Hoi Hoi allemaal, Ik werk als verzorgende IG'er in de zorg en ga in november starten met IUI. Ik heb het vandaag verteld aan een collega bij mij op het werk. Zat hier heel erg mee in mijn maag, ik wist niet hoe ze zouden reageren en wat ik kon verwachten. Ze reageerde heel begrip vol en stond open voor mijn vragen. Nu vroeg ik mij af hoe gaat dat allemaal als ik bijv. mijn eisprong heb en dan naar het ziekenhuis moet om een terugplaatsing te laten doen of wat anders moet dan binnen de zoveel uur. Ik zal dan bijv. gelijk naar het ziekenhuis moeten omdat je een dag van te voren te horen kunt krijgen dat je de volgende dag weer terug moet komen naar het ziekenhuis. Ik moet dan ineens vrij kunnen krijgen voor de volgende dag of misschien vrij krijgen voor een avonddienst. Wie heeft hier ook mee te maken en weet hoe je daar een beetje mee om moet gaan. Wat kan ik een beetje verwachten van zoiets? Hoop dat het duidelijk is zo
Je kunt dit aankaarten bij je werkgever, hij is verplicht je vrij te geven. Al zullen sommige wel heel moeilijk doen. Zou het wel vooraf er met je leidinggevende over hebben, dan weten jullie beide waar je aan toen bent. Wat ik vaak deed was mijn collega's bellen om te kijken of iemand wat kon ruilen, dit kon eigenlijk bijna altijd wel. Ik had wel geen IUI maar wel andere afspraken die soms belangrijk waren in de MMM
ik ben ook vig-er in het verpleeghuis. wij zitten in het ivf traject. de 1e ivf poging had ik in mijn 4 weken vakantie dus dat kwam voorbeeldig uit. de komende poging zal dat niet zo zijn . inmiddels zijn al mijn collega's op de hoogte en mijn leidinggevende ook. iedereen leeft verschrikkelijk met me mee dus daar heb ik echt voordeel van. ik heb het zo gedaan... ik begin morgen met stimuleren.. dan weet ik ( en dat zullen ze jou in het ziekenhuis ook ONGEVEER kunnen vertellen) wanneer ik voor echo's steeds terug moet komen.. in die week heb ik het met collega's weten te ruilen zodat ik alleen maar avond en nachtdiensten heb. geen gedoe dus met op het laatste moment vrij nemen. mijn leidinggevende had wel gezecht.. als je wel dagdiensten hebt en je moet de volgende dag wel naar het ziekenhuis dan is dat zo, dan kom je niet op je werk want je ivf gaat voor en het werk draait wel door ( daar staan mijn collega's ook achter ). maargoed dat zou ik zelf heeeeeeeel vervelend vinden natuurlijk. dus vandaar heb ik het zo opgelost, alleen maar avonden en nachten na de punctie en terugplaatsing(die jij niet hebt met iui ) meld ik me ziek voor minimaal een week. dat is op mijn werk ook bekent. volgensmij heb ik het dan wel aardig geregeld. het blijft lastig met al die ziekenhuis bezoekjes maar mijn ervaring is nu wel, hoe meer collega's het weten hoe meer begrip er getoond kan worden en als je dan onverwacht niet kan komen werken weten ze allemaal waarom en dat is wel fijn. succes met je iui !
Ik ga straks ook de medische molen in, waarschijnlijk icsi dus ik lees even mee! Ik ben namelijk verpleegkundige
Ik werk 24u verdeeld over 4 dagen. Ik hoef eigenlijk bijna nooit onder werktijd naar het ziekenhuis. Ik krijg de afspraken meestal wel voor of na het werk gepland. Als je het uitlegt aan een aantal collegas en je leidinggevende, dan moet er wel een weg te vinden zijn denk ik. Het is handig om een paar collegas achter de hand te hebben, die even voor jou kunnen invallen als het echt niet anders kan.
Bedankt allemaal voor jullie berichtjes! Ja, ik heb het nu 2 collega's verteld, de rest ga ik nu ook inlichten als ik met ze werk. Of hebben jullie het in een vergadering verteld daar twijfelde ik eerst ook over, maar ik denk dat ik met persoonlijk ga doen naar iedereen. Wij moeten in november weer naar het ziekenhuis daar word gekeken wat we gaan doen, de gynaecoloog heeft ons verteld dat we waarschijnlijk eerst op IUI uit komen. Er zal vast wel iets te regelen zijn met die dagen, heb gelukkig lieve collega's dus dan zal het vast wel goed komen, maar toch maak ik me een beetje zorgen. Ik weet natuurlijk ook niet hoe het straks allemaal zal gaan. Zou idd mooi zijn als je de afspraken ook na werktijd kon plannen dat is natuurlijk helemaal fijn!
Ik werkte in de thuiszorg, dus werkte eigenlijk nooit met collega's, zag ze met opstarten van de route maar eventjes en meer niet. Wij hadden subteams en daar vergadering mee, dus ik heb het toen wel in een vergadering gezegd en verteld dat het geen geheim was. Hier door wist uiteindelijk heel mijn collega groep het, maar hierdoor wel veel begrip gekregen. Ik denk dat als jij je er het prettigste voelt bij het persoonlijk vertellen je dit het beste kan doen.