Zo boos (en verdrietig)

Discussion in 'De lounge' started by Moenie, Jul 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Waar staat dat hij de kleinkinderen niet meer mag zien? TS zei dat dit gevolgen heeft voor het komen logeren. En ja, als je je kinderen aan iemand toevertrouwd is die persoon je verantwoording schuldig, zo zie ik het tenminste.

Maar goed, ik merk aan alle reacties wel dat iedereen die geen verslaving kent het allemaal maar overdreven vindt.

TS: ik hoop dat je een goed gesprek met je ouders hebt als ze terug zijn, maar ik vind wel dat je goed moet kijken in hoeverre je voelt dat je ze met je kinderen kunt vertrouwen.

2. rums

rums Niet meer actief

Wat een verhaal en wat zul je geschrokken zijn!

Helaas weet ik uit ervaring dat verslaafde mensen meesters zijn in liegen.
    Het is inderdaad verstandig om je kinderen niet meer bij hun te laten ivm autorijden.

En zoals hier eerder al gezegd is over savonds drinken. Maakt niet uit of hij nou de avond er voor of sochtends heeft gedronken. Hij heeft een verleden met alcohol dus moet hij geen alcohol drinken.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh ja, excuus. Niet meer logeren inderdaad.
    Ook dat vind ik vrij extreem, maar goed als je je ouders niet vertrouwd zou ik het sowieso nooit doen.
    Verder blijf ik bij mijn reactie, ondanks dat ik meerdere verslavingen van dichtbij heb meegemaakt.

4. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    De schoonvader van mijn zus dronk ook erg veel.
    Vriend van mijn zus en zus zelf hebben toen meerdere malen aangegeven dat ze zich zorgen maakte.
    Toen mijn zus zwanger was, hebben ze duidelijk gezegd dat ze niet willen hebben dat hij gedronken heeft of dronken is in het bijzijn van hun kind als ze (schoonvader en schoonmoeder) moeten oppassen of als ze gewoon op bezoek komen.
    Schoonvader is 1 keef daarna nog in de fout gegaan en heeft toen 2 maanden alleen in bijzijn van mijn zus of haar vriend zijn kleinkind mogen zien. Daarna heeft hij geen druppel aangeraken, en hijnpast weer op zijn kleinzoon :)

Waarom ze dat hebben gedaan?
    Je vetrouwd je eigen kind toch ook niet toe aan een dronken iemand ( ongeacht of dat nou familie is van jou??)
    Dronken volstaat bij mij als niet veilig.

5. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

Apr 12, 2011
    1,099
    0
    0
    NULL
    NULL

Misschien maar even je betweterige mond houden, aangezien je niks van mij weet!! Hier ga ik dus van uit mijn pan!:x

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hij moet het natuurlijk vooral zelf weten als hij in z'n eentje dronken is.
    Maar heel eerlijk? Als hij daar over liegt... Weet ik niet of ik mijn kind daar zou willen laten.
    Puur omdat je niet zeker weet wat er gebeurd.
    En dan heb je heus in je achterhoofd dat er vroeger hele vreemde dingen zijn gebeurd.
    Wat als hij het weer doet en het vakkundig weet te verzwijgen?

Dat is het probleem met vertrouwen.. Het kwijt raken is simpel.. Terugverdienen is een heel ander verhaal.
    Hoe goed de andere partij het ook meent EN daadwerkelijk doet wat hij zegt.

En dat hij in z'n eentje thuis in z'n stoel drinkt is 1 ding...
    Maar stap dan niet in de auto.. Wie weet wie je dood rijdt.
    En de kinderen van TS zijn weldegelijk haar zorg en haar zaak.
    Helemaal nooit meer zien is wat over de top.. Maar TS heeft het over niet meer logeren. Dat vind ik niet raar.. Zou daar zelf ook niet over twijfelen.
    Dronken rijden is dusdanig onverantwoord dat ik zelf wel op m'n kind zou passen dan.
    Heel wat anders dan nooit meer zien natuurlijk.

7. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    TS, heb het er met je man over, hoe denkt hij er over. En maak voor jezelf de beslissing wat voor jou/jullie het best is.
    Hij is en zal altijd je vader en opa blijven van je kinderen maar hij kan niet de veiligheid garanderen die jij verwacht van hem.
    Praat er over 2 maanden met hem er over en kijk of je n oplossing kan zien. Misschien dan gewoon in 1e instantie de kleinkinderen op bezoek alleen in bijzijn van? En als je merkt dat hij echt niet drinkt in bijnzijn van de kleinkinderen of gedronken heeft hem nog n kans geven en laten oppassen?

Dikke knuff

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

De verhalen van ervaringsdeskundigen komen mij héél erg bekend voor, helaas. Er zijn inderdaad alcoholisten die zowel met hun kinderen als kleinkinderen in de auto stappen na het nuttigen van een halve krat bier, en ik vind het niet meer dan logisch dat (klein)kinderen niet mogen logeren. Je hebt er geen zicht op en dat is doodeng.

Sterkte TS ! En terecht dat je even flink boos bent. Probeer het te laten bezinken en ga beide ouders eventjes uit de weg tot een ander moment. Nu maar even flink van je af spuien, af laten koelen en dan tzt eens goed met je ouders over praten.

9. Boef12

Boef12 Bekend lid

Jan 6, 2012
    830
    702
    93
    Hoi ts, ik zit op het moment in een vergelijkbare situatie.
    Mijn vader heeft kortgeleden een ongeluk met de auto gehad wegens te veel drinken.
    Hij heeft al vele malen beloofd te stoppen en er stappen toe gezet maar nooit doorgezet.
    Nu dus weer de fout in gegaan, mijn moeder trok in de eerste instantie haar handen van hem af door boosheid.
    Dus ben ik op zoek gegaan naar een kliniek, deze gevonden en hij is op intake geweest en zou vandaag het behandelplan te horen krijgen.
    Moeders is hem alleen al weer aan het verdedegen en hij ging toch zeker niet in de vakantie naar behandeling.
    Oh en een alcoholvrijtje kan toch best, in Tilburg (de kliniek) moeten ze niet zeuren.
    Ben bang dat al mijn moeite weer voor niks is geweest.
    Ik snap helemaal wat je bedoeld en ook wij zitten te denken om de kleine niet meer te brengen.
    Alleen bij ons past oma hoofdzakelijk op dus we staan erg in dubio.
    Als je zin hebt om eens te praten mag je me best pb.
    Sterkte met alles!

10. wwrr

wwrr Fanatiek lid

May 14, 2013
    1,280
    448
    83
    Pffff wat rot zeg! En wat ontzettend onhandig dat je ouders nu ook zo lang weg zijn, moet je ook nog eens zo lang wachten totdat je het er een beetje normaal over kunt hebben.

Ik heb geen ervaring met zo'n heftige situatie, maar mijn ouders houden ook wel van een drankje en stappen dan zo met hun kleinkinderen in de auto. Nu heb ik nog geen kinderen, maar ik zou daar echt niet mee akkoord gaan. En vrienden van ons gebruiken af en toe op feestjes wel eens drugs en we vermoeden wel dat het vaker is dan alleen dat, en we hebben het er ook al over gehad dat we straks ons kind daar liever ook niet naartoe willen hebben. Je weet maar nooit...

11. Moenie

Moenie Actief lid

Apr 3, 2012
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een nacht slapen doet goed. Die enorme boosheid is weg en ik ben weer een stuk rustiger.
    Met man afgesproken dat we het voor nu even laten rusten en dat we het na hun vakantie nog wel zullen bespreken.

Door sommige berichtjes was ik erg bang dat ik inderdaad de vakantie van mijn ouders heb verpest maar volgens mijn moeder is dat niet zo. En hun kennende geloof ik dat maar. Het is 1 dag tegen elkaar vitten en daarna weer verder zoals normaal.

Bedankt voor al jullie reacties!

Share This Page