word ziek van al die happy babyfoto's op FB, wie nog meer???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kloontje78, 13 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Word jij ook zo depri van al die foto's van baby's en happy kids op FB??? Na 5 jaar proberen om zwanger te worden...blijft het erg moeilijk om hiermee om te gaan. Voor wie is dit herkenbaar??

2. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ja heel herkenbaar.... op zich ben ik nog altijd blij voor mensen maar er zijn dagen dat ik het niet echt trek... vooral onverwachte aankondigingen van zwangerschappen vind ik waardeloos. Onlangs van een vriendin die ik niet vaak meer zie, maar die weet van de moeite die het ons nu kost om zwanger te worden, een blije aankondiging dat ze nummer 4 verwachtte! Toen was ik wel even klaar met haar! Je kunt toch op zijn minst even van te voren een persoonlijk mailtje sturen?

Aaaaaaaarrrrrrrrrghhhh. Zo.

3. Ik heb het ook wel eens ja.. Maar daarna denk ik dan; Als ik straks zwanger ben, hou ik me dan in met statussen over babyshoppen, de babykamer, de eerste schopjes en elk ander baby-dingetje? Echt niet! Als het kindje geboren is, hou ik me dan in met foto's posten en elke dag weer het hele voedingsschema neerzetten, ookal interesseert het waarschijnlijk niemand? No way!

Het raakt me af en toe behoorlijk, en soms word ik er ook wel eens moe van, maar ik weet dat ik precies hetzelfde zou doen, en hopelijk krijgen we die kans héél snel!

4. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    Ja herkenbaar, met moederdag was het zo erg. om de paar minuten kwam de ene na de andere moeder met hun foto met cadeaus's wat ze zoal gekregen hadden, goed verwend met ontbijt op bed, en dan hun cadeau's helemaal uitgestald. en ik zat die ochtend alleen aan de ontbijttafel omdat mijn man en voetballen was. oja en sommige hebben als profielfoto hun kind/ baby erop staan. net of hij/zij dat zelf wel wil???? en echofoto's leuk! pffftttt

5. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit me volledig aan bij Shaddixxx. Ik schreeuw het ook van de daken als het eindelijk zover is en die bolle buik ga ik ook te pas en te onpas showen (terwijl ik nu neigingen heb om zwangere vrouwen te meppen als ik ze zie lopen ;)

Je kan van andere mensen niet verwachten dat ze hun trots verstoppen, maar wat je wel van vrienden en familie kan verwachten is dat ze rekening houden met je gevoelens. Dus je niet overvallen met babynieuws en extra informatie mbt dat het in 1 keer raak was.

Misschien dat het voor mij ook anders ligt, want ik heb al een kindje en maak me dus ook schuldig aan het posten van kinderfoto's op FB. Het is gewoon lastig, want je wordt dagelijks geconfronteerd met dikke buiken en baby's. En wie weet hebben zij net zo'n klote traject meegemaakt.
    Ik ken een stel met drie kinderen en daar kan je als buitenstaander heel jaloers op zijn. Maar ze zijn ook een kindje verloren net na de geboorte.

Het is gewoon moeilijk en het wordt pas minder moeilijk als je kinderwens volledig vervuld is vrees ik.

6. En ik ben het dan weer eens met Mariska ;)

Je kunt het een ander niet misgunnen, of verwachten dat ze bepaalde dingen niet zeggen of laten zien, omdat jij daar moeite mee hebt. Ik moet er bij mezelf echt ontzettend op letten. Ik wil niet verbitterd raken. Ik wil geen hekel krijgen aan iemand, alleen maar omdat ik jaloers ben of omdat hij/zij bepaalde dingen online zet.

Het is in mijn ogen niet meer dan logisch dat zij alles van hun wondertje(s) willen delen.. Wij doen straks precies hetzelfde! :)

7. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Ik ben zelf een lange weg MMM mama en ik heb het ook heel moeilijk gehad met de een na de ander die zwanger werd, echo foto's plaatste, babyfoto's plaatste etc op facebook (schoonzus die 1 x ongesteld werd en het maar lang vond duren voor ze weer zwanger was, terwijl wij al 2 jaar bezig waren..) maar ik weet nu dat als je een kindje hebt, dan vergeet je het ook weer hoeveel moeite, tijd en tranen het heeft gekost. En ja ik zet ook foto's van mijn meisje op FB, ik heb zo ver ik weet nu niemand in mijn omgeving die moeite heeft met zwanger worden maar probeer er over heen te kijken en straks mag je hopelijk ook snel echo's en foto's posten!

