Hallo allemaal, Ik weet sinds twee weken dat ik zwanger ben! Op dit moment ben ik ongeveer 6 weken! (vermoed ik) Ik ben in november 2008 gestopt met de pil. Deze heb ik ongeveer 8 jaar geslikt. Ik werd toen maar niet ongesteld.... Ben langs de dokter gegaan en die heeft mij hormonen voorgeschreven zodat mijn cyclus opgewekt zou worden. Hierna werd ik na 28 dagen ongesteld (met behulp van hormonen dus), die keer erna na 40 dagen (uit mezelf) en daarna was het dus raak!!!!! Ik ga 27 mei voor het eerst naar de verloskundige! Kan iemand mij vertellen of ik dan al een echo krijg? Of is dit dan nog te vroeg? Ik ben dan ongeveer 9 a 10 weken! Groetjes Anne
hallo, gefeliciteerd! nee ik denk niet dat je gelijk al een echo krijgt. je hebt eerst een intake gesprek met je verloskundige. en dan maakt hij of zij een afspraak voor je op de korte of wat langere termij (hangt ervan af wanneer je laatste menstruatie enzo was) voor een echo. meestal is die echo met 12 wkn. bij een onregelmatige cyclus kun je wat eerder een termijn bepalende echo hebben en dan met 12 wkn weer een echo. dan kunnen ze beter en meer zien. maar over het algemeen en uit jouw verhaal op te maken weet je wel wanneer je laatste menstruatie was, en hoe lang je ongeveer zwanger bent, en dan moet je toch echt wel wachten tot de 12 wkn voordat je je eerste echo hebt. maar iedere vk doet het anders natuurlijk, geen idee hoe het bij jou daar gaat natuurlijk. maar over het algemeen gaat het wel zo. succes! en geniet van je zwangerschap. kus Wendy
bedankt!!!! Ik had paar maanden ervoor al eerder testen gedaan die waren allemaal negatief. Dus zaterdag 25 april deed ik weer een test en ben daarna nog even in bed gaan liggen. Ik had zoiets van t zal wel weer een negatieve test zijn..... Maar na paar minuten toch gaan kijken en toen een positieve test!!!!!! Wat was ik blij zeg!!! Ik kon het bijna niet geloven!!! Als ik naar de verloskundige ga ben ik 9 of 10 weken, omdat mijn cyclus nog niet echt op gang was weet ik het niet precies.... Ze zullen dan misschien wel 2 weken erna een afspraak maken voor een termijnecho!! Nog even afwachten dan!!!! Ben zo benieuwd!! En hoop zo dat het allemaal goed gaat! x Anne
Proficiat met je zwangerschap. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik wel onmiddelijk een echo gekregen. Maar iedereen zal dat anders doen waarschijnlijk.