mijn zoon van ruim 5 weken huilt veel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miepje21, 3 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hallo

Mijn zoontje is nu 5 en een halve week oud en huilt weer veel. De eerste 3 weken na zijn geboorte was dit ook zo. Hij kon 's nachts niet slapen en was overdag onrustig. Toen zijn we overgestapt op comfort voeding en ging het twee weken goed. Hij kreeg om 03:00 's nachts voeding maar voor de rest sliep hij goed. Nu is het sinds dinsdag ongeveer weer hopeloos. Hij huilt veel overdag (soms heb ik ook weleens het gevoel dat hij krampjes heeft) en kan niet in slaap komen. "s avonds slaapt hij meestal wel redelijk (tussen 19:00 en 23:00). Na de voeding van 23:00 valt hij meestal ook wel in slaap maar dan rond 2:30 begint hij te huilen en stopt hij bijna niet meer. Vannacht heb ik tot 05:30 met hem opgezeten voordat meneer stil was. Het word steeds moeilijker om dit vol te houden, want overdag kom ik ook nergens aan toe, omdat hij dan ook veel huilt. Sorry dat ik zo klaag, maar het begint me een beetje op te breken nu. Heeft iemand een idee wat het kan zijn en waarom het nu weer is begonnen (rond de 5e week)?

Groetjes

2. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Hoi, onze zoontjes zijn even oud! In het topic '"Baby overal veel wakker/onrustig!" hebben we het ook over onrust van de kindjes. Het zou natuurlijk een sprongetje kunnen zijn.

Ik heb dus bij toeval ontdekt dat de reiswieg/kinderwagenbak heel veel rust gaf voor mijn zoontje (zie eerder vermeld topic).

Zou hij last kunnen hebben van krampjes of harde ontlasting? Daar is iets aan te doen.

3. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Ik heb laatst ergens gelezen dat baby's van rond de 5 a 6 weken op hun toppunt zitten qua huilen. Dus dat ze dan veel huilen. Na die week neemt dit langzaam weer af en huilt een baby ongeveer een uur tot ander half per dag.
    Natuurlijk kan dit verschillen per baby.

Wij hebben het mede opgelost door hem 10 a 15 minuten te laten huilen. dit hielp ook heel goed. De echte huiltjes hoorde we er wel doorheen en dan hielden we hem op. Doen we nog steeds trouwens.

Deel Deze Pagina