Zoon gezwollen oren + overgeven

Discussion in 'De lounge' started by kiss87, Aug 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    Ik vraag me even iets af.
    Sinds vanmorgen heeft onze zoon (3,5 jr) beide oren rood en dik. Met name de oorschelpen en achter zijn oren. Het is zo gezwollen, dat hij nu flaporen heeft.
    Eerst dacht ik, het zal wel een reactie op iets zijn, wat wel weer weg trekt.
    Maar tijdens het eten ging hij zonder wat te zeggen van tafel, ging op de bank liggen en viel in slaap (???). Na 3 kwartier werd hij wakker en heeft hij flink overgegeven, dus zeker 12 uur nadat wij de zwelling ontdekte! En hij geeft bijna nooit over! (laatste keer is al 1,5 jr geleden).

Moet ik me zorgen maken? Of afwachten tot morgen of zijn oren dan nog dik zijn?

Hij heeft geen koorts.

Groetjes!

2. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    ik moet denken aan de bof...

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Het klinkt wel heel erg als een allergische reactie moet ik zeggen.
    Als zijn oren morgen nog dik zijn zou ik zkr even langs de huisarts gaan vooral met het weekend wat eraan komt.

4. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Kan een allergische reactie zijn,daar kan je ook goed ziek van zijn.
    Zou als je je zorgen maakt toch even de HAP bellen,die kunnen je meer zeggen wat je moet doen.
    Misschien moet je even langs komen met hem zodat ze het kunnen bekijken en beoordelen.
    Beterschap voor je zoontje!

5. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,027
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Ik zou even de huisartsenpost bellen, zij kunnen je vast vertellen of je je nu moet zorgen maken.

6. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    Daphne, daar is mijn zoon tegen ingeënt en hij heeft geen koort. Dus dan lijkt me dit uitgesloten?

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik zou even bellen met de HA post.

gewoon voor advies eerst.

beterschap

8. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zou iig de ha post bellen hoor! Misschien iets van de bof ofzo?

9. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Je kunt het gewoon krijgen hoor, ook al ben je ingeënt.

10. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Zie dat t al gezegd is. Gevaccineerd of niet.. je kunt t evengoed krijgen hoor.

11. MamadeBij

MamadeBij Actief lid

May 20, 2010
    349
    0
    0
    Koningin
    In een bloem
    Gewoon bellen en niet afwachten als je twijfelt. Kwaad kan het niet om te bellen toch?

12. MamadeBij

MamadeBij Actief lid

May 20, 2010
    349
    0
    0
    Koningin
    In een bloem
    Gevonden op Google

Een ontsteking van het uitwendige oor (otitis externa) kan een zeer pijnlijke aandoening zijn en gaat vaak gepaard met jeuk. Soms is een zwelling van en achter het oor zichtbaar . Een infectie van het uitwendige oor kan te wijten zijn aan diverse factoren, zoals infectie door een schimmel of bacterie. Een voorbeeld is een steenpuist die ontstaat door de stafylokokbacterie. Deze steenpuist of abces leidt tot een ophoping van pus die hevige oorpijn veroorzaakt. De oorontsteking wordt gestimuleerd door peuteren in het oor of door zwemwater, omdat een vochtige huid een goede voedingsbodem is voor eventuele bacteriën die in het water voorkomen. Wanneer de huid wordt opengekrabt, kan de infectie zich uitbreiden. Het eerste verschijnsel is meestal een irritatie van het oor gevolgd door pijn. Er kan ook wat afscheiding uit het oor komen en er kan tijdelijk slechthorendheid ontstaan. Het oor kan opzwellen en de infectie kan zich uitbreiden naar het binnenoor. Infecties van de uitwendige gehoorgang komen veel voor, vooral bij jongeren. Elk jaar consulteert een op de honderd mensen hiervoor een arts. Tijdige behandeling is raadzaam om complicaties te voorkomen. Allergische reacties kunnen ook verantwoordelijk zijn voor een oorontsteking. Schimmelinfecties worden wel 'zwemmersoor' genoemd, omdat de vochtigheid ook de groei van schimmels bevorderd. Behalve hevige pijn kan een oorontsteking jeuk, afscheiding en in heel enkele gevallen zelfs doofheid veroorzaken. Bij een ernstige oorontsteking is de gehoorgang gezwollen en zijn de lymfklieren onder het oor opgezet. Bij het behandelen van de ontsteking, moet het oor eerst zorgvuldig worden gereinigd en daarna drogen. Als er veel afscheiding in het oor is, kan de arts dit uitspuiten. Het is mogelijk bij de arts druppels of andere geneesmiddelen voor deze aandoening te krijgen.

13. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Beter teveel naar de dokter als te weinig....ik had eerlijk gezegd al geweest. Dus zou zeker gaan!

En als je ingeënt bent tegen iets kan je het nog steeds krijgen maar de effect die het geeft is stukken minder omdat je lichaam de ziekte al kent door de inenting en er dus meteen iets aan weet te doen meestal nog voor het heftig wordt.

14. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Zou zeker bellen met hap

15. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ik zou de HAP bellen.

16. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik ook!

17. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik denk dat dit niet logisch is, aangezien het om beiden oren gaat. Ik zou het maar eng vinden en ook zéker even de hap bellen voor advies. Zeker door het spugen ineens erbij...

18. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Mijn vriend heeft als kind een ontsteking aan zijn oor gehad en heeft daardoor blijvende gehoorschade opgelopen.. Zou snel bellen.

19. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Wat sneu voor je kindje. Mij zoon lag een tijd terug in het ziekenhuis en zijn buurjongetje had ook een fikse oorontsteking, hij kreeg ook een flapoortje, de ontsteking was helemaal naar binnen geslagen. Ze kwamen binnen bij de SEH en hij werd gelijk opgenomen en is zelfs 2x geopereerd. Na dit jongetje kregen we een nieuw buurmeisje, precies het zelfde verhaal
    Dus ik zou gelijk de HAP bellen.

20. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    Ik heb inmiddels gebeld naar de HAP, de dokter belt me zo terug.

Na jullie reacties, ga ik me steeds meer zorgen maken.

(Maak me van nature niet zo snel zorgen om zulke dingen.... Meestal als ik de dokter bel krijg ik toch hetzelfde verhaal "als je er over 6 weken nog last van hebt, kom je maar terug". En mn zoon maakt ook verder geen zieke indruk, dus ben heel benieuwd wat de dokter gaat zeggen)

Share This Page