Hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forum, maar al heel vaak raad en ervaringen gezocht op deze website Sinds augustus gestopt met de pil, en we proberen om zwanger te worden, ondertussen ronde 3. Ik heb een lange cyclus van 35 dagen, en mijn eisprong was volgens de test van CB op dag 28. De laatste tijd enorm gevoelige tepels, gespannen borsten, soms opstoot misselijk en moe. Gisteren was mijn NOD, maar in de namiddag toch beginnen bloed verliezen, gisteren niet zoveel, maar vandaag toch wat meer, ook krampen maar niet zo erg als anders tijdens mijn menstruatie. Vraag mij af of dit ook innestelingsbloeding kan zijn, ook omdat mijn tijd van innesteling overeen komt met mijn NOD, dus weet niet goed wat het nu is, menstruatie of innesteling. Testjes besteld van sensitest, en morgen es testen, vraag mijn wel af of er al voldoende hcg in mijn urine zou zitten om positief te kunnen testen, of is dit verloren moeite? Iemand ervaring? Groetjes
Ik denk eerder ongesteld. Innestelingsbloed komt vaker niet voor dan wel. Wat je er dan over leest is dat het bij een innesteling niet veel bloed is. Het kan ook heel goed zijn dat je aan het ontpillen bent
Bedankt voor je reactie meisje1977. Vrees er ook voor, hoop zo dat er toch een waterkansje is dat ik toch positief test. Je leest vaak over vrouwen die zwanger zijn en toch ongesteld worden, of die evenveel bloed verliezen als tijdens hun menstruatie maar dat dit achteraf toch innestelingsbloed blijkt te zijn. Zou weer zo teleurgesteld zijn, is pas ronde 3 maar vraag me af waarom het niet wil lukken, vriendinnen van me waren direct de maand nadat ze gestopt zijn met de pil al zwanger. En ik weet ook dat een lange cyclus meestal wat nadeliger is om zwanger te kunnen worden
Hoezo komt je dag van je NOD overeen? Daarnaast is zo'n bloeding eerder een uitzondering. Hoop voor je dat je een positieve test hebt, maar ik zou je voor bereiden dat je gewoon ongesteld bent geworden, helaas
Ballon: Doordat ik een lange cyclus heb van 35 dagen, heb ik maar een late eisprong, op dag 28, dus het kan zijn op dag 35 dat ik dan pas mijn innesteling heb (heb gelezen altijd russen de 5 a 10 dagen na eisprong). Daarom heel moeilijk uit te maken wat het nu kan zijn, aangezien het mijn innestelingsdag kan zijn of mijn NOD. Ik probeer inderdaad zo weinig mogelijk hoop te hebben, telkens het gevoel dat ik dit keer meer een zwangergevoel heb dan de vorige keer, je lichaam kan je soms echt iets wijsmaken
Je bent net 3 maanden van de pil af, dan kun je nog niet spreken van een stabiele cyclus. Gewoon komende tijd goed in de gaten blijven houden. En er is maar 1 magisch woord bij zwanger worden: geduld
Heb je nu al meerdere cyclussen een positieve ovulatietest gehad op dag 26? Omdat je aangeeft dat je op dag 28 je eisprong hebt. Dat zou betekenen dat je een LF hebt van 8 dagen. Dat is volgens mij vrij aan de korte kant. Overigens wil ik je wel op het hart drukken dat je nog maar 3 maanden bezig bent en dat je nog niet zo lang met de anticonceptie bent gestopt. Het kan dus best zo zijn dat je cyclus nog niet helemaal op de rit is. Tevens staat er gemiddeld een jaar voor om zwanger te worden. Dat je vriendinnen wel allemaal snel zwanger werden zegt natuurlijk niet zo veel.
