Zo blij en trots!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik ben zo blij voor mijn zoon en ontzettend trots op hem!

Hij zit momenteel op speciaal onderwijs i.v.m. met een concentratiestoornis. Leraren hadden altijd erg lage verwachtingen van hem, maar vandaag kreeg ik een telefoontje wat het tegendeel bewijst! Iets wat ik altijd al gezegd heb, hij kan het! Alleen die rot concentratiestoornis zat hem in de weg. Nu zit hij bijna 2 jaar aan de medicijnen, en wat heeft hem dit geholpen. En dan nog eens te beseffen dat hij een extreem lage dossering neemt en alleen op de dagen dat hij school heeft.

Zijn meester belde dat hij zijn advies geschreven heeft! En dat is als we het met ons allen aandurven Havo! Terwijl ze 2 jaar geleden zeiden dat hij niet verder zou komen dan praktijkonderwijs!:D

De school heeft dit zelf ook nog nooit mee gemaakt, de meeste kinderen gaan naar praktijkonderwijs of vmbo met leerwegondersteuning. Ik heb altijd geweten dat hij een slimme jongen is, maar het er niet uit kwam omdat hij zich niet concentreren kon en de leraren hem simpelweg niet begrepen.

Wat ben ik trots op hem! Hij is de afgelopen 2 jaar zo enorm gegroeid op zoveel vlakken. En wat doet dat hem goed, hij heeft veel meer zelfvertrouwen gekregen.

Wat ben ik trots! Ondanks dat ik me ontzettend ziek voel, gaat de lach niet meer van mijn gezicht af vandaag.

Wat me nog trotser maakt is toen ik 12 jaar geleden op mijn 18e zwanger van hem raakte had iedereen lage verwachtingen. Het zou allemaal niet goed komen enz. Toen hij naar speciaal onderwijs ging bevestigde dit voor veel mensen hun oordeel, wat mij veel pijn heeft gedaan. En kijk nu! We hebben het toch maar even geflikt!:D

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Super! Ik ben heel blij voor jullie!
    En wat fijn voor je zoontje om te weten dat hij het inderdaad kan! Dat moet zijn zelfvertrouwen goed doen!

(Wat voor medicatie slikt hij? als ik vragen mag :) )

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wat een super nieuws :)
    En trots mag je zeker zijn!

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    O geweldig zeg!

Ja zo kan het ook

Ik ken ook een vrouw die vroeger op speciaal onderwijs zat en uiteindelijk HBO heeft gedaan...

5. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    wat geweldig!
    en is hij zelf ook zo trots?

6. knap

knap Niet meer actief

Snap je gevoel.

Gefeliciteerd. Ook mijn zoon zat jaren op praktijkonderwijs niveau vorig jaar ook drempeltest en hij kon naar het vmbo wel met lwoo. Maar met zelfs een paar vakken op vmbo kader. Waar onder wiskunde. Wel heeft nog problemen zo als je bij mij kunt lezen.

Maar snap je gevoel zeker je voelde waarschijnlijk altijd wel van er zit toch iets meer in mijn kind dan iedereen denkt. Dus bij deze.Tijd voor een doos gebak.

Goed door jou zoon en met z.n fantastische moeder.

Hier bij wil ik niet zeggen een kind dat op praktijk zit geen fantastische moeder heeft hoor. Ook dan ben je trots op je kind.

7. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Wat ontzettend gaaf!
    Zo zie je maar dat heel veel dingen kunnen als je er je best voor doet!

8. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Wat fijn voor jullie! Wees maar lekker trots! Mooie afsluiting van het jaar.

Mijn zoon slikt sinds kort ook medicatie voor zijn concentratiestoornis en zijn leerresultaten zijn enorm verbeterd. Zo enorm goed voor de eigenwaarde van een kind!

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Super!! Zo zie je maar dat medicatie niet altijd slecht is maar het ook goede dingen doet. Echt super!!

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Knap tuurlijk ben je dan ook trots op je kind, ik vind het belangrijkste dat hij gelukkig is! Of dit nu praktijkonderwijs is, vmbo of havo dat maakt mij absoluut niet uit.

Ik weet ook niet of Havo wel goed zou zijn hoor, wil ook niet dat hij erin verdrinkt. Wie weet moet hij eerst maar zijn vmbo halen en daarna een schakeljaar voor Havo doen, zo heb ik het zelf ook gedaan. Daarnaast zijn veel scholen met Havo ook nog eens massale scholen en daar kan hij als ADD-er echt niet tegen. Maar daar moeten we het gewoon eens goed over hebben. Verder volgende maand gewoon veel scholen bezoeken!

Hij komt als het goed is zo thuis, ben zo benieuwd naar zijn glunderende gezicht :D. Ga hem helemaal plat knuffelen en kussen!

Hij gebruikt trouwens methylfenidaat, ben me nu momenteel ook aan het verdiepen in neurofeedback hoor dat veel mensen daar ook baat bij hebben.

11. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Super zeg! Terecht dat je trots op je kanjer bent!

12. knap

knap Niet meer actief

Bedoelde het ook positief.

Zette die zin er achter voor als er moeders zijn waar bij hun kind wel naar praktijk gaan dat ook die moeders gewoon trots op hun kind mogen wezen. ( ik denk denk ik te veel voor uit):)

Maar ik snap je trotse gevoel echt wel.;)

En snap je zorgen.

13. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

ADD! Ja, daar weet ik alles van. Ik ben zelf ook een ADD'er, en heel veel problemen gehad als kind. Heel fijn dat jullie er al zo snel achter zijn gekomen! :)

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    En inderdaad twinkle star zo zie je maar dat medicijnen echt niet altijd slecht zijn. Wij hebben er ook heel lang over getwijfeld, maar toen uiteindelijk een proefperiode aangegaan. Wat mijn zoon zo beviel dat we het constant zijn gaan gebruiken.

Sanne fijn he om te zien hoe ze dan vooruit gaan, dat is enorm goed voor hun zelfvertrouwen. Want als ADHD-er/ADD-er krijg je best vaak te horen wat je allemaal niet goed doet, terwijl ze er niks aan kunnen doen.

15. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Wauw super!
    Daar kun je zeker trots op zijn.

16. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Wat goed!!! Daar mogen jullie inderdaad heel trots op zijn!

17. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    wat ontzettend fijn zeg. lekker trots zijn op je kereltje!!

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nou de jongeman is bij een vriend gaan spelen, heb hem dus nog niks kunnen vertellen. Ben gewoon zenuwachtig om hem dit grote nieuws te vertellen:D.

19. Draagmoeder1976

Draagmoeder1976 Niet meer actief

Wat een heerlijk verhaal!! Glimlach op mijn gezicht!!

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wat een fijn verhaal, helemaal omdat wij net de moeilijke beslissingen hebben genomen om onze zoon (met asperger) uit het reguliere onderwijs te halen en naar het speciale onderwijs te laten gaan.

Deel Deze Pagina