veeeel harde buiken!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mar9, 18 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben nu 36 weken zwanger en heb sinds een week echt non-stop harde buiken. Denk dat ik wel 70% á 80% van de dag harde buiken heb, ook met wakker worden en met slapen.
    Heb het begin van de week aan de vk gevraagd, maar die zei direct dat harde buiken niet zo erg zijn. Maar zo veel is toch niet normaal?
    Het is meestal niet echt pijnlijk, maar vind het zo veel! Hebben jullie dit ook zo veel en is het normaal? En zou het eventueel iets kunnen zeggen over hoe lang het nog gaat duren voor de bevalling zich aandient?;)

2. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh ja, ik doe heeeel rustig aan, omdat ik bijna niks kan. Dus het is ook niet dat ik rustig aan moet gaan doen...

3. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Zolang ze niet pijnlijk zijn schijnt t normal te zijn. Dat zei mn vk.... Althans bij deze termijn

4. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    De laatste 5 weken kreeg ik ze heel de dag om de 4-5 minuten .. gewoon afwachten :)

5. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh, het kan nog wel even duren dus, jammer haha!

6. tulip

tulip Niet meer actief

jep voorweeen denk ik, bij mij hebben ze ruim 2,5 week aangehouden. suc6:p

7. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik had t ook de laatste weken voor mn bevalling! kan dus nog wel even duren....

8. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ja aan het einde van de zwangerschap kan je nogal last krijgen van harde buiken of voorweeen. Hoort erbij je kan niet meer doen als rust nemen.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het kan erbij horen, het kan ook een teken zijn van een blaas ontsteking. Even je urine controleren bij de assistente van de huisarts.

10. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Ik had ze ook anderhalve week terug om de 3a4 minuten maar heb wel aan de weeenremmers gelegen in het ziekenhuis! Het was voor mij echt nog te vroeg... 33 wkn 4 dagen! Vanaf 34 wkn doen ze niks meer en mocht de bevalling zich aandienen dan laten ze het gewoon gebeuren!

11. x0x0

x0x0 Actief lid

17 jan 2012
    114
    0
    0
    @mar9
    Doen ze pijn?
    Ik heb precies hetzelfde al voor 3 weken, continu hard. Maar doen geen zeer, meer oncomfortabel.
    Ik ben toch naar de gyn gegaan, maar met de baby was alles goed, de placenta ook. Dusss ik denk zolang ze geen pijn doen, denk ik dat het geen kwaad kan. En ik voel de baby de hele tijd bewegen.

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik kreeg met 30+5 een hoge vliesscheur. Opgenomen 14 dagen. Toen begonnen de harde buiken in regelmaat, gewoon om de 5 min ongeveer..

Werd aan de weeenremmers gelegd.

Nog 2 keer daarna opgenomen geweest met weeen in regelmaat, maar alsnog met 38.1 ingeleid ivm zw diabetes.

13. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, doet over het algemeen geen pijn. Jammer dat het geen voortekenen van de bevalling zijn, het mag eigenlijk wel heel snel beginnen van mij!

Deel Deze Pagina