Gezocht: Positiviteit!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door liedjepiedje, 17 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ik ben inmiddels ruim 9 weken zwanger! Waar ik heel blij mee ben aangezien twee zwangerschappen al zijn gestopt met 6 weken!
    Al vanaf het begin van deze zwangerschap ben ik erg positief en ben ik er van overtuigt dat het deze keer goed gaat! Ook al heb ik niet veel klachten enzo. Ik heb alleen last van moeheid, gevoelige tepels, zit snel vol, en ben emotioneel. Ik heb al heel wat echo's gehad en op de laatste twee zag je een hartje kloppen en vorige week zaterdag zag je het kindje ook bewegen. Nu mag ik dinsdag weer voor een echo!
    En toch... maak ik me gek! Vandaag heb ik zoveel steken en dat maakt me zo bang!

Dus daarom ik zoek positiviteit om de komende weken door te komen. Wie kan me daaraan helpen?

2. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Heeft niemand wat positiviteit voor mij? :D

3. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Volgens mij zijn je steken bandenpijn, ik heb het nu ook. Is volkomen normaal op deze termijn. Alles is aan het oprekken he! Het komt allemaal goed, ik heb ook hiervoor een mk gehad, en zwanger worden ging bij ons al niet gemakkelijk, dus ik snap je angst, maar het zou zo zonde zijn als je achteraf alleen maar terug kijkt op een tijd van angst, terwijl je nu juist zou moeten genieten. En bedenk, dat als het hartje eenmaal klopt, de kans echt heeeeeeeeeeeeeel klein is dat er nog wat mis gaat.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

4. misa

misa Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Tuurlijk heb ik wel wat positiviteit voor je!

Ik kan me indenken dat je het heel spannend vind, gezien je verleden. Logisch. Maar het kindje heeft een kloppend hartje en beweegt! Wat goed nieuws! Pijntjes horen erbij: je baarmoeder groeit en dat is niet niets. Alles in je lichaam veranderd.
    Heb ik ook: soms ongesteldheidspijn in buik en/ of rug, soms gewoon steken/ steekjes in de buik, nu regelmatig rondom de navel allerlei kleine pijntjes. Vraag gewoon alles wat je bezig houdt aan je vk of gyn.
    En als je erg twijfelt over iets als pijn, moet je natuurlijk gewoon je vk/ gyn bellen hoor!

Ik ben nu 19 weken en sinds kort voel ik de kleine: het is zo mooi, zo bijzonder! Zo van ons! Hij/zij schopt nu ook steeds..! hihi!

Dat ga jij ook voelen straks! Richt je op je kleintje en dat het goed gaat. Stress is niet goed, dus kijk uit naar de positieve echo's, naar je groeiende buik en straks naar het voelen van je kleintje. Geniet ervan, het gaat zo snel!

Je kunt het, je hebt het verdient! Het is allemaal zo leuk en bijzonder: vergeet dat niet! ;)

Wil je weten wat het wordt? Of heb je al een gevoel?

5. MissT

MissT Niet meer actief

Ha meid,

Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap :D. En maak je alsjeblieft geen zorgen.. de pijn die je voelt is bandenpijn, en je je lichaam is nu plaats aan het maken voor de beeb. Het is dus heel normaal dat je pijntjes voelt.. het is ook niet niks natuurlijk!
    Probeer er lekker van te genieten, en lekker leven naar het moment (dinsdag) dat je je kleine weer mag zien. Het is elke keer weer zo bijzonder...
    GENIET GENIET GENIET!! :D

6. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Dank jullie wel voor alle positiviteit. Ik had het gewoon echt zo nodig!
    MM7. Ik weet dat het bandenpijn kan zijn. Maar het lijkt vandaag erger dan normaal dus heb even een dip!
    Jois. Ik verlang er zo ontzettend naar dat ik de kleine kan voelen. Ik denk dat dat wel het meest bijzondere van een zwangerschap is of niet? Wat heerlijk dat je er zo van geniet!
    Het enige gevoel wat ik heb is dat het dit keer goed gaat. Zo raar. Vorige keer had ik dit niet en nu al vanaf de eerste dag! Dus daar probeer ik me aan vast te houden. Ik zou niet weten wat het wordt!
    MissT. Ja ik heb zo ontzettend zin in dinsdag! Voor mijn gevoel is dat de dag van de waarheid! En ja ik ga me gewoon voorhouden dat het kindje zo hard groeit en wat meer plaats nodig heeft :D

Dank jullie wel!

