Zo boos!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Femmelepem, 10 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Wat je kunt doen is kalm blijven! Kom opzeg, shit happens en dit is echt niet het einde van de wereld. En sorry dat ik het zeg, maar ik begrijp niet hoe je zo bot kunt zijn, die man heeft een goede vriend verloren en jij maakt je druk om een kamertje?
    In de kapsalon van mn vriendin konden klanten ook zo ontzettend bot reageren toen een collega was overleden. Ik kon het niet geloven dat klanten zich toen zo ontzettend druk maakte om hun knipbeurt die moest worden verzet!

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    +1 ;)

3. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Weet niet hoor, maar zeg morgen eens allemaal op je werk ik kom volgende week de hele week niet werken. Ik heb dinsdag een begrafenis. Krijg je dan voor de hele week vrij?? En zou je je anders echt ziekmelden? Dan moet bij ons toch minimaal een ouder, partner of kindje overleden zijn. Bij opa, oma, broer en zus zal er ook niet heel moeilijk gedaan worden. Heb afgelopen jaren toch vrij heftige sterfgevallen gehoord, maar hoor niet vaak dat mensen dan een week niet gaan werken.

Maar goed ts het is idd niet het einde vd wereld. Tijd genoeg nog. ;) Zoek een andere handige man die je dit weekend kan helpen. Misschien kan je eigen man met wat hulp van een opa, oom, vrienden, buurman etc veel meer dan hij zelf denkt.

4. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    In 1ste instantie vroeg hij zondag of hij donderdag wou beginnen, de reden waarom had hij gewoon beter kunnen melden, maar wellicht viel hem dat te zwaar, dus dat was dan 3 dagen vertraging, waar ts niet mee accoord ging en hem someerde dinsdags te beginnen,dat kon dus niet vandaar de rouwbrief maar als bewijs om aan te geven hoe en wat, Dat hij daarna het niet meer aankan, kan iedereen gebeuren, We weten immers niet hoe het gebeurd is met zijn goede vriend.

Tuurlijk het is rot voor TS, maar een drama maken om zo iets, is ook overdreven, daar gaat het vooral om,
    Mocht het bij jou TS tegenzitten, om wat voor reden dan ook, dan wil je ook graag dat hij de klus afmaakt, dus de volgende loopt dan ook vertraging op, is echt niet zo raar, gebeurd regematig.

maar goed, ts is shoppen (las ik elders) dus we wachten der reactie maar weer af.

(soms is een goede vriend nog closer als bv ouders, misschien al wel je levenlang,, dat kan er flink inhakken hoor, even voor de mensen die zeggen dat het leven doorgat en je niet moet gaan grienen in een hoekje, erg makkelijk gezegt)

5. miracle of love

miracle of love Bekend lid

17 apr 2010
    679
    0
    16
    Ik moet zeggen dat ik dit echt NIET netjes vind en totaal NIET vind kunnen om TS een gevoelloze HORK te noemen..

Je hebt zeker niets beters te doen dan iemand via ZP zo af te kraken in plaats van met normale argumenten te komen, zielig hoor..!! ;)

@TS: Snap je frustratie! Ik zou zelf zeker begrip hebben als iemand zijn werkzaamheden moet afzeggen voor een legitieme reden en dus zeker voor een begrafenis, maar vind dat ook prettig als ik dat van te voren weet zodat ik ook mijn agenda daarop kan aanpassen en dus niet tot 2x aan toe op de dag zelf.

Verder vind ik het bijzonder onaardig wat sommige dames hier zeggen. Bedoel je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar vind sommige uitspraken niet normaal!! Ik zeg misschien een slotje ;)

6. Bri

Bri Niet meer actief

TS: ik zou gewoon zakelijk blijven naar de klusjesman. Zijn sores zijn niet jouw problemen; en als hij de afspraken niet na kan komen dan ontbind je de overeenkomst. Oftewel: je trekt je opdracht in en gaat op zoek naar een andere klusjesman. Mocht je een aanbetaling gedaan hebben, dan moet hij die zonder gedoe terug betalen. Je mag hem dan gerust het beste wensen, maar jij hoeft niet te gaan zitten wachten tot hij zijn problemen heeft opgelost.

Wat die klusjesman volgens mij had moeten doen, was gelijk eerlijk zeggen dat hij wegens persoonlijke omstandigheden echt niet eerder dan donderdag kon beginnen bij jullie. En dan niet via een whatsapp, maar gewoon bellen, en wel meteen op het moment dat hij wist dat hij niet tijdig zou kunnen starten. Dan had jij op dat moment gelijk het recht en de mogelijkheid gehad om te bepalen of je dat acceptabel vond. Zo nee, had je gelijk de opdracht kunnen intrekken en een ander kunnen zoeken. Natuurlijk zit je dan alsnog met een fikse vertraging, maar dat kan gebeuren. Voor de klusjesman is dit een kwestie van overmacht.

7. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Als je op deze manier een topic opent... ja! ;)
    Al vanaf regel 1 gingen mijn nekharen overeind staan, als ik die klusjesman was en TS zou zo'n toontje tegen mij aanslaan zou ik ook denken dikke doei sorry :)

Met boosheid krijg je echt niks gedaan van niemand.

8. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Radeloos omdat een klusjesman niet komt opdagen?!?

Relativeren is een kunst.

