Zo boos.. zo stom... opgelicht :(

Discussie in 'De lounge' gestart door einad, 12 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Zo vervelend en oneerlijk..... mensen snappen niet hoeveel geld dat voor een ander kan zijn en met welke gevolgen :x

Zo heb ik ene week na mijn bevalling via mp een borstkolf aangeschaft (medela Freestyle) voor € 150,-. Echt een klap met geld.... maar goed, in je kraamweek ophalen dat ging gewoonweg niet lukken dus in goed vertrouwen op laten sturen. Helaas..... kreeg dus een kapotte kolf binnen. Ik voelde me zo naar, ben er een week kapot van geweest en kon alleen maar huilen. Zelfs huilend bij verkoper aan de telefoon gehangen (hormonen :)) maar die was nergens gevoelig voor. Vond het echt heel erg! Voor mij een les, ik koop dat sooort dingen niet meer via mp. Uiteindelijk heb ik een medela maxi swing aangeschaft, maar dan wel nieuw. Dus in totaal veel geld kwijt geweest voor een kolf. Sommige dingen wil ik dus gewoonweg nieuw hebben en niet meer 2dehands.

2. We hadden een mail gehad dat geld terug gestort is.
    Met screenshot, maar deze bleek nep..

Wat een moeite doen ze dan nog ipv niks meer laten horen.
    Vinden het spelletje erg leuk denk ik..

3. Dat is ook echt erg!!

4. Koon

Koon Niet meer actief

Dat is gewoon ziekelijk ja.
    Niet meer op reageren, houd de eer aan jezelf.

5. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Vorig jaar heb ik per ongeluk iets verkeerd overgemaakt (wij hadden per ongeluk een klantennummer van een bedrijf als rekeningnr gebruikt) erg dom en eigen schuld!.
    Heb contact gehad met ING toen, eerst wouden zij mij niet helpen. Maar heb toen kunnen aantonen dat het totaal niet voor die persoon bedoelt was (in de beschrijving van de overschrijving stond namelijk de naam van het bedrijf). En na lang en vaak bellen hebben ze brieven gestuurd naar de desbetreffende persoon (die natuurlijk niet reageerde). En na zoveel weken kregen wij de gegevens en zijn we opzoek gegaan naar een telefoonnr. En toen we belde kregen we het geld gelijk terug gestort (oké, wel met een dreiging naar een eventuele rechtzaak!)

Dit was al redelijk moeilijk om op te lossen. Dus kleine kans dat jij je geld terug krijgt via de bank.

6. Vandaag weer de bank gebeld.
    Nu hebben ze wel een betalingsverzoek gestuurd en anders krijg ik de naw na drie weken.

Wat wel typisch is.. de persoon schijnt een andere identiteit te hebben gebruikt.
    Nu belde ik naar diegene of die ook aangifte oid ging doen.
    Dat vond diegene teveel gedoe, waren maar vijf verschillende telefoontjes gepleegd naar dat nr.
    Ook werd er gevraagd of ik wel weet wie degene is die oplicht?

En stel dat ik er nou zo achteraan blijf gaan... wel eng dat hun dus ook je adres hebben.. best beangstigend.

7. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Vraag niet alleen of het mag. Vraag ook het adres. Ik heb een aantal keer gehad dat het adres dat ik dan kreeg een niet bestaand adres was, of een adres wat niet het adres van de verkoper was. Dus inderdaad, je hebt meer kans dat het dan wel klopt maar gebruik het niet als garantie...

8. Elliz

Elliz Lid

6 aug 2014
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies hetzelfde hier! Aangifte gedaan en na een jaar kreeg ik bericht van mijn aangifte dat er niet genoeg bewijs was. Had gvd alle gegevens en mailtjes en contactgegevens mee gestuurd...

Deel Deze Pagina