Mn zoontje is bijna 4 mnd en heeft verborgen reflux en kma, krijg thiervoor pepti voeding en losec (1x per dag 10 mg) en motillium (3x daags 2 ml) Sinds 2 weken lijkt hij weer meer klachten te krijgen... Doet ineens weer korte slaapjes van ongeveer 30 min(vooral overdag), lijkt dus of hij ergens van wakker word ( het zuur ?)terwijl hij wel 3 uurtjes achter elkaar kon slapen. Ook drinkt hij weer slechter, krijgt 5 flessen van 180+6 aangeboden maar laat de laatste week weer veel staan, maar wil ook weer snel drinken en drinkt dan ook weer heeeeel weinig. Ook ruikt hij regelmatig weer zuur uit zn mondje. Spuugt ook weer meer (wel mondjes, dus niet veel). Huilt weer meer als ik hem neer leg. Sliep juist altijd s'nachts heel goed, maar komt de laatste 2 weken ineens vanaf 4.30 / 5.30 weer wakker en dan elk half uur voor zn speen. En het ging juist harstikke goed! Niet dat t nu heel slecht gaat dat zeker niet vergeleken met hoe het heeft gegaan zeg maar, maar toch merk ik dat hij weer anders word! Heb de kinderarts net gebeld en word vanmiddag nog terug gebeld. Wat denken jullie? Moeten zijn medicijnen denk opgehoogd worden? Word er toch altijd een beetje onzeker van, zelfde geld komt het niet hierdoor ofzo en gaat de dosis weg omhoog... Kan dit geen kwaad? Hoe merkten jullie aan je kindje met reflux dat de medicijnen weer omgehoogd moesten worden?
Ka heeft net gebeld en moet ophogen naar 2 x daags losec 10mg en de motillium naar 3 x daags 3 ml, maar dan zit hij wel aan de max zei ze, en ik vroeg of het geen kwaad kon, ze zei voor de losec niet maar de motillium zit hij echt aan t maximale.... Nou stelt me niet echt gerust moet ik zeggen... Zijn er meer kindjes die zoveel krijgen? Hij woog vorige week trouwens 6600 gram.
Ze schrijven zoiets niet voor als het niet kan (of mag) en jouw kindje heeft het gewoon nodig. Hopelijk heeft jouw kleine genoeg aan deze dosis en gaat het snel weer beter!
Hoi! Over de hoeveelheid medicatie, Finn krijgt 2x per dag 10 mg Losec, 4x per dag 2 ml motillium en 4x per dag 2 ml gaviscon.. Mij is ook verteld dat dit het maximale is.. En nóg lopen we momenteel in het ziekenhuis, maandag wordt hij weer opgenomen ter observatie omdat maar niet duidelijk wordt waarom hij niet drinkt en veel krijst.. Finn krijgt Neocate voeding, heb je niet het idee dat het misschien toch nog een voedingsprobleem is? Succes!
Ochhh vervelend zeg dat jullie mannetje ook zo tobt!! Hoop dat jullie snel wat zekerheid krijgen! Wel heftig he een zh opname, heeft Robin ook gehad toen hij 8 weken was. Ik heb even geen idee waar het aan ligt.....nu eerst de medicijnophoging afwachten wat het doet...
maik ging ook met 4 mnd omhoog naar 2x 10mg Losec. Doen ze niet zomaar hoor,hopelijk gaat het snel beter, wij merkten meteen verschil !
Oke...nou hier nog niet echt verbetering, maar goed hij heeft gisteren natuurlijk voor het eerst 2x gehad. Het is ook niet dat het heeel slecht gaat, echt niet zoals daarvoor, maar merk gewoon aan heel veel dingetjes dat er weer iets niet lekker zit.... Hoop dat dit het dan ook was en dat we niet weer een eeuwigheid blijven zoeken en aanmodderen!
Zit het m niet in de Pepti, en dus dat de KMA aan t opspelen is?? Dat de Pepti niet voldoende is qua dieetvoeding..
Ik zou t niet weten maar de ka zei vorige week dat als hij dit goed oppakt dat t dan niet ineens slechter kan haan... Dat begreep ik uit haar toen ik het haar vroeg...
euhm.. wij begonnen met gewone hypo allergene voeding, daarna kreeg hij nutramigen en dat ging een paar dagen goed. na die paar dagen kwamen er sommige klachten terug en mochten we direct over op neocate (icm losec). De nutramigen deed duidelijk niet genoeg voor hem. Nu gaat de combi van neocate en losec 2x daags goed ! (hij blijft slecht slapen snachts, maar hij is vrolijk en slaapt niet steeds maar 10 min. overdag. Nu gewoon uren ! )