Heel veel succes allemaal in ieder geval met zwanger worden!!:)

8. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Je kan er ziek van zijn maar als je trots ben op je kindje dan wil je dat graag showen....wat zal jij doen als je ooit zwanger zou zijn....waarschijnlijk hetzelfde....je kunt moeilijk met iedereen rekening houden hoor..... vind het lichtelijk overdreven als ik eerlijk ben...wij hebben onze kleine ook niet cadeau gekregen en als je dan eenmaal mama ben of zwanger bent scheeuw je dat van alle daken!

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Voor ik zwanger werd van mijn zoontje vond ik het soms moeilijk.
    Maar aan de andere kant was ik zo verschrikkelijk blij dat voor die mensen de MMM bespaard bleven en hun konden genieten van zwanger zijn terwijl wij na 2 jaar zaten te wachten op alle uitslagen en te horen kregen dat we met iui gingen beginnen.

En toen was ik eindelijk zwanger heb ik ALLES van mijn groeiende buik tot echo tot filmpje van schoppende baby etc ook op FB gezet.

Probeer het te zien als iets positiefs ipv iets negatiefs.
    Hun kunnen er ten slotte niets aan doen dat jij in de MMM zit. En jij kunt het hun niet kwalijk nemen dat hun wel "snel" zwanger zijn en dit willen delen.

In mijn vrienden groepje zit nu ook een meisje dat zwanger is terwijl ik in sept. een MK heb gehad en nu weer de MMM in moet.
    Maar ik gun het haar zo!! Ik gun haar zo dat zij spontaan zwanger is en geen MMM hoeft te onder gaan! En bij elke foto van een zwangerschapstest ben ik nog steeds net zo blij voor haar!

En nee dat neemt niet weg dat ik baal dat ik een MK heb gehad en weer die ellendige MMM in moet.

Sterkte en een dikke knuffel!!

10. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ben het met iedereen eens. En ja, ook ik show mijn mannetje volop op fb en de grappige quotes erbij. Tsja...
    Daarom is dit forum zo fijn dat je af en toe ook eens van de daken mag schreeuwen hoe waardeloos het is als het gewoon ff niet lukt allemaal en je de buiken en blijdschap van anderen gewoon even niet trekt...Dus zo'n onderwerp moet kunnen, er mag ook gemopperd worden.
    dikke knuf voor iedereen hier!

11. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

En stel he, jullie raken straks zwanger en krijgen een prachtig kindje, ga je dan ook niet showen met je kids ? Laat je dan ook niet je mooie knutselwerkje zien wat je hebt gekregen voor moederdag ?

Begrijp me niet verkeerd hoor ik vind het heel erg dat jullie al 5 jaar bezig zijn om zwanger te kunnen raken maar om nou te zeggen dat je ziek word van andermans geluk ( want dat zeg je namelijk in mijn ogen ) vind ik een beetje te ver gaan.

12. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Tsja op een zwangerschapsforum heb je dat nou eenmaal.
    Ik word er persoonlijk doodziek van dat een hoop vrouwen die geen kleine kunnen krijgen het andere moeders ''misgunnen'', omdat ze in hun ogen niet goed genoeg zijn om wat voor reden dan ook.

Als je er niet tegen kan, zit er rechts bovenin de pagina een knopje met een kruisje. Daar kan je op klikken.
    Kinderen word je overal mee geconfronteerd, ook in de supermarkt.

13. Magne

Magne Actief lid

9 feb 2012
    316
    0
    0
    Het oosten des lands
    Het grote groene monster, dat is 't. Ergo: jaloezie. Begrijpelijke jaloezie, maar geen reden er ziek van te worden.

Als je daadwerkelijk ziek wordt van al die duidelijk geliefde kinderen, dan denk ik dat je hulp moet zoeken bij dat probleem.

