Bloom, mambo deluxe of 4 life

Discussion in 'De lounge' started by Merryl, Apr 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Ik twijfel enorm. De batavus mambo deluxe en de gazelle bloom heb ik nog niet geprobeerd. De sparta 4 life wel. De bandjes van de sparta vind ik wat dun voor een moederfiets.
    De gazelle zou slecht bij radar zijn geweest en de mambo zou erg zwaar trappen. Het gaat in alle gevallen om de 2014 versie.

Wie kan mij een gebruikers ervaring geven?

2. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

Jul 16, 2011
    1,001
    29
    48
    Ik heb de bloom, tweedehands gekocht, fijne fiets, heb geen andere geprobeerd dus weet t verschil niet

3. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Mambo Deluxe zwaar trappen?!
    Ik heb hem met 7 versnellingen en ik vind het echt een topfiets! Ook dunne banden maar wat een heerlijk licht frame en trap heerlijk licht.

4. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Edelhertje, gewoon de banden van een normale fiets?
    Ik moet ze eerst even zien en proberen, maar ben erg benieuwd naar de ervaringen.

5. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Ik heb de sparta amazone 4 life. De enigste reden dat ik voor deze fiets heb gekozen is dat je hem weer kunt terug bouwen naar een normale fiets. Heb daarom ook geen andere fietsen geprobeerd.
    Mijn ervaring is dat het een super fijne fiets is! Hij fiets met een kleine voorop en 2 fietstassen vol achterop helemaal niet zwaar. En smalle bandjes??? zou niet weten waarom je bij een moeder fiets bredere banden nodig zou zijn :p Lijkt mij alleen maar zwaarder trappen.

6. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Mam1991, ik heb het idee dat je vooral met regen en twee kids op de fiets snel uitglijd. Zal misschien wek een gekke gedachte zijn van mij. Ik heb er gisteren een stukje op gefietst en het fietst wel fijn.

7. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Als het glad is glij je toch wel :p Heb er niet bij nagedacht haha. Was ook niet van plan om te fietsen als het glad is of regent :p
    Maar denk dat het wel mee zal vallen hoor?

8. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Ik heb de Bloom en de Mambo allebei geprobeerd en vond ze vergelijkbaar fietsen, allebei gewoon prima. Ik heb toen voor de Bloom gekozen omdat ik die zelf het mooiste vond en het verder dus weinig verschil maakte.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Heb de mambo uit 2013. Ja hij trapt zwaar met 2 kinderen erop maar geloof me dat doen ze allemaal. Voordeel van deze fiets vind ik zijn uiterlijk. Ook zonder kinderen erop is het een leuke vrouwelijke fiets en ziet niet meteen dat het een moederfiets is.
    Zonder kinderen trapt hij super trouwens. Je kunt hem dus wel uittesten maar met kinderen erop heb jd een heel andere ervaring

10. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb eens een goedkope moederfiets gehad, maar daar was ik al snel klaar mee. De proefrit kan wel goed voelen, maar daarna kan het heel anders zijn natuurlijk.

Share This Page