Heb ze in de winkel nou al een paar keer zien staan, van Sangenic, of gewoon bij de Hema, maar vraag me af of het praktisch is? Van die navul-cassettes zie ik ook noiit zo heel veel liggen in de winkel, en ik heb het idee dat je ze hier op steeds minder plaatsen kunt kopen... Dus ik durf al amper zo'n luieremmer aan te schaffen, want straks zit je met zo'n ding te kijken en zijn er geen navullingen meer... Kan iemand me meer vertellen over de voor-en nadelen van zo'n ding? Heb net bij de Action geparfumeerde luierzakjes meegenomen en wilde eigenlijk gewoon een leuke (afsluitbare) bak/prullenbak o.i.d. voor de luiers gebruiken. Hoe gooien jullie ze weg?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Is zo'n "gewone" emmer met deksel handig of toch zo'n speciaal luieremmer ding?
Ik had een luieremmer maar dan kon wel een normale vuilniszak in die vond ik echt ideaal amper luchtjes (ja of je moet het anderhalf week laten staan ofzo haha) maar ideaal , die met die cassettes vond ik te duur en niet erg handig vandaar dat onze keuze viel op diaperchamp
Die navullers zijn inderdaad erg duur, worden op kinderdagverblijven ook wel veel gebruikt dus ze zullen nog wel gemaakt blijven worden verwacht ik. Wij hebben ook de diaperchamp, hier kunnen gewone zakken is dus scheelt erg in de kosten.
Tja....veel mensen hebben thuis een container in de tuin. Als je die hebt zou ik de luiers gewoon verzamelen in een gewone afvalbak in het kamertje en iedere dag de emmer legen in de container. Ik zelf heb geen container en maak dus wel gebruik van de sangenic luier emmer. We verbruiken ongeveer 6 luiers per dag en de emmer kan zo'dag of vier mee. Je ruikt echt niets meer. Vergeet alleen niet dat als je de luiers eruit haalt dat de slinger erg zwaar is en gelijk veel ruimte in je vuilniszak inneemt. Trouwens als ik mijn meisje beneden verschoon en het is enkel een plasluier gooi ik deze gelijk in de vuilbak. De luierzakjes van de action zijn helemaal OKE. Vergeet niet om er een paar in je luiertas te doen. Dat is wel zo fijn als je op visite bent en je kunt de poepluier tenminste inpakken.... De navulcassette's zin inderdaad best prijzig. Ik doe er gemiddeld 1,5 tot 2 maanden mee. Dus dan valt het ook wel weer mee. Persoonlijk zou ik best zonder kunnen of gelijk een mega model nemen (die was me toen te duur).
Ik heb er ook eentje en ik vind het heel fijn. Ik doe best lang met zo'n vulling. Geen gestink op haar kamertje.
Wij hebben ook de Diaper Champ, hij is wat duurder in aanschaf tov de Sangenic. Maar daar staat tegenover dat je geen dure navulcassettes à 9,95 hoef te kopen.... ik haal gewoon een rol zakjes van 1 euro of 1,50 ....
Wij hebben ook de diaperchamp. Stinkt niet en handig omdat de speciale zakken van de gemeente erin kunnen..
Daar zeg je zoiets, die zakken van de gemeente! Wij wonen vlak bij de werf, waar je dus ook op zaterdag grof vuil, plastic etc. kunt brengen, en daar staat ook een luiercontainer. Ik vroeg me van de week al hardop af of je de vieze luiers in een "gewone" pedaalemmerzak moest aanleveren daar of dat er speciale zakken voor waren. Mijn hubbie is nog niet heel erg met de zwangerschap bezig, maar hij had dus al wel gezien dat daar speciala luierzakken lagen, haha! Hmmm. dus de Diaper Champ is ook een optie...
Ik heb de tommee tippee gekregen van mn buuf, en heb vandaag een casette gekocht. Ik bekijk ff of ik het wat vind..
op de flat, waar we dus verder moesten lopen voor een container buiten- vonden wij hem érg praktisch. We deden er overigens alleen de poepluiers in - zodat het niet te duur zou worden. In onze eensgezinswoning, waar we gewoon een prullenbak buiten hebben, gebruiken we hem niet. Moet hem nog steeds op marktplaats zetten.. Daar zou ik sowieso even kijken als je er één wil. Voor 5 euro heb je er dan misschien al wel één.
Ik heb hem en gebruik hem nooit. Vind een gewoon pedaalemmertje handiger. Ik heb zelfs nog 3 navullingen liggen.
Hier moeten ze in speciale zakken, kosten 75 cent per zak.. één zak is één week luiers.. Je zou zeggen duur maar wij betalen ons afval per leging en per kg dus we zijn nu goedkoper uit..
Wij hebben zo'n sangenic-ding en ik ben er best happy mee. In het begin konden alle luiers erin en rook je niets (BV-poep stinkt amper). Inmiddels doe ik er alleen nog plasluiers in en gaan poepluiers gelijk in de container buiten, want hoe geparfumeerd ze de navul-casettes ook maken, die stank hou je echt niet tegen, hahaha! Die navullingen doen we wel erg lang mee, hoor. Dus heel duur vind ik het niet.
Hier gebruik ik hem ook niet. Is ook al weer weg. Gewoon de zakjes van de action en dan hup buiten in de container. We hadden m gekregen. Blij dat ik er dus niet zoveel geld aan uit heb gegeven. Denk dat het op een flat wel handig kan zijn.
Wij hebben er wel één, een kleintje voor 15 euro en de cassettes kosten 19 euro per 3 (er is altijd wel ergens een aanbieding). Het stinkt helemaal niet, ook niet sinds hij flesvoeding bij krijgt. Ik moet hem ongeveer één keer per week leegmaken. Ik vind hem ideaal!
Gewoon een brabantia prullenbak die goed sluit en de poepluiers in zo'n weggooizakje, werkt voor ons prima.
Werkt zo'n ding met navulling goed? blijft t dan goed luchtdicht verpakt? Wij hadden afgelopen zomer namelijk alle weken een container vol gastheren waar je u tegen zei! Dat wil ik komende zomer met 2 kids wel voorkomen!