Zo boos op uwv!

Discussie in 'De lounge' gestart door Siren84, 24 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik had vanochtend om 10:00 een afspraak met een arts daar. Kwam er een brandmelding, iedereen naar buiten. Uiteindelijk 10:30 weer binnen. Ik me weer melden. 5min later hoorden we dat ze 'het niet meer ging redden' en moest ik een nieuwe afspraak maken. Die moet vanavond op tijd thuis zijn voor het eten denk ik ?!?! Dan schuift de planning toch op? Of zie ik dat verkeerd?

Krijg je een brief...het is erg belangrijk dat u komt ivm uitkering blablabla. U mag niet afzeggen...echt alleen met zeeeeeer dringende reden!
    Mijn man moest vrije uren inleveren... oppas moest geregeld worden.

Dus heb net gebeld met een klacht en dat we vergoeding willen voor de uren van mijn man, reiskosten, parkeergeld en oppas..gewoon lekker om dwars te liggen :p
    En natuurlijk bij een andere arts, eentje die het wel serieus neemt en wanneer het ons uitkomt.

2. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou inderdaad! Wat een belachelijk iets zeg..
    Ik zou ook een klacht ingediend hebben hoor! Benieuwd wat ze ermee gaan doen..

Succes!

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Kan me voorstellen dat je boos bent, jij vroeg toch niet om die hele toestand.

4. knap

knap Niet meer actief

Maar hun ook niet.

Dit heet overmacht. Een overmacht situatie.

5. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Dan bellen ze toch de mensen die 's middags staan of die allemaal wat later kunnen? Je gaat toch niet mensen wegsturen die al een half uur zitten te wachten..incl. mee naar buiten en die hele mikmak. Dan schuif je alles toch door??

6. Koon

Koon Niet meer actief

Was het een geplande oefening? Dan zou ik ook boos zijn. Dan hadden ze dat moeten plannen in de agenda's en extra tijd moeten reserveren voor je.

7. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh wat ergerlijk! Ik had vorige week ook zoiets bij de Fysio, hadden ze het inbraakalarm op het pand staan, maar die muts had de code niet en de fysio zelf was op vakantie. uiteindelijk had ze nog net tijd om mijn adresgegevens in het systeem te zetten en moest ik ook maar een nieuwe afspraak maken, omdat de volgende al kwam! weet je hoe vaak ik een half uur zit te wachten in een wachtkamer? Pff, achtelijk.

Ik zou ook een klacht indienen als ik jou was!

8. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Dat weet ik niet...werd niks over gezegd

9. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja maar mw we moesten allemaal naar buiten werd er gezegd. Ja dat snap ik! Maar dan wil die muts er achteraf makkelijk vanaf komen met haar... ik red het niet meer

10. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Lekker onbeschoft! Ik zou ook boos zijn. Groot gelijk dat je een klacht hebt ingediend.

11. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Dan nog vind ik dat het aan het UWV is om dit op te lossen. Zij wilden dat TS kwam, ze was er op de geplande tijd en toen stuurden ze haar maar weer weg terwijl ze haar dag erop had ingepland. Dan snap ik wel dat ze niet vrolijk is hoor.

12. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ze belden nog afgelopen vrijdag dat ik de afspraak echt niet mocht vergeten! :/

Ja het is aan uwv om dit op te lossen. Zou op mijn werk ook gebeuren..dan werken we maar wat langer of met meer... of wat dan ook...ik weet niet hoe de organisatie daar is maar er valt toch zeker wel een mouw aan te breiden?

13. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ik denk dat je weinig gehoor zal krijgen. Het UWV zal er niet wakker van liggen als jij de verplichtingen die bij een ziekmelding horen niet na zal komen, de gevolgen zijn immers voor jouw rekening.

14. Imensa

Imensa Niet meer actief

#14 Imensa, 24 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jun 2013
    dit.

vind dat je je verschrikkelijk aanstelt. het is heel vervelend. maar komt op zeg. dat soort dingen kunnen gewoon gebeuren. stel dat jij met pech kwam te staan en daardoor niet kon komen moeten ze de uren maar ook door berekenen aan jou.
    nee want dan zeg jij ook dat is onmacht

edit: reiskosten krijg je altijd gewoon vergoed. parkeren bij uwv is gratis als ik me niet vergis? ben bij 2 uwv's geweest beide gratis.

15. Eldoli

Eldoli Actief lid

16 mei 2013
    407
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind dat je groot gelijk hebt! UWV doet altijd heel dramatisch in hun brieven dat je verplicht bent om te komen. Dan zijn zij ook verplicht om jouw afspraak door te laten gaan, al is het een half uur later.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Nou, had je dan liever dat ze de afspraak door hadden laten gaan terwijl er echt brand was?

Nee dit is gewoon overmacht. Heel vervelend, maar daar kan niemand iets aan doen.

17. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik vind ook belachelijk, dan hadden ze iemand anders beter kunnen afbellen die nog thuis zat om daarmee een afspraak te verzetten. Vooral als je oppas etc moet regelen, zo makkelijk is dat allemaal niet.

18. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    ja idd! erg slecht van ze.
    oke, zij hebben een brandoefening, begrijpelijk dat het even duurt voor je geholpen wordt, maar om dan de eerstvolgende client die al staat te wachten en verzocht werd om de afspraak niet af te zeggen dan zo naar huis te sturen?

Kijk dan eerst even of er in de agenda later nog een afspraak staat die minder spoed heeft en zonder problemen verschoven kan worden,

19. Imensa

Imensa Niet meer actief

waar zie jij dan staan dan :( was een melding dus geen oefening

20. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Natuurlijk is het overmacht, maar dat wil toch niet zeggen dat ze iemand die al een half uur zit te wachten maar naar huis moeten sturen omdat ze geen tijd meer hebben voor haar?! Dan hadden ze iemand die later op de dag een afspraak had maar af moeten bellen of een half uurtje overwerken.

Dit is gewoon onbeschoft. Zij verplichten je om naar die afspraak te komen en vervolgens laten ze je gewoon zitten. Vind ik echt niet kunnen.

Deel Deze Pagina