hallo allemaal hier nog een vraagje. ben op het idee gekomen om een dekbed overtrekje te gebruiken en dan met een dekentje in. wie doet dit nog meer en bevalt het? hoeveel setjes beddengoed hebben jullie gekkocht? groetjes debby
ik denk dat het op zich wel moet kunnen als je het bed maar strak genoeg opmaakt. ik heb gewoon een lakentje met deken en ik heb 5 lakentjes en 2 dekens
Ik heb dit bij mijn zoon ook gedaan 7 jaar geleden. Denk maar zo, waarom verkopen ze dekbedovertrekjes als je geen dekbed mag! Dus wel een deken
zo doe ik het nu bij Lars. Vanaf 5 maanden ofzo heb ik dat gedaan. Ik heb nu 1 dekentje en 2 hoezen. Wel een speciaal dekentje hoor. Getest op allergie, brandbaarheid en hitte. In het begin had ik 3 lakentjes en 2 dekentjes
Wij hebben vanaf het begin dekbedovertrek met dekbedje erin( lijkt op deken..je kan ze ook van elkaar af halen zodat je zomer en winter hebt, gewoon bij prenatal gekocht)..
Ik heb ook zo een duo deken, heb nu 1 overtreksetje erbij, maar wil er nog 2 bij kopen! 1 in gebruik, 1 in de was en 1 reserve! Volgens de babayspeciaal zaak, is een deken in een hoes net zo veilig als een laken met een deken. Een dekbed is niet veilig, en wordt afgeraden tot minimaal 2 jaar.
Ah het verschilt dus. Mijn tante had nog twee dekbedjes over, dus die heb ik van haar gekregen. Ik moet sowieso nog wat erbij kopen, als reserve enzo Dus ik dacht als het dekentje sterk aangeraden wordt koop ik dat, en houd ik de dekbedjes reserve.. ik zal bij de speciaalzaak nog eens navragen... Bedankt dames!
saskia, het verschil tussen een laken en een deken is dat een laken gewoon een dun lapje stof is (ff makkelijk gezegt dan) En een deken is dikker en zachter! Je kan het vergelijken met een bed zoals het in een hotel is opgemaakt hahaha..eerst een wit onderlaken en daaroverheen zo een kriebel deken! Kus miek