Waarschijnlijk heb ik iets te lang in Afrika gewoond maar ik snap werkelijk niet dat je radeloos wordt omdat een klusjesman niet komt opdagen. Waar gaat het over?
    Morgen is er weer een nieuwe dag :)

9. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Bedankt voor alle reacties. Ik heb vanmiddag gebeld naar hem op het vaste nummer, kreeg zijn vrouw aan de lijn. Ik vroeg of meneer thuis was. Zegt ze, nee, hij is een klus afmaken.
    Gevoelloze hork of niet. Dit vind ik niet kunnen.

10. miracle of love

miracle of love Bekend lid

17 apr 2010
    679
    0
    16
    Dat snap ik ook best dat je met boosheid niets gedaan kan krijgen alleen vond en vind ik je berichtje naar TS vrij heftig.

Als je het iets genuanceerder brengt kan TS er misschien wat meer mee, verder no hard feelings wilde je er alleen even op wijzen ;)

11. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Is de klus zwart of wit?

12. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Wit

13. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Dus je hebt ook een overeenkomst / contractje opgesteld?
    Heb je aanbetaald?
    Dit vraag ik omdat je er soms niet zo makkelijk vanaf kunt komen.

14. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind dat sommigen wel erg negatief reageren op ts.
    Ik zou ook boos zijn als ik een dag vrij neem om iemand te ontvangen en hij komt niet opdagen. Ik kan niet zomaar vrij nemen en moet daar best het een en ander voor regelen. Ja ik weet dat ze dat ook moeten doen als ik ziek word. In sommige gevallen komt het zelfs voor dat ik geen vrij krijg als het om "zomaar" een dag vrij gaat. Ik werk bij een grotere instantie en dan kan zoiets gebeuren.

Dan het stukje dat ze alle tijd zou hebben. Ik vind dat niet relevant. Wij weten niet wat de reden is dat ze het kamertje af wil hebben. Misschien heeft ze een andere verbouwing er achter aan en heeft ze daarom haast.

Een begrafenis weet je zeker de dag van tevoren en kun je dan ook telefonisch doorgeven. Dan kan in overleg een nieuwe dag vastgesteld worden en had ts niet die vrije dag opgenomen.
    Ik ben bij deze mijn ei ook weer kwijt.

Ts succes met de beslissing die je neemt.

15. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Jemig wat een eikel tegenover jullie op je gevoel proberen te spelen van ik heb het zo zwaar en ondertussen gewoon ergens anders aan het werk zijn, klinkt lekker betrouwbaar, hoop dat je niet (teveel) hebt aanbetaald.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Hij liegt dus tegen jullie...

Ik zou er wel klaar mee zijn.

Ontbinding contract dus.

17. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Poe zeg, gedoetje.
    Ik zat redelijk in het midden, begrip voor de man, maar niet professioneel. Maar nu ben ik naar TS d'r kant opgeschoven, nu we weten dat hij er niet doorheen zit maar gewoon aan het werk is...

Ik ben het helemaal eens met Bri, hij had meteen moeten bellen en zeggen dat ie wegens persoonlijke omstandigheden echt nog niet aan de slag kon.
    Zijn eerste bericht was al veel te laat: zondagavond vertellen dat je vorige klus uitloopt? Dat weet je zeker vrijdagmiddag al hoor! En die begrafenis wist hij ook al eerder, op z'n vroegst maandag en als het echt zo'n goede vriend was, woensdag of donderdag al. En dan nu aan het werk zijn terwijl hij het zo moeilijk heeft? Ik zou de opdracht intrekken, hartstikke lullig voor die man, maar zeker als de markt niet zo sterk is moet je het hebben van klantvriendelijkheid en professionaliteit.

18. Trots mam

Trots mam Lid

26 dec 2012
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel vervelend voor beide partijen.
    Na het verlies van een beste vriend is het te begrijpen dat je hoofd er niet naar staat om te werken.
    Om te voorkomen dat je volgende week weer een mail ontvangt met de mededeling dat hij nog niet in staat is te gaan werken, kun je beter verder zoeken. Zijn zat klusjes mannen.
    Maak je niet al te druk! Al is dat voor een ander makkelijk te zeggen.
    Sucses.

Sorry, ik heb hem niet voorledig gelezen. Maar dit is een ander verhaal.
    Lullig zulke mensen en zeker als ze daarvoor de dood van een ander als smoes gebruiken.

19. Smnee

Smnee Niet meer actief

heel vervelend, maar een uitvaart word ongeveer 5 dagen van te voren gepland, dus dit had hij al eerder aan kunnen geven.
    de reacties naar ts zijn erg overdreven, vind ik. ik zou ook zo ontzettend kwaad zijn, je kunt toch gewoon ff bellen. (en dan desnoods aan de telefoon zeggen, ik mail je de kaart wel even)

en dan ook nog liegen?! wat een mafkees zeg

20. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Wat een botte reactie's weer van een aantal zeg.

Ik kan me goed voorstellen dat je pissig bent. Ik geloofde in je eerste bericht al niet dat het om een overlijden ging. Een begravenis is 5 dagen na overlijden, dus dan had hij sowieso al voor het weekend aan kunnen geven dat die dinsdag niet zou lukken en had je vast heel anders gereageerd.

Vervolgens vraagt hij of hij een paar dagen later kan omdat een klus niet af is, jij zegt dat dat niet lukt en of hij toch op dinsdag wil komen. Dan stuurt hij dinsdag zelf pas een berichtje dat hij niet kan ivm een begravenis? Hoe treurig een overlijden van een dierbare ook is, dit laat je niet pas op de dag zelf weten.

Dan zou hij donderdag komen en laat hij WEER op de dag zelf weten dat hij niet komt middels een mailtje.

En nu die leugen....

Deel Deze Pagina