wanneer zelf eten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sunlight, 20 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hoi,

ik heb een vraag wanneer gaan babys zelf eten?
    die van ons is 9 maand. en wil alles bekijken wat er zijn mond in gaat dus spuugd het eerst uit en dan gaat het zijn mond weer in.
    betekent dit dat hij zelf kan eten?
    maar hoe leren jullie dit de kleintjes?
    met brood bijvoorbeeld hoe geven jullie dit om de kids zelf te laten eten?
    en met warm eten want ik zie onze zoon nog niet zijn eigen bordje leeg lepelen!

ik hoor het heel graag

liefs sunlight

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Gewoon proberen, alhoewel 9 maanden nog wel erg vroeg is. Hier ging ze met een jaar ongeveer zelf eten met een vork. Sinds een paar maanden gaat dit ook echt goed en eet ze bijvoorbeeld ook yoghurt met een lepel. Brood snij ik in partjes en die pakt ze zelf van het bord. Maar ook dit vanaf dat ze een jaar is denk ik...
    Wat hij nu doet betekent niet direct dat hij zelf kan eten denk ik. Dat is volgens mij het onderzoeken wat ze rond die leeftijd doen.

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik begon deze week met het geven van n lepeltje in zijn hand tijdens eten. anders klapt hij steeds met zijn handjes(vorige week geleerd) en hij raakt vaak boordje en lepeltje en alles wordt vies.
    nou ,hij pakte het lepeltje deed deze in zijn mond. zo, ik dacht toen dat ik hem zo kan voeden. elke keer als ik een vol lepel geef hapt hij t eten, maar dan doet hij ook t lepeltje dat hij zelf vast houdt in zijn mond. alsof hij dus het eten van zijn lepeltje krijgt. misschien zo leren ze zelf te eten? hij wil t boordje ook in zijn bereik hebben maar dat doe ik dus niet.

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Charlotte is met ongeveer 8 maanden begonnen zelf met een vorkje te eten (brood). Wij prikten het eraan en zij stopte het in haar mond. Ze heeft nooit met haar handjes gegeten.
    Warm eten hebben wij gegeven totdat ze ongeveer 1 jaar was, toen ging ze zelf eten, wij prikten het eraan en zij at het op. Rond 13 maanden ging ze zelf met een lepel eten en nu eet ze altijd alleen, als wij het willen geven houdt ze haar mondje stevig dicht ;)

5. muis26

muis26 Fanatiek lid

hier Sam zelf eten, hihihihi wordt wel een enormmmeee bende!! hij is nu 14 maandjes

YouTube - VIDEO0022!

6. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    hier ook de periode van alles ontdekken :)

Brood eet ze wel zelf. Ik snij het in stukjes en leg het wat verder op mijn snijplank en dus niet op haar tafelblad. Op deze manier pakt ze elke keer 1 stukje en eet het meteen op ipv dat ze meerdere stukjes pakt en ermee gaat kleien :)

Fruit en avond eten prik ik op een vorkje en dat vorkje gaat er zelf in. Na een aantal happen is ze er moe van en dan leg ik de stukjes 1 voor 1 op haar tafelblad en dan eet ze ze zelf op.

Ik heb nu ook bedacht na een paar leuke video's en dweilbeurten, dat ze voorlopig alleen eten krijgt dat in stukjes kan, aangezien de rest een erg smerige bedoeling wordt :D T voordeel is wel dat ik geen haargel nodig heb.. fruit/griekse yoghurt/rijst t plakt allemaal even goed ;)

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik laat ons kindje al vanaf een maand of 7 zelf eten met zijn handjes. Sinds kort geef ik af en toe een lepel of vork erbij. Hij werkt alles, behalve soep en pap, zo naar binnen met de hand. Het wordt een ontzettende zooi, maar is wel verder heel makkelijk omdat wij onze handen vrij hebben en hij echt mee kan eten.

8. mamavansam

mamavansam Niet meer actief

Laat hem maar proberen zelf te eten. Lekker met de vingertjes. Leuk toch?? Hij gaat nu van alles ontdekken.

9. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Wat zijn jullie kindjes allemaal snel met zelf eten.. Mijn dochter was niet zo gek op eten en at dus alleen als wij haar voerden. Nu eet ze, sinds een week of vier, wel brood en fruit zelf met haar handen. Dat gaat op zich wel goed. Soms gooit ze nog wat op de grond en van sappig fruit zit ze meestal wel flink onder.
    Maar zelf eten met een lepel of vork?! Dat kan ze echt nog niet.. of ze wil het niet, dat kan ook. Hoe dan ook, de keren dat we het proberen zit het hele huis onder dus voorlopig voeren we haar nog maar.

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Eef eet zoveel mogelijk alles met haar handjes, is heel goed voor de ontwikkeling zegt men.. gaan nu bezig met vork. Voeren wil ze vaak niet, maar ja soep eten met een lepel gaat niet zo best. als ze in bad zit laten we haar vaak met een lepel vla uit een beker scheppen. alles zit onder, maar zo leert ze het wel. we hebben haar deze week in een pannenkoekenhuis ook met de handen laten eten en ze vond het geweldig.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.189
    113
    Elise eet alles met haar handjes vanaf dat ze 6 maanden is. Ze krijgt nog niet zo heel veel binnen, maar dat hoeft ook nog niet he?

12. Maia

Maia Niet meer actief

hier is het ook helemaal zelf doen ;)

brood: ik snij het in 8 stukken en geef haar steeds een stuk en als het op is het volgende
    eten: hangt van het eten af maar meestal gooi ik een paar scheppen op haar 'dienblad' van de kinderstoel en dan pakt ze tussen duim en wijsvinger het eten en gaat het naar de mond en ondertussen krijgt ze van mij nog een aantal happen met de lepel.

maar ze doet gewoon alles met de handen. Eerst maar gewoon lekker op die manier klooien vind ik en dan komt er vanzelf ooit een moment dat ze een lepel oid interessant gaat vinden.

13. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Oh zo.. ik dacht dat bedoeld werd, zelf eten met bestek. Dit kan mijn dochter ook wel, en doet ze ook wel :) Alleen soms gaat ze dan met haar eten spelen. Meestal heeft ze dan geen honger meer ;)

14. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he meiden

bedankt voor de reacties
    als ik wat op zijn lepel doe dat gaat het wel in zijn mond. maar zodra ik allemaal stukjes brood voor hem neer leg dan gaat hij er mee spelen en ligt er meer op de grond dan in zijn mond.
    maar volgende week gaan we lekker een weekje er tussen uit dus laat hem dan lekker buiten in het gras met zijn eten spelen misschien krijgt hij door hoe het werkt.
    maar de meesten eten dus vanaf een jaar zelf. dan heb ik nog even. hij staat al en kruipt al en zegt al een paar woordjes dus ik dacht misschien is hij wel laat met zelf eten maar dat is dus niet zo. nou dan ga ik gewoon door met voeren en dan komt het vanzelf. hij hoeft van mij ook niet zo snel groot te worden. hij groeit al te snel haha. dan kan ik hem nog lekker voeren!

liefs

Deel Deze Pagina