Pitahaya: Ja inderdaad, heb ik ook al gelezen dat dit kans op zwangerschap moeilijk maakt. Heb de ovulatietest van clearblue gebruikt, hij gaf op dag 24 al hoge vruchtbaarheid aan, maar pas op dag 28 piekvruchtbaarheid...ofwel dat de test niet klopt natuurlijk
jane 1981 en Bozoe, ook bedankt voor jullie reactie. Geduld is inderdaad niet mijn sterkste kant. Vraag me ook gewoon af als je vanaf verhoogde vruchtbaarheid alle dagen klust, en op piekvruchtbaarheid zelfst tot 2x per dag, wat kan er dan nog mislopen, wat kan je dan nog meer doen? Vraag me echt af hoe dan nog niet zwanger kunt geraken, maar ja inderdaad ik verwacht waarschijnlijk te veel in 1 keer toen ik de pil nam had ik een cyclus van netjes 29 dagen, sinds ik gestopt ben met de pil telkens 35 dagen. Het is de eerste keer dat ik deze maand ovulatietest gebruikt heb, om meer inzicht te krijgen in mijn cyclus, vandaar dat ik dit teweten gekomen ben wanneer ik mijn eisprong (volgens clearblue) heb. Misschien best nog even doortesten, begint kostelijk plaatje te worden, denk dat ik wat goedkopere testen koop
Ik maak op uit je verhaal dat je snel zwanger hoopt te zijn wat logisch is maar voor ontpillen kan 6-12 maanden staan. Neem dat mee in je achterhoofd anders wordt het iedere maand een grote teleurstelling
meisje 1977, ja inderdaad, zoals iedereen waarschijnlijk ook omdat ik precies iedereen rond mij zie zwanger worden, soms al hun 2e op komst. Heb 1 vriendin die een jaar jonger is dan ik, en die ontdekt hebben dat ze niet zwanger kunnen worden doordat haar vriend trage spermacellen heeft, ze proberen nu een laatste poging via ivf...ik mag er niet aan denken, denk dat dit ook in mijn hoofd speelt, ongerust dat er met mij of met mijn vriend iets mis is, en dat het niet zal lukken maar zoals jullie zeggen zal ik vooral wat geduld moeten opbrengen
bedankt Daisy 120, op naar een nieuwe ronde zwanger worden direct de maand nadat je gestopt bent met de pil (ronde 1) is toch echt wel veel geluk hebben he dan
Uk begrijp wat je bedoelt. Alleen wil het niet zeggen dat je eitje daadwerkelijk springt wanneer je een positieve ovulatietest hebt. Je bent pas zo kort van de pil af dat je lijf ook wat van slag is. Kijk het gewoon even aan, hoe lastig het ook is. Veel succes!
Ballon, ah zo dat wist ik niet, is eerste keer dat ik de test gebruikte, vond ze ook nogal verwarrend, eindje knipperende smiley en zo laat maar vaste smiley...gelezen dat dit ook niet veel voorkomt(ook weer niet raar bij mij) ik wacht het inderdaad allemaal even af, rustig alles laten uitwerken en toch verder ovulatietest gebruiken om wat inzicht te krijgen in mijn cyclus (wel geen meer van cb, ga voor stuk goedkoper gaan, blijkt even goed te werken)�� alvast bedankt voor al jullie reacties! Is fijn om dit te kunnen delen met jullie en hierop reacties te krijgen <3
Graag gedaan hoor! Toen ik net stopte met de pil wist ik gemeens wat NOD was haha. Zo'n test meet een LH piek. Dit hormoon zorgt ervoor dat je eitje springt. Op het moment dat hij piekt en je dus een positieve test hebt, springt je eitje ong 24-48u na de test. Maar, soms krijg je je piek dus wel, maar het is geen garantie dat je eitje ook daadwerkelijk springt. Ik geloof det je dmv temperaturen heel nauwkeurig kunt meten, maar hoe dat werkt, geen idee. Er zijn zat andere dames die je daat advies over kunnen geven. Persoonlijk zou ik dit soort dingen pas over een poos doen hoor en gewoon lekker het gezellig hebben samen