7. Alita

Alita Niet meer actief

meid ik denk niet dat ik veel kan zeggen om je beter te laten voelen want piekeren blijf je toch...

Maar probeer toch vertrouwen te hebben in je lichaam, dit kindje is gewoon gezond en daarom blijft ook alles goedgaan!!
    Ik denk dat het nog wel een paar echo`s duurt voordat je echt kunt genieten het is ook wel heel erg begrijpelijk......dus geef er maar aan toe en val ons lekker lastig met je verhalen:D

Dikek knuf!!

8. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Dank je Cindy. Als ik jullie toch lastig mag vallen... ik heb nog een vraag.
    De steken die ik voel zijn veel rond mn vagina. Nu ben ik wat topics aan het lezen. Maar de mensen die dit hebben hebben dit pas vanaf 30 weken. Dat laat zien dat het kindje indaalt.
    Dus zijn er ook meiden die ook steken rond hun vagina hadden rond 9 a 10 weken en waar alles goed is gegaan?

Ik denk ook wel dat het nog even duurt voor ik echt onbezorgt kan genieten! Het lijkt me heerlijk!

9. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

19 jul 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Die steekjes moet je je echt geen zorgen over maken!
    Ik had ze de vorige zwangerschap en deze zwangerschap ook zo met 9-12 weken, da's echt volkomen normaal!
    Ik had die steken in mijn gehele onderbuik, en idd, ook rond de schaamstreek voelde ik het, en er is helemaal niks mis gegaan!

Je moet je vooral niet te druk maken, je hebt al goede echo's gehad waarop een mooi kindje te zien was, dus probeer er maar gewoon van te genieten en uit te kijken naar de volgende echo!
    Komt helemaal goed, heus!

10. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Owww. Sabine dat doe me echt goed dat je dat schrijft. Echt. Ik maak me zo gek! Maar ik ben zooooo blij met jullie!
    Ik wil mn man gewoon niet zo lastig vallen met mijn onzekerheid de hele dag! Die is zelf alzo onzeker!

11. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

19 jul 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik kan het wel begrijpen hoor, maar probeer je lekker te ontspannen, da's voor die kleine in je buik ook het beste!
    Neem anders lekker een warm bad, dan ontspan je misschien ook wat meer, en doordat je je even lekker ontspant zal de bandenpijn ook wel wat afnemen.

12. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Ik kan je vertellen dat ik bij 3 zwangerschappen ook veel pijn had rond mijn vagina en alleen bij de mk niet; dus het zal echt van het oprekken en veranderen van je lichaam zijn. Ik sluit me bij de vorige tip aan; uit ervaring weet ik dat een warm bad heeeeeerlijk is en echt werkt. Probeer lekker te ontspannen en misschien heb je vorige keer een echo foto gehad? Pak die er dan even lekker bij. Nog maar een paar dagen en dan is het alweer dinsdag.
    Succes meid; komt allemaal goed.

13. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Aah dank je wel! We hebben dan wel geen bad maar het is wel een goede tip. Dus ga straks maar eens lekker warm douchen!
    En inderdaad ik zal mn echo foto maar eens op tafel leggen dan kan ik daar telkens naar kijken!

xxx

14. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

19 jul 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedzo! Een warme douche is ook heel lekker en dat zal ook zeker verlichting brengen!
    Je zult je straks verbazen over hoe groot dat kleintje in je buik ineens is geworden rond de 12 weken, omdat mijn eerste zwangerschap ook een mk was, kreeg ik rond 9 weken een echo om alles ff te checken voor de zekerheid.
    Toen was het echt een koffieboon met een kloppend hartje zonder duidelijke armpjes/beentjes, en 3 weken later zetten ze dat apparaat op je buik en dan heb je gewoon al een echt baby'tje in je buik zitten met handjes met vingertjes eraan, voetjes met teentjes eraan, echt ongelofelijk hoe zich dat zo kan veranderen in 3 weken tijd!
    Maar dat verklaart natuurlijk wel meteen die pijnen daarbinnen haha :D

Houd die foto idd maar lekker bij je in de buurt, kun je er lekker veel naar gluren en erover dromen hoe hij/zij er straks uit komt te zien! :)

15. Alita

Alita Niet meer actief

ik heb er zelf geen last van gehad maar het groeien van je bm kan best pijnlijk zijn meid....eigenlijk is het juist goed dan groeit ook alles daarbinnen!!!

Weekend dus lekker op de bank gaan hangen en niksen meid.....

Deel Deze Pagina