Hoi meiden, Ik ben nu 18+2 zwanger en voel al bijna 2 weken elke dag de baby bewegen. Nu ineens twee dagen niet... Ik weet dat je t pas later elke dag moet voelen maar maak me een beetje zorgen omdat ik t daarvoor dus wel voelde wat zouden jullie doen? Groetjes
Als je je zorgen maakt gewoon bellen!! Vinden ze nooit erg..liever te vaak 'onnodig' bellen dan 1 keer te weinig! liefs
Volgens mij is dat in deze fase niet raar. Volgens mij moet je t ba de 24week dagelijk voelen. maar bij twijfel en als t je onzeker maakt bellen.
Ik voel de baby ook al een tijdje 'vlinderen'. Het lijkt wel alsof ik het soms een hele dag heel veel voel en dan een paar dagen niet. Ik denk zelf dat dan mijn baarmoeder weer iets gegroeid is, het kindje achter de placenta ligt of gewoon op een plekje waar ik hem niet voel. Het is tot nu toe altijd zo geweest dat ik hem na een paar dagen weer voelde. Ik werd ook onzeker van het niks voelen, dus heb een paar keer geluisterd naar het hartje. Dat klopte gewoon rustig door. Ik denk dus niet dat het iets is om je zorgen over te maken, maar je kan natuurlijk altijd even de vk bellen!!
Wellicht voel je je ukkie de ene dag meer dan de andere dag. Als je je zorgen maakt zou ik gewoon even je Vk bellen, daar zijn ze voor..
Had ik ook vaak hoor. Pas vanaf 28 weken voelde ik hem elke dag. Was volgens mijn verloskundige ook heel normaal.
Ik heb het precies rond die tijd ook gehad in mijn zwangerschap. Ineens een dag of 2 praktisch niets meer voelen. Ondanks dat je weet dat het nog niet hoeft, maak je je inwendig toch druk. Ik had een anglesound thuis en kon dan gelukkig zelf even luisteren. Ook heb ik een keer de vk ervoor gebeld en toen mocht ik even langskomen om het hartje te luisteren. Dus bij twijfel gewoon even bellen, hoor! Vinden ze helemaal niet raar.
dat komt mij ook bekend voor dat ik rond de peroide 16 a 20 weken haar soms niet voelde, inderdaad soms een paar dagen niet, dus het komt wel vaker voor denk ik, als ik jou was gewoon bellen naar je vk, liever 100x voor niets bellen dan andersom,
Die twijfel heb ik nu ook. Vorige week voelde ik het heel goed en nu een paar dagen en nachten niks.... Ben ook een beetje onzeker, weet ook niet zo goed meer hoe het bij mijn vorige zwangerschappen was.
Het is denk ik niet raar omdat je uk nog vrij klein is, maar als je ongerust ben zou ik gewoon bellen hoor. Dat vinden ze echt niet erg. Beter één keer teveel dan één keer te weinig.
Als je je druk maakt moet je gewoon even de verloskundigen bellen. Ze kunnen je altijd gerust stellen. Daar zijn ze voor! In onzekerheid zitten is ook niks. En het is inderdaad heel normaal om de baby op dot termijn minder te voelen.
Pas met 28 weken MOET je het elke dag voelen. Het kan zijn dat wat je voelde niet eens de baby was maar je darmen aangezien de meeste vrouwen voor de 18e week niks voelen.
Ik heb dit ook gehad en mijn vk zei toen dat je het soms wel tot 5 dagen niet kon voelen en dan ineens weer wel. Ik kon bij mijn controle met 17 weken ook op de echo zien dat de baby druk aan het bewegen was, maar dat ik het niet kon voelen. Over 2 weken voel je het vast al veel vaker en duidelijker........
Herkenbaar, die van mij was gisteren de hele dag zo rustig dat ik haar niet meer dacht te voelen, voelde me ook ongerust. Gelukkig had ik vandaag de 20-weken echo. Aan het begin van de echo was ze ook rustig. Daarna heb ik haar weer gevoeld.
Ook ik heb de baby de ene keer wel gevoeld en weer paar dagen niet tot aan de 20 weken zo ongeveer. Daarna wel elke dag met af en toe een rustigere dag tussendoor. Dan nog zou ik het even voorleggen. Deze stress is ook niks. Vaak willen ze je graag geruststellen als ze dat kunnen. Desnoods even het hartje luisteren kan al helpen.
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik voel heel in de verte weer wat beweging sinds zojuist dus wacht het maar even af. Vanmiddag ff lekker weggeweest om er niet te veel op gefocust te zijn. Ik ben nogal onzeker en merk dat ik bij heel veel denk ; o jee gaat t allemaal nog wel goed. Mocht t weer minder worden dan bel ik zowieso even naar de gyn want daar loop ik onder behandeling Nogmaals bedankt
Ik had dit vorige week ook! Constant tegen mijzelf gezegd; er is niets aan de hand! Echter lukte mij het op een gegeven moment niet meer en heb ik de hele nacht wakker gelegen. Ik heb toen besloten toch naar verloskunde te bellen (op zondag) en hebben ze een extra echo gemaakt. Mijn knul was lekker diep in mijn buik gaan liggen en de placenta lag naar voren. Voel hem nu heel af en toe en heel lichtjes, maar ik weet dat het goed zit! Bij veel onzekerheid gewoon bellen hoor!