winterkleertjes voor december baby?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door emilia, 14 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emilia

emilia Lid

14 jul 2009
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kleine wordt half december verwacht en nu vroeg ik me af, wat heb ik allemaal aan winterkleertjes enzo nodig voor onze kleine? We hebben zo'n lekker dikke gevoerde voetenzak voor in de maxicosi gekocht, dat is net een dekbedje. Ik zag bij de Prenatal een lekker dik jasje, dat leek me wel nuttig, maar daarnaast? Veel dikke vestjes? Een lekkere wrapper? En wat zouden jullie aanraden voor in de kinderwagen, is dan een jasje en een wrapper en een dekentje genoeg? Of zouden jullie dan eerder gaan voor een voetenzak ofzo? Hihi, nou ja, ik weet dus niet precies wat er allemaal nuttig is, dus ik ben benieuwd naar de ervaringen van mama's van winterkindjes :)

2. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik heb de Lodger Bunker gekocht als voetenzak, een winterjasje en zo'n berenpakje. Jasje was een miskoop, heeft ons zoontje nooit goed gepast. De Lodger was heerlijk en ik heb ook dekentjes soms gebruikt. Berenpakje was ook heel tof. Ons zoontje is een warm kindje, soms konden we naar buiten met een dik vestje, mutsje en een dekentje en hij had het niet koud. Soms kleine handschoentjes aan.

3. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees mee :) ik vind het al moeilijk om te bedenken wat voor jasje we moeten kopen en welke maat...

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik lees mee. Ik heb gisteren een winterjasje gekocht, voetenzak voor in de autostoel en dekentje voor in de kinderwagen.
    Kleding vind ik moeilijk, koop je dikke pakjes maat 56 of gewoon een lekker broekje met shirt en romper lange mouw?

5. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
  6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsjaa hier geen jasje gekocht.. Vond ik doelloos..
    Ik ebruikte gewoon dikke vestjes.. Aangezien ze binnen in huis toch geen vest aan hebben ligt het anders een beetje te verstoffen in se kast...

Ik heb een fleecedekentje bij de kinderwagen gekregen en die gebruikte ik voor alles...
    Dus in de kinderwagen en in de mc
    Heb wel een voetenzak gehad maar dat is al heeel snel heel warm in de auto dus kan je na 10 min half baar achteren kruipen om dat ding open te maken

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ow en in de kinderwagen deed ik er soms als t echt heel koud was nog een wat dikkere badcape overheen leggen

8. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Wij hebben een december kindje :)

Ik had eigenlijk geen jasje meer een soort dikke beren vestje ;)

In de maxicosi lag hij met het jasje aan in de voetenzak die bij maxicosi hoort.

In de wandel wagen gewoon onder het meegeleverde dekentje (quinny) berenvest en gewoon een broekje en shirtje+romper met korte mouwen of mouwloos.

Door de kraamverzorgster werd gezegd dat kleine kindjes veel te warm aangekleed worden, ze zei kleed je kind niet warmer aan als jezelf :)

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn december kindje wordt alweer 5 in december en in de tijd dat ze geboren werd was het echt heel erg koud. Ze droeg gewoon normale kleertjes + korte mouw romper in huis. In huis heb je de verwarming aan en is het niet koud. Als ik haar meenam van boven naar beneden dan had ik een badcape om haar heen (op de gang was het wel koud).

In de maxi cosi had ze haar winterjasje maat 56 aan, ze was erg klein, en dan onder de logder wrapper die ik als dekentje gebruikte. Zou nu alleen gaan voor een dik vest i.p.v. een jasje, trekt veel makkelijker aan! Zoonlief had zijn 1ste winter ook alleen dikke vesten aan. Voetenzak vind ik niet handig, veel te warm in winkels en in de auto.

In de wagen met winterjas + dekentje en lakentje+ het dekje van de wagen en de wagen warmde ik even voor omdat hij onverwarmd in de koude garage stond. Of met kleertjes en al in de wrapper en onder het dekje. Handige daaraan was dat ik haar thuis zo kon overleggen in de box, wrapper open en ze kon lekker door slapen.

10. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Ik heb een dik vest gekocht (winterjasje vind ik zo klein niet fijn) en een wallaboo voetenzak voor in de maxicosi. In de kinderwagen heb ik een soort dekbedje (bijgeleverd, mag officieel niet gebruikt worden volgens mij maar heb ik bij dochter ook gedaan. Let toch continu op of ze er niet onder komt).

In huis is het gewoon lekker warm dus daar gewoon normale kleding (sokjes, broekje, rompertje en truitje).

11. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Het advies is toch om je kindje 1 laag meer aan te doen dan jij? Vaak is dat dus het rompertje :)

12. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik was ook uitgeteld voor dec.
    Ik had zo'n gevoerd vestje (noppies heeft die veel in collectie), berenpakje en zo nodig dekentje over hem heen. Ik heb in de 2de wk wel een echte jas gekocht want het vroor vorig jr toen -14. Maar dat was zo bijgehaald. Maat 56 het berenpakje en gevoerd vestje 62 (noppies valt klein). Had een 8ponder en alles paste prima!
    Tip; koop wel wat rompers lange mouw, handig voor echt koude dagen/baby met temp problemen.

13. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik zou zelf gewone kleertjes halen, als je kindje zich zo moeilijk op temp houd is de verwarming ook zo een halve graad omhoog gedraaid bijvoorbeeld. Mijn februari mannetje had echt dezelfde uitzet als mijn mei mannetje! Oh en deze dame weer dito..

Rompertjes met korte mouw en een vestje of shirtje, rompertjes met lange mouw en een polotje erover. Lekker joggingbroekje en sokjes(of niet, de jongste heeft een zware aversie van sokken hihi..). Voor mijn dametje straks natuurlijk ook jurkjes, maillotjes en leggings..

Voor het naar buiten gaan een warme wikkeldoek en een wollen dekentje. Deze zou ik(en ga ik :D) bij mijn septemberkindje op de koude dagen onder haar leggen in de wagenbak, het is wel heel erg koud anders zo boven de grond. Dit schijnt heel goed te reguleren en warmte vast te houden! In de maxi cosi is een voetenzak ook prima, vond een wikkeldoek lekkerder omdat je die zo lostrekt als je in de auto zit en het is warm en het bedekt je kindje helemaal. Oh en de maxi cosi bleef in de auto en de wikkeldoek niet, dan is de doek dus lekker warm anders is het zo koud.

14. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Oh ik heb trouwens in elke maat voor mn kinders één dik vest. Dit omdat het niet overal even warm is als bij mij in huis, als we op bezoek gingen konden/ kunnen ze dit aan.

15. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Nu verwachten wij een dec baby de vorige was een okt baby.
    Winterjassen heb ik nooit gebruikt voor de kleine, wel een goede Wrapper, lekker een mutsje op en een deken er over.
    In de wandelwagen liggen ze uit de wind en kan het best warm zijn!

16. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Onze oudste is een decemberbaby en we hadden voor hem gewone kleertjes gekocht. We hadden wel zon berenpakje en altijd een romper met lange mouw onder zijn kleertjes. Verder gewoon fijn zittende pakjes met lange mouw en broek en sokjes aan. In de wagen lag er nog een dekentje over en hij had een mutsje op. Verder die kap die bij de reiswieg hoort. In het begin ook nog een kruikje, alleen dit hebben we niet lang gedaan omdat onze zoon zichzelf al snel kon warm houden.

17. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Handig topic, ik lees mee :)

18. misa

misa Niet meer actief

Wij hadden toen een dik vest als jas, een mc voetenzak, een wrapper in de wandelwagen, en allerlei dekentjes.
    Verder aan kledinh had ons zoontje vaak een lange mouwen shirtje aan en een mouwloze romper eronder. Was voor hem warm genoeg. Maar een paar lange mouwen rompers is ook niet verkeerd, want niet elk babytje heeft het warm. En dan wat slofjes voor de voeten.
    Maar vergeet niet: in de winter heb je het thuis vaak ook wel warm he. Te warm kleden is veel slechter dan wat kouder.
    En ik had een lading omslagdoeken. Verder geen dramatische aankopen voor de winter gedaan.

19. misa

misa Niet meer actief

Hier is het voor mijn zoontje vaak een laag minder dan mij...! Hij is vaak erg warm!

20. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Het ligt denk ik ook echt aan je kindje, zo was, en is, ons zoontje een erg warmbloedig jongetje vanaf geboorte al!

Als hij een shirtje aanhad met lange mouw (tshirt stof) dan had hij er gewoon een korte mouw romper onder met lange mouw eronder had hij het bloedheet.
    Aleen bij overhemden had hij er lange mouw romper onder omdat die mouwen een stuk wijder zijn.

In de wagen had ik een lakentje met dubbel dekentje(heel dunne dekens) en in de maxi-cosi een voetenzak

Ook liever vest als jas, vind ik zon gedoe bij die hele kleintjes!

Deel Deze Pagina