Ovulatietesten zijn negatief, vanmorgen ook een prachtige witte zwtest in mijn handen gehouden... ik weet t ff niet meer. Er is ook niets meer gebeurd. Dinsdag voor het laatst verkleuring gehad. Heb vanmiddag belafspraak met de HA. Wil graag naar de gyn om te checken of alles goed is. Het is nu dag 111 en ik begin langzaam gek te worden.
Tsja, en toch is het niet heel raar hoor. Je cyclus is na het stoppen met de pil gewoon overhoop. Mijn cyclus (zie onderschrift) duurde 196 dagen. Maar dat was wel na een bevalling dan. Maar ook na het stoppen met de pil zat ik op zoiets. De huisarts zal je misschien provera geven ofzo om je menstruatie op te wekken maar de vraag is of je dat moet willen. Dat zijn alleen maar hormonen en die cyclus daarna moet toch weer vanzelf gaan. Ik denk nog niet dat hij je doorstuurt naar de gyn maar wie weet wel hoor... Maar kans dat die ook zeggen dat je tot een jaar moet wachten. Snap dat het vervelend is hoor, maar deze stress helpt natuurlijk ook niet echt mee bij je cyclus. kun je niet meer natuurlijke producten proberen?
Hee Pitahaya, thanks voor je bericht. Eén ding is zeker: ik ga geen pillen slikken/medicatie nemen. Als ze me iets voor wil schrijven zal ik eerlijk zeggen dat ik dat niet wil. Ik wil haar het liefst vragen om een echo, ik hoop dat dat lukt en anders niet. Ik heb wel baat bij je bericht hoor, thanks. Op de een of andere manier is het prettig om te lezen dat anderen dit ook ervaring hebben. Er zijn hier zoveel (lief bedoelde!) reacties in de richting van: "Jezus wat lang, dat is niet goed hoor- ga naar de dokter" dat je je juist meer zorgen gaat maken. Eerlijk gezegd heb ik er nog niet echt 'stress' van. Ik slaap in ieder geval prima en pieker er ook niet de hele dag over. Heb jij tips? Qua natuurlijke producten? Dat zou ik graag proberen inderdaad.
Oh, goed dat je inderdaad geen medicatie wil. Dat zou ik ook zeker niet willen. Ik hoop dat je een echo krijgt. Wellicht is daar misschien wel pcos op te zien. Je hoort natuurlijk wel verhalen van teunisbloemolie, tarwekiemolie, granaatappelsap, maca-poeder.... Ik weet niet of het helpt maar ik geloof wel dat gezonde en natuurlijke voeding zeker van invloed kan zijn. Je zou ook naar een natuurgeneeskundige kunnen gaan, die je wellicht kan helpen met producten die voor jou goed zijn. Hoe laat heb je de afspraak met je huisarts?
Hier was ik na stoppen pil (op onttrekkingsbloeding na) 5 maanden niet ongesteld geweest. Ik dacht:zal wel aan onthullen liggen. Man zei: ja alsjeblieft naar de dokter. Direct doorgestuurd naar de gynaecoloog. Mijn eerste gynaecoloog zei: ga maar afvallen.bzie je over 3 maanden terug. Dus ik geprobeerd. Lukte echt niet. Ik weer terug. Gynaecoloog zegt: ik ga je pas helpen als je minimaal 10 kilo kwijt bent. Dus ik nog een x proberen (weer niet gelukt) terug maar wel een andere gynaecoloog gevraagd. Daar kwam pcos uit. Moest nog 3 maanden zelf proberen en daarna clomid gekregen (ik had dan van mezelf ook maar 2 x een eisprong op een jaar. Na ronde 3 raak. Helaas leeg vruchtzakje bij de echo. Gynaecoloog er bij geroepen (weer een andere.) Dat werd mijn vaste gynaecoloog (top vent trouwens). Die heeft mijn curettage gedaan. Na 10 weken zelf gecensureerd (wel regelmatig check met echo). Toen direct weer begonnen met clomid en nu een plakker. Wil je er niet bang mee maken hoor. Ontbijten kan lang duren. Maar als je zelf twijfelt zou ik gewoon langs de gynaecoloog gaan. Ze hoeven niet per se direct proberen voor te schrijven. Dat deden ze bij mij pas toen ik er al 9 maanden liep en nog steeds geen menstruatie had (dus ik totaal 1 jaar en 3 maanden geen menstruatie. Bij mij gewoon echo's en bloed prikken. Ligt er natuurlijk wel aan wat voor gynaecoloog je hebt. Die eerste van mij was gewoon arrogant en vond zichzelf geweldig. Die andere 2 zaten daar voor mij. Het is ook heel belangrijk dat je je op je gemak voelt bij je gynaecoloog. Dat wil ik je even meegeven.
Hee Pitahaya, Thanks voor je lieve bericht. Ik heb na 14:00 een belafspraak met de huisarts, dus dan gaan we horen wat er gaat gebeuren. Ik eet best gezond. Weinig vlees, veel groenten, biologisch... Ik wacht even het belletje van de HA af en laat dan weten hoe dat gegaan is.
Hey Imona, thanks voor je uitgebreide reactie Ik moet je zeggen; ik ben niet enorm te zwaar. Wel stevig, maar als ik 10 kilo zou afvallen zou ik makkelijk een gezond gewicht hebben. Wat een verhaal zeg, van jou! Gefeliciteerd met je zwangerschap nu! Jouw ervaring met Clomid is dus wel redelijk positief? Ik wacht even af wat er nu gaat gebeuren. Ga zo een update geven. Ik ga wel eerlijk aangeven graag naar de gyn te willen.
Ben benieuwd hoe het ging met de HA, Pancakes! Ik hoop dat hij/zij beetje wilde meewerken en je een verwijzing geeft
Nou, update: HA belde al om 13:55 (zit op m'n werk), dus was blij dat ik het merkte. Ze was zo lief en stelde me gerust dat dit echt helemaal niet gek is, dat de cyclus van een vrouw gevoelig is voor zo veel factoren. Kreeg meteen een doorverwijzing naar de gyn, dus die heb ik meteen opgebeld... Die vond ik iets minder aardig, maar goed, hij staat er wel in: 22 december 14:10 een echo + doktersafspraak. Blij mee!
Goh, wat snel dat je een doorverwijzing naar de gyn hebt gekregen (en snelle echo). Ik werd pas 7 maanden na het verwijderen van spiraal ongesteld. Pas na een jaar proberen kregen wij de doorverwijzing naar de gyn. Ik hoop heel erg voor je dat alles er goed uitziet en je snel zwanger mag zijn!
@Nina Sanders Ja, ik ben heel blij dat het zo makkelijk gaat. De HA was heel begripvol. Ze had het wel over Clomid in geval van PCOS, maar dat zien we dan wel weer... Liever niet, ik wil gewoon kijken wat er aan de hand is. Of misschien dat er wel helemaal niets aan de hand is.
Snap ik. Hier 2 rondes Clomid geprobeerd maar dit deed niets. Vanaf ronde 3 overgestapt op Menopur en Pregnyl (hcg-injectie voor ht opwekken van de eisprong), maar helaas nog niet zwanger. We zijn nu net ronde 6 in gegaan na een vreselijk dramatische vorige ronde en a.s. maandag heb ik de eerste follikelmeting. Ben benieuwd. Vanaf deze ronde wil ik na de eisprong progesteron bollen proberen i.p.v. pregnyl (voor het in stand houden van het baarmoederslijmvlies in het geval van bevruchting). Ben heel benieuwd wat deze ronde gaat brengen