Harde buik of iets anders...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Merel1985, 28 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merel1985

Merel1985 Actief lid

25 okt 2011
    103
    0
    0
    Hoi,

Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest, zou eigenlijk bij mijn eigen gyn moeten, maar die was helaas aan t opereren.

Nu vroeg ze of alles goed ging enzo, en bloeddruk opgemeten en de buik gevoeld, alles was prima, totdat ik vroeg.of het normaal was dat ik vaak ongesteldheidsbuikpijn gevoel had.... Nou ze zei meteen dat dat niet mocht in deze periode, en dat het waarschijnlijk harde buiken waren, als ik het nog een keer had moest ik direct bellen!?

Is dit niet n beetje overdreven? Ik hoor zo vaak dat vrouween daar last van hebben...

Thnx voor t lezen!
    Gr merel

2. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    Harde buiken zijn wat anders dan ongesteldheidspijn, bij harde buiken spant je baarmoeder aan maar doet geen pijn ik heb er namelijk ook veel last van, maar sinds vanacht heb ik ook last van kramp bij mijn harde buiken en zit nu te twijfelen of ik zal bellen of dat ik het nog eventjes aan ga kijken.

Ben de afgelopen week al meerdere keren met klachten in het ZH geweest en vind mij dan best wel een zeur.

Maar als je het echt niet vertrouwd zou ik gewoon even bellen voor advies want daar zijn ze voor.

3. Ik weet nog lang niet alles van de zwangerschap, maar wat zijn de gevolgen of wat kunnen de gevolgen zijn van harde buiken? Wat kun je er aan doen? Maar hoe kun je het herkennen en hoe krijg je het?

4. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Harde buiken heb ik een heleboel, en af en toe een ongesteldheidsgevoel. Mijn VK vind dat pas zorgelijk als het vaak of regelmatig voor komt.

Maar je hoort wel meer verschillen tussne vk's en gyn's erg jammer want ook dat veroorzaakt veel twijfel.

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hier hetzelfde.

Heb vaak genoeg een ongesteldheidsgevoel, maar omdat mijn urine schoon is en ik geen rare afscheiding heb is het ws ' groeipijn', zeggen mijn verloskundigen alle drie en ook de huisarts (wilde het nog een keer zeker weten:):))

Harde buiken krijg ik als ik te lang sta, te veel loop, buk, of zoontje til.

Tegen harde buiken helpt alleen rust. Gewoon lekker niksen. Dan zakken ze af. Heeft bij mij altijd wel 2 dagen nodig om weer helemaal over te gaan.

PAs als je in regelmaat en rust harde buiken krijgt moet je bellen, dat kunnen weeen zijn.

Als je ongesteldheidsbuikpijn zo heftig wordt en je krijgt afscheiding, meer dan anders, of anders gekleurd moet je ook aan de bel trekken.

Dit is mij verteld.

Maar door sommige andere adviezen wat ik op het net lees, raak ik dus af en toe vet in paniek en voel me weer een zeur als ik bel....maar dan denk ik...sch*%t hoor, gaat om je kindje...achteraf ben ik dan van slag omdat ik dan weer voor niets gemaildd heb.

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Bij veel vrouwen voelt de buik dan keihard aan, je vrouw zal het dan voelen aanspannen van binnen.

Maar mijn harde buiken zijn aan de buitenkant niet te voelen. Ik voel een samenspanning onder in mijn buik, drukkend op mijn blaas.

Harde buiken op zich is niet erg. Een teken dat je rustiger aan moet doen, dan heb je dus teveel gedaan.

Maar als je in rust en ook in regelmaat (dus elke 5 min bv) harde buiken krijgt, kan dat duiden op weeen. En die wil je echt pas zo laat mogelijk in de zwangerschap krijgen.

Oh en ze mogen ook echt niet pijnlijk zijn, harde buiken voel je, maar doen geen pijn. Als ze echt pijn doen, dat is niet goed..ook direct bellen dan.

Ook afwijkende afscheiding moet je hierbij in de gaten houden. Nou heb je in de zwangerschap zowiezo veel en verschillende kleuren afscheiding. Vind ik zelf moeilijk inschatten hoor.

Zelf raak ik in paniek op dagen dat ik echt hele dag door bij elke beweging een harde buik krijg. Ik mail dan altijd mijn verloskundigen. Moet dan weer even bevestiging krijgen dat het gewoon is omdat ik het te druk gehad heb.

7. Merel1985

Merel1985 Actief lid

25 okt 2011
    103
    0
    0
    Maar vanaf.hoeveel weken mag je ze dan hebben? Omdat ze tegen mij zei dat t bij 24 weken nog echt niet mag.... Net werd mijn buik ook ineens kei hard, terwijl ik al de hele avond op de bank lig...

8. Trees

Trees Niet meer actief

Bij mijn dochter had ik rond de 17 weken voor het eerst een harde buik en dat vond mijn gynaecoloog helemaal niet raar. Het is inderdaad zoals uksoldaatje zegt; ze mogen geen pijn doen en niet te regelmatig komen. Ik had er bij haar hooguit een paar per dag en dat was okey.
    Het is vaak een teken dat je te druk bent geweest en rust moet pakken. Het kan ook zijn dat je overdag te druk bent geweest en ook al lig je nu op de bank merk je dat nu pas. Ik kreeg ze ook vaak als ik 's ochtends wakker werd.

Deze zwangerschap heb ik ze zelfs al vanaf 14 weken, ook dit was niet raar, maar de laatste weken heb ik er meerdere per uur en dat de hele dag door. Dat is dan ook weer niet goed en zit nu het grootste deel van de dag op mijn luie bips ;). Verder doen ze er niks aan.

Hoe vaak heb je ze per uur? En hoe pijnlijk is het? Zijn ze zo pijnlijk dat je ze moet wegpuffen?

9. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ik ben morgen 21 weken en ook ik heb sinds een dag of 4 last van harde buiken.
    Maakte me daar ook zorgen om omdat ik van 2o weken lang geen klachten ineens dit heb.
    Toevallig vanmorgen op controle geweest bij de VK en verteld dat ik er nu dus last van heb.
    Het enige wat ze zei is dat ik naar mijn lichaam moet luisteren, en blijkbaar dus te veel hooi op mijn vork neem.
    Ik ga me er verder dan ook niet druk om maken.
    Luisteren naar mijn lichaam is het enige wat ik kan doen.
    Harde buiken kan trouwens geen kwaad hoor, het schijnt juist fijn te zijn voor je kindje.
    Het voelt voor de kleine alsof hij/zij geknuffeld wordt dus dat is altijd fijn toch ;)

10. Trees

Trees Niet meer actief

Het schijnt ook je baarmoeder soepel te houden, wat positief is voor de bevalling.

11. Merel1985

Merel1985 Actief lid

25 okt 2011
    103
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord!

Nee ze zijn niet pijnlijk, alleen een knetter strakke buik ineens.... Ik maakte me er eerst ook helemaal niet druk om, en dacht ook eigenlijk wel dat de verloskundige t wel heel erg serieus nam. Nu dat ik dit allemaal lees weet ik tenminste waar ik op moet letten, want dat was me na haar reactie niet meer helemaal duidelijk.

Dus thnx!

12. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Kijk dat is ook positief , misschien gaat het dan allemaal lekker makkelijk :)

13. Joyskuh

Joyskuh Actief lid

9 mei 2011
    448
    0
    0
    limburg
    hey hey,

hier nog iemand wat last heeft van harde buiken.
    gisteren bij de ass. van mijn vk. geweest en een aantal klachten op tafel gegooid namelijk:
    last van menstruatie pijn ( de ene keer erger dan de andere )
    indd een keiharde buik.
    als ik veel loop krijg ik echt steken onderin mijn buik.
    vorige week zat. heb ik me verdraaid en dacht echt dat ik een liesbreuk had maar geen spoor van liesbreuk te vinden gelukkig.
    wel heb ik hier nog steeds last van en trekt het nu langzaam naar mijn linkerbeen en onderrug in.
    vervolgens reageerde de ass. van mijn vk. hier niet zo op als dat ik gehoopt had.
    wel heeft ze even aan mijn buik gevoeld en me verteld dat ik indd echt een harde buik had.( en dat was het ook )
    weet niet wat ik hier nu mee moet.
    maar we wachten dan maar weer even af of het weg gaat denk ik dan wil me geen aansteller voelen.

groetjes

14. Trees

Trees Niet meer actief

Gelukkig dat ze geen pijn doen en als ze dat wel gaan doen, te vaak komen of gewoon omdat je je zorgen maakt gewoon aan de bel trekken. Ik heb zelf ook een paar keer extra gebeld en ze vinden het echt niet raar als je daarvoor belt. Succes ermee!

Deel Deze Pagina