit dienst en krijg je dus een uitkering via het UWV. Als je weer beter bent en je gaat weer werken, dan ben je weer in dienst.

Geen idee waardoor het komt dat ik telkens ziek word. Heb notabene ook nog de griepprik gehad. Deze keer is het waarschijnlijk gekomen door mijn nichtje van 3 jaar die bij ons op bezoek was en al iets onder de leden had. (Want vlak daarna werd mijn vriend ziek, mijn nichtje ziek, haar ouders ziek, mijn schoonouders ziek en ik dus ziek.)

Mijn werk bevindt zich op de begane grond van een gebouw waar meerdere bedrijven in gevestigd zijn. Een van die bedrijven (uitzendbureau) meent in verband met haar klanten afhankelijk te zijn van een voordeur die open moet staan (in weer en wind). Ons kantoor zit vlak om de hoek van die openstaande voordeur. Dat bedrijf zit achterin het gebouw op de begane grond. Het tocht gigantisch vooral als het hard waait. Ik weet niet of het daarmee te maken kan hebben? Mijn vriend opperde die mogelijkheid ook al en mijn ouders ook. Heb trouwens ook al een aantal keren aan mijn baas doorgegeven dat ik vind dat die deur dicht moet, maar ja, dat wil dat andere bedrijf dus per se niet hebben (terwijl zij geen last hebben van die tocht). Die komen dan aanzetten met een of andere tochtstrip wat niet helpt.

Anyway.... Zijn er nog meerdere mensen die al vaak ziek zijn geweest de afgelopen maanden en die zich schuldig voelen naar hun werkgever of zich zorgen maken om hun baan?

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

mijn man is nu in 2, 5 maand tijd 3 x ziek geweest.

griep, griep en nu long onstekeking ( horende bij die laatste heftige griep.)

heel veel mensen zijn veel ziek geweest afgelopen maanden, hangen veel griep virussen in de lucht..

Ik snap wel dat je je schuldig voelt , maar jij bent toch ook niet voor de lol ziek..

Vind het trouwens belachelijk dat van het ander bedrijf de deur open moet.. een kantoor hoort tochtvrij te zijn . Punt.
    maken ze er op hun kosten maar een sluis van.. deur open door lopen andere deur open. of gaan zij lekker in julie gedeelte zitten.

3. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik ben de laatste maand 3 weken ziek geweest, en daarvoor ook al een paar keer. Ik maak me niet zoveel zorgen om mijn baan, aangezien ik wel gewoon door gewerkt heb (met heel veel pijn en moeite)
    Ik kan je wel zeggen dat het heel veel heerst, ik ken geen mens die dit jaar nog niet ziek is geweest. Ik werk in een winkel, en alle klanten hebben het er ook over. Het is blijkbaar een hevig griepjaar.

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik ben zo iemand die dus nooit ziek is.En sinds gistermiddag opeens koorts,diaree en overgeven,niet normaal meer.Voel me vandaag nog niet helemaal okay.
    Dus denk dat er dan wel een hardnekkig virus hangt, als ik zelfs ziek ben..

5. Be Happy

Voor iedereen die nu ook ziek is: BETERSCHAP!

Moest net even lachen om een kat van ons.

Ik ga nu af en toe stomen en dat doe ik aan de eetkamertafel. Ik zit dan met een handdoek over mijn hoofd. Die kat (bijnaam Malle Eppo :) ) snapt daar volgens mij he-le-maal niks van. Volgens mij vraagt ze zich af waar het hoofd van het vrouwtje toch is gebleven...... Ze doet niks anders dan om mijn hoofd heendraaien en aan mijn handen en de handdoek likken. Op een gegeven moment klom ze zelfs op mijn nek en ging ze daar zitten! Maf beest.

:D

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Sinds ik zwanger ben ben ik vaker ziek. Ik pikte wel vaak een griepje op maar nu veel vaker. Sinds ik zwanger ben ben ik 3x ziek geweest. Dat vind ik best veel.

7. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Ik ben al sinds December verkouden,
    met de ene week erger dan de andere week.
    Vorige week een goeie buikgriep gehad,die ik dacht nooit meer te overleven.
    Maar gelukkig ik ben er nog..

8. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    eind december was ik al niet lekker. Buikgriepje. In januari had ik last van een bijholte-onsteking die wel 3 weken duurde en nog weer verkouden. Mijn lichaam is toe aan de zon

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    De afgelopen maanden ook tot 3x toe flink ziek geweest!
    Last van oa zere keel, hoofdpijn, weinig eetlust, erg vermoeid en koorts.
    Na de 3e keer dit allemaal gehad te hebben ben ik maar naar de huisarts gegaan en gevraagd om een nader onderzoek...
    Bloed geprikt en daar wees uit dat ik een virusinfectie bij me droeg, helaas helemaal niks aan te doen qua medicatie.
    Advies was neem vooral je rust (wanneer ik dacht dat dit nodig was) en werk aan je weerstand.
    Moet zeggen dat ik me nu sinds een weekje of 2 weer wat fitter begin te voelen.

10. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    De laatste keer dat ik ziek ben geweest is 5 jaar geleden :)..

* Klopt even af!*

Wel tussen door wat grieperig maar niet echt ziek.

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik ben 2 maanden geleden ook ziek geweest, griep, keelpijn, bronchitis, keelpijn en hoesten.

en ik heb nog steeds last van hoesten en keelipijjn

12. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik ben nu ook weer ziek... Normaal ben ik echt nooit ziek maar nu alweer 2 keer in 3 maanden tijd.... In januari had ik de griep en was echt anderhalve week gevloerd. En nu lig ik op bed met keelontsteking, stekende hoofdpijn, en oorpijn.... blegh ben het flink zat!

13. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Voor de kerst waren we alledrie ziek hier, hoesten, koorts, oorpijn, keelpijn en snotteren. Dat heeft echt weken geduurd!
    En een paar weken terug waren we weer alledrie verkouden, maar niet zo erg als voor de kerst.
    Gelukkig geen buikgriep gehad, ff afkloppen.... Want ik ben een emetofoob, dus als de dood voor overgeven....

14. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Hier nog een, december, januari en nu.
    deze keer is wel de zwaarste griep ben echt gevloerd en pas sinds gisteren een beetje aanspreekbaar. Normaal ga ik gewoon werken als ik ziek ben maar kon ik deze keer echt niet opbrengen. heb een hele week op bed gelegen met koorts, keelpijn, spierpijn vooral in rug en onderrug, geen eetlust, diarree, zware hoest vast slijm, veeeeeeel slapen.
    Gelukkig net zoals Sandra1982 niet overgeven want ik ben ook een emetofoob. (ff afkloppen)

15. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik heb gelukkig geen zware griep gehad, maar wel een paar dagen koorts in december en nu vreselijk verkouden. Ik kom ook pas net mijn bed uit. Mijn hoofd zit helemaal vol! Irritant!

16. Be Happy

Ondanks dat ziek zijn niet leuk is, ben ik blij dat ik niet de enigste ben.

Ik ben nu ontzettend verdrietig. Vanochtend had ik naar een follikelmeting gemoeten bij de gynaecoloog. Maar ja, te ziek. Ik was te beroerd om te gaan. Mijn vriend is alleen heen geweest om te vragen wat de uitslag van de kweekjes was. Dat is gelukkig allemaal helemaal goed.

Nu moeten we dus weer wachten op mijn volgende cyclus. Ik baal zo ontzettend.

Vanochtend de huisarts ook al proberen te bellen. Mijn hoofd (regio wangen) doet ontzettend zeer, alsmede mijn voorhoofd. Hoop dat ik geen voorhoofdsholte-ontsteking heb ofzo. Tot overmaat van ramp/ergernis kon ik de huisarts ook nog niet bereiken. Kreeg telkens de melding op mijn mobiel "netwerk bezet". GRRRR. Vanmiddag nog maar een poging wagen.

Wat betreft overgeven: ik vind het ook vreselijk. Als ik moet overgeven (zoals in december en januari het geval was) dan gil ik het hele huis bij elkaar. Raak helemaal in paniek en ga hyperventileren. Vind het vreselijk. Nu ik weer ziek ben, ben ik als de dood dat ik weer moet overgeven.

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

HMm hier longontsteking en daarna griep, griep en nog eens griep.

denk dat ik dit jaar max 2 keer een week aan 1 stuk gewerkt heb

volgens de huisarts tho.. kon het liggen aan moe - een lage weerstand - longontsteking - antibiotica - dochter die naar het kdv gaat en vanalles meeneemt en bovendien ook nog een slecht geventileerde kantooromgeving en natuurlijk het feit dat echt half nederland griep heeft en mij dus besmet

word er helemaal stapelgek van!

en vandaag is anne dus ziek
    met als 1 bijzonder prettige gedachte.. dat IK nog niet ziek ben!
    dus wellicht gaat het nu toch wat beter
    veel vitamientjes en echinaforce verder zegmaar :)

weerstand is het toverwoord bij mij

Deel Deze Pagina