Ouderschapsverlof tijdens zwangerschapsverlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Miemi2, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miemi2

Miemi2 Lid

25 jun 2009
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Ik neem momenteel een halve dag per week aan ouderschapsverlof op en ga over een kleine vier weken met zwangerschapsverlof. Dan kan ik mijn ouderschapsverlof het beste stopzetten toch en dan weer verder opnemen als ik terug ben van zwangerschapsverlof?

En krijg ik dan ook weer meer salaris als ik mijn ouderschapsverlof stopzet? IOok al ben ik met zwangerschapsverlof? lk lever nu namelijk salaris in.

Ik hoop dat iemand dit weet, want kan op internet niks vinden over de gevolgen voor je salaris bij het stopzetten van het ouderschapsverlof tijdens je zwangerschapsverlof en ik wil het liever nog even niet aan onze P&O-er vragen, omdat die toch alles naar het voordeel voor het bedrijf toebuigt.

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    #2 Bluesky, 7 okt 2009
    Laatst bewerkt: 7 okt 2009
  3. Miemi2

Miemi2 Lid

25 jun 2009
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Bluesky. Bedankt voor je reactie. Ik dacht ook ooit al zoiets gelezen te hebben, alleen........ ik kan de door jou gequote tekst nog steeds niet vinden op die webpagina. Misschien maken de hormonen mij extra kippig :) maar kun je even zeggen onder welk kopje het staat?

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Oeps, je vraag niet goed gelezen... :) :D

Dat laatste is mijn eigen toevoeging. :) Dus het is geen hormonale kippigheid... ;) Het leek mij de meest logische gang van zaken, maar ik denk dat je beter met het uwv kunt bellen, die kunnen je dat vast vertellen.

5. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Ik zit in dezelfde situatie als jij, ik heb nu nog ouderschapsverlof en over 5 weken ga ik met zwangerschapsverlof.
    HRS beeindigt dan mijn ouderschapsverlof en deze wordt hervat aansluitend aan het eind van mijn zwangerschapsverlof. Ik hoef daar niets voor te doen. Na het eind van dit ouderschapsverlof, krijg ik weer een nieuw jaar ouderschapsverlof.
    Ik word gedurende mijn zwangerschapsverlof uitbetaald naar mijn contract uren, 32 uur. En met ouderschapsverlof werk ik er 24.
    Dus dan krijg ik een aantal maanden mijn volledige salaris en als het ouderschapsverlof weer begint, krijg ik weer minder.

6. Miemi2

Miemi2 Lid

25 jun 2009
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Bluesky en Evamerel1.

Ik kan mij bijna niet voorstellen dat je meer gaat verdienen, terwijl je helemaal niet werkt. De regel die Bluesky noemde van die 4 weken lijkt mij toch wel logisch. Maar ik ga het volgende week eens even uitzoeken, want het zou wel mooi meegenomen zijn natuurlijk! Ik heb iig vandaag al aan mijn werk laten weten dat ik mijn ouderschapsverlof tijdelijk stopzet tijdens met ingang van mijn zwangerschapsverlof. Ik laat het nog wel even weten als ik wat meer te weten ben gekomen.

7. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    ik heb met terugwerkende kracht mijn ouderschapsverlof opgeschort tot na mijn zwangersschapsverlof.
    Ik heb daarna ook een nabetaling ontvangen over die 16 weken waar het ouderschapsverlof onderbroken was, dus het is wel zo dat je dan meer salaris krijgt. De extra uren per week krijg je gewoon uitbetaald.

8. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.033
    2.838
    113
    Als je door je werkgever wordt doorbetaald tijdens je zwangerschapsverlof, gaat bij ons je betaling terug naar je contracturen. Maar weet niet hoe dat overal is.

9. Miemi2

Miemi2 Lid

25 jun 2009
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou heb net gebeld met UWV en Bluesky had gelijk: het salaris tijdens de zwangerschapsverlof is gebaseerd op het salaris dat je krijgt tijdens de laaste 4 weken of maand voor je verlof. In mijn geval is dat dus mijn salaris met ouderschapsverlof. Jammer, maar wel logisch vind ik!

Deel Deze Pagina