Wat fijn en terecht dat je trots bent! Super zeg. En om je nog wat vertrouwen te geven: ik ben in groep 8 gediagnosticeerd met ADD en dyscalculie, en kreeg vmbo advies(ondanks perfecte Cito score). M'n ouders hebben me op de havo gezet en ook daar kreeg ik vmbo advies omdat mijn wiskunde zo slecht was, kon het nooit aan etc. Ik ben gewoon naar de havo gegaan en met hard werken geslaagd en gaan studeren. Mijn studie heb ik gewoon in 4 jaar afgemaakt zonder enige moeite. Laat ze maar lekker kletsen, hij komt er echt wel!
Dank jullie wel voor de lieve reacties! En annelie wat een positief verhaal! Super om te horen! Pluk wat een moeilijke beslissing was dat hé, maar waarschijnlijk wel de beste. In het reguliere onderwijs is haast geen plek meer voor kinderen die extra aandacht nodig hebben. Wat erg jammer is . Speciaal onderwijs is ons erg goed bevallen, ondanks dat ik het idee had dat hij het ook wel op normaal onderwijs had gered met net wat meer begeleiding. Op speciaal onderwijs hebben ze gewoon zo veel meer ervaring en middelen. Mijn zoon ging van een klas met 30 kinderen naar een klas met 10 kinderen! Wat hem al enorm veel goeds deed.
Dankjewel, terug kijkend ben ik eigenlijk best trots op mezelf, ben in juli afgestudeerd. Als je altijd van leraren hoort dat je niet wil ontmoedigd dat enorm. Heb het puur op mijn eigen motivatie gered en het had ook anders kunnen lopen. Ik vind het super om te lezen hoe trots je op hem bent en hoeveel moeite je voor hem doet en vertrouwen je hebt. Helaas zie je dat niet altijd(werk met kinderen met gedragsproblemen). Fijn dat speciaal onderwijs zoveel doet voor jullie zoon. Toen ik op de basisschool zat en naar het voortgezet onderwijs ging was dat er nog niet echt voor mensen met ADD. Ik gebruikte op de middelbare school concerta en gebruik sinds 2,5 geen medicatie meer.!