14. Bedankt voor jullie reacties! Tuuuurlijk weet ik dat iedereen trots is op hun kleine...en dat zou ik natuurlijk ook zijn! Maar met mijn en jullie achtergrond dat het niet altijd zo vanzelf gaat zou ik er toch wel iets bescheidener mee om gaan denk ik! Niet iedereen zit te wachten op videootjes van de eerste weeen toch? Ik probeer zo postitief mogelijk te doen naar vriendinnen die vertellen dat ze zwanger zijn en gun het ze ook wel, maar gun het onszelf gewoon meer...tja kan er ook niks aan doen! En inderdaad is gewoon wel eens lekker om te mogen mopperen...houd me altijd al zo in om maar blij en cooltjes te doen bij vriendinnen die helemaal niet begrijpen hoe het is om 5 jaar lang er alles aan te doen om zwanger te worden! Ik kan wel mijn verdriet proberen uit te leggen, maar echt...ze begrijpen het niet! EN dat kan ik hun ook niet kwalijk nemen. Maar je wordt er elke dag zooo mee geconfronteerd...met name dmv FB...dat ik het af en toe echt helemaal beu ben! Vandaag dus zo'n dag...en daarom moest ik even mijn frustratie kwijt! Hopelijk worden we allemaal snel zwanger en zijn we van deze toestand af...want dat is eigenlijk de enigste oplossing. Anders moeten we hier ons hele leven mee zien te dealen..hoe moeilijk dat ook is. Maar ik heb nu weer even lekker gejogged met Evy...en mijn hoofd is weer aardig leeg. Heerlijk!

15. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    Mensen zetten tegenwoordig ook heel veel op facebook. En ik vind echo foto´s toch wel iets persoonlijks wat je samen deelt. en een stukje privacy mag zeker gewaardeerd worden. een kinder of baby foto van anderen zijn leuk, maar uiteindelijk wil je een kindje van jou en je partner, dat is het enigste wat telt.

16. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben het ook af en toe helemaal zat, mag dat dan niet? Tuurlijk niemand kan er wat aan doen en ik gun ieder z'n geluk. Maar ik heb zelf ook met m'n eigen emoties te dealen. En daarvoor bestaat dit forum toch? Zodat je af en toe je irritaties kwijt kan. Ik snap het wel hoor.

17. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Je mag het ook wel zat zijn, dat was ik ook hoor na 2 jaar proberen maar daarom misgun ik het andere niet, en ik gun het ons ook niet meer dan anderen, ik gun het iedereen net zoveel.

Toen wij na 2 jaar eindelijk zwanger waren poste ik op FB ook al mijn echo foto's, we waren zo trots en ja daar kan je wel eens iemand voor zijn poten mee schoppen maar hoe lullig dat ook klinkt ik ga mij ( zeker niet op mijn eigen FB ) inhouden met foto's omdat een andere vriendin van me langer bezig is om zwanger te raken.

Hoe zou jij het vinden als andere straks zeggen tegen jou " Joh, zou je wat minder foto's kunnen plaatsen van je kindjes of zwangerschapsbuiken want daar word ik ziek van '' dat zal je toch ook niet leuk vinden ? Je wilt zeker na zo lange tijd toch aan heel de wereld vertellen dat zwanger ben ? Iedereen mee laten genietn van jullie geluk ?

Tja sorry maar ik vind het echt egoisitsche om te zeggen dat je het jullie zelf meer gun dan bijvoorbeeld die ene vriendin.

18. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is iedereen niet een beetje egoistisch dan?
    Ik snap het sowieso niet dat iedereen vanalles online moet zetten, maar dat is een andere discussie.

19. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Hier heb ik me ook een tijdje zitten verbijten. Was net gecuretteerd en de een na de andere goede echo foto kwam op facebook. Het vervelende was dat het allemaal mensen waren die ik niet eens kende maar vrienden van mij wel en wanneer hun het like knopje indrukte kreeg ik het ook te zien. Eerst maar mijn instellingen veranderd zodat ik alleen nog maar foto's van vrienden kon zien. Dit bracht gelukkig wat rust. Verder vind ik het niet erg om baby foto's enzo te zien en zeker niet van bekenden maar die echo foto's lagen op dat moment erg gevoelig. Misschien inderdaad kinderachtig van mij, maar op dat moment voelde ik me gewoon zo. Ik ga ook zeker geen echo foto's van mezelf plaatsen, persoonlijk vind ik facebook daarvoor niet geschikt. Maar iedereen moet doen waarbij ze zich goed voelen.

Dus meid, ik kan je zeker begrijpen. En het geeft toch niet dat je je zo voelt. Het is gewoon jouw manier om ermee om te gaan. Sterkte!

20. sjak

sjak Niet meer actief

Ik snap ts absoluut wel! En ze wilt gewoon even klagen! Dat hebben de meeste van ons toch wel gehad in de mmm?
    Waarschijnlijk als ze morgen weer beter in haar vel zit zal ze weer blij zijn voor een ander, maar nu even niet!
    ( en ja, ik spam ook iedereen met mijn mooie meisje, geboren uit icsi vier...)

Deel Deze Pagina