Zo de PEST in dat ik niks kan....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sjarrel, 21 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    Zoals de titel al zegt...

Ik kan echt niks, met deze hitte maar ook met deze buik niet...
    normaal ging ik altijd in de zomer veel met vrienden weg...
    even cruisen op de motor naar strand enz....
    of stukje skeeleren... of whatever....

maar nu.... ik kan nergens heen :( zit aan huis verbonden...
    omdat ik niet op motor pas/mag en ik kan niet fietsen....
    lopen doet ook pijn... skeeleren is te groot risico...

auto hebben we niet... hebben alleen maar motors en scooters...
    en openbaar vervoer... is niet te houden en btw al die drukte is ook niet lekker....

zit elke dag maar thuis...
    en zie me vriend elke dag lekker weggaan met zijn vrienden op de motor...
    terwijl ik dat ook graag wil....
    hij is nooit meer thuis... met deze warmte ... ja logisch...
    hij eet niet meer thuis...

iedereen vind me een kluizenaar vooral met dit weer...

ben ik nou echt de enige die thuis blijft met dit weer?

2. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Ik ga wel het huis uit maar ook met mate als het zo warm is.

Tja het is af en toe niet leuk dat je moet inleveren maar dat weet je als je er aan "begint" en troost je..het is tijdelijk.

3. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    het is ook zo... dat ik nog niet zolang hier woon...
    heb mijn hele leven in alphen aan den rijn gewoond... en nu sinds tijdje in amsterdam....

mijn vrienden en familie wonen dus allemaal niet in amsterdam...
    en anderhalf uur in bus heen...vind ik wel veel vooral met deze hitte...

en zoals vermeld auto hebben we niet

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Oh das wel vervelend zeg!

Kun je niet met je vriend afspreken dat hij iig wel samen met je gaat eten ofzo?
    Want op deze manier laat ie je wel erg aan je lot over (al kan ik me ook goed voorstellen dat ie het met deze warmte niet fijn vindt om thuis te zitten)

5. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Probeer zelf ook zoveel mogelijk thuis achter vanny boy te zitten...voor de rest is het me echt te warm!

6. cindypascal

cindypascal Actief lid

26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    hier nog een thuiszitter.

ik heb ook helemaal geen energie om de deur uit te gaan. het liefste sta ik de hele dag onder de douche.
    kleine huishoudelijke dingen zijn veