Er moet dan inderdaad behoorlijk wat gedronken zijn die avond Rozemarijke. Het gemeten alcoholpromilage dat in de brief stond, staat voor drie biertjes in een uur. Maar inderdaad. Als je niet meer kunt inschatten of je nog dronken bent. Dan is het sowieso niet goed.
Wat naar Juul75! Maar wat vertel je de kinderen dan? Ik heb het idee dat ik het dan toch moet uitleggen ofzo. Ik vind het lastig. Mijn vader is een geweldige opa. De kinderen zijn helemaal weg van hem.
Laat het even bezinken. Je kan nu toch niks doen en je kinderen zullen de komende twee maanden niet in hun auto zitten. Ik snap wel dat je er boos over bent, maar ik had ze toch niet op vakantie gebeld... beetje vakantiepret verderven terwijl zij er nu ook niks mee kunnen. Gesprek over de telefoon is niet zo n goed idee denk ik
Ik leg het niet uit aan de kinderen, ze weten niet beter dat ze van jongs af aan daar niet slapen en niet alleen zijn. Als mijn oudste er ooit naar gaat vragen ga ik natuurlijk niet zeggen dat hij een alcoholist is, ze weet nog niet eens wat dat is Maar dan verzin ik wel wat (pedagogisch onverantwoord, ik weet het ) Dat hij een geweldigeopa is is echt heel fijn. Het betekent ook niet dat je je kinderen weg moet houden. Maar ik denk wel dat je toezicht moet houden. Hij is duidelijk niet in staat goede keuzes te maken, en je moeder houdt hem daar ook niet in tegen. En als hij vroeger al met zijn kinderen met zijn zatte harses in de auto ging rijden, waarom zou hij het dan niet met zijn kleinkinderen doen? Bij mij zit trouwens niet zozeer de angst van auto rijden (dat doet hij al heel lang niet meer) maar dat hij bv met kind en al van de trap valt, of onhebbelijk wordt met een slok op.
Om half 10 s ochtends kan je echt nog me gemak boven de toegestane limiet blazen. Moet je s nachts wel aardig doorzakken. Mag ik vragen hoeveel ugl er vermeld staat in de schikking?
Duidelijk geen ervaring met alcoholverslaving in de familie. Als je dan een bekeuring voor drank ziet ga je echt wel even uit je pan vanwege een 'trip down memory lane' hoor. Ik vind dat TS nog netjes is geweest. Vader zit een beetje voor te liegen dat hij weer aan de drank is, en daar zou TS niet over mogen bellen omdat dat de 'vakantiepret bederft'?
Oké om strafbaar te zijn in Nederland moet je minimaal 220 blazen. Vanaf 235 wordt er verbaal opgemaakt. Dit kan echt van de nacht zijn, dat moet je wel even voor ogen houden. Dus laat je nu Niet gek maken door iedereen, dat dit perse van de ochtend is. Verder is er geen discussie of het fout is.
Ik snap je heel goed Moenie. Nu gaat het hier niet om alcoholverslavind maar om aanranding/verkrachting Veel mensen die dit niet hebben meegemaakt van eigen ouders kunnen vaak niet goed begrijpen hoe je zelf dan voelt in alles. En ergste is dit zal je altijd blijven achter volgen wat voor situatie dan ook. Sterkte komt weer goed positief blijven
Het gaat er volgens mij niet om of het van de avond is of van deochtend. Een alcoholist kan geen goede beslissingen maken tav drank. Dus of hij nu savonds of sochtends drinkt zou mij niet uitmaken, het gaat erom dat hij weer drinkt. En wel zoveel dat hij er niet mee in de auto mag, wat alleen nog maar duidelijker maakt dat hij als alcoholist geen goede beslissingen kan maken over drank.
Ok, dus het zou wel van de avond ervoor kunnen zijn. Ik hoop gewoon dat het een eenmalige actie was van hem.
Daar gaat het wel om. Er roepen hier meteen meiden dat hij zeker liegt, dat kan niet van de nacht zijn. Echt wel dus. Je strontlazerus zuipen in de ochtend vind ik toch echt wat anders. Maar met genoemd promillage ben je sowieso niet strontlazerus geweest.
Ik snap je boosheid en het feit dat je bezorgd bent maar....jij maakt dus de post van je ouders open en valt ze vervolgens ermee lastig op hun vakantieadres...???? Als jij mijn dochter was kon je zeer binnenkort je huissleutel inleveren. En ook leuk voor je moeder, die heeft nu vast nog een hele 'leuke' vakantie met je vader. Wat had je verwacht..dat ze halsoverkop terug zouden komen om de hele toestand aan jou uit te leggen?
Je hebt vast niet meer gelezen dan alleen de openingspost of niet? Want anders had je wel gelezen dat ze op verzoek van haar ouders de post open moest maken, aangezien ze nog wel twee maanden weg zijn. En dan had je je felle reactie dus achterwege kunnen laten....
Bedankt voor je 'fijne' toevoeging. Daar zat ik echt op te wachten. Overige meiden. Bedankt voor jullie reacties. Fijn om het hier kwijt te kunnen. Het geef me weer een beetje lucht en de tranen zit even niet meer zo hoog.
Maar dan nog.... Zijn haar ouders hun dochter nu verantwoording schuldig? Vind ik erg raar. Voor hetzelfde geld was het een avond flink doorzakken en de volgende ochtend nog alcohol in je systeem hebben zitten. Stom, heel dom, maar shit happends. Pa wordt er terecht voor beboet en klaar. Ik vind het heel erg raar dat er nu consequenties aan worden verbonden. Vooral de kleinkinderen niet zien vind ik extreem en raar. Maar goed, volgens mij ben ik 1 van de weinigen die dat vind. Nu bemoei ik me ook niet echt met mijn ouders, hun leven, hun pakkie an. Ik vind dat je overdreven reageert.
En zo onschuldig is mijn moeder niet in het hele verhaal. Die liegt en manipuleert de hele boel bij elkaar als het haar zo uitkomt.
Misschien had je dan even moeten vermelden in je openingspost dat je graag alleen positieve/goedkeurende reacties wilde op jouw handelen. Ik mag toch wel melden dat ik jouw handelen niet correct vind, verder snap ik heel goed dat je boos bent en je ouders ermee confronteert en daar gevolgen aan verbind omtrent de omgang met jouw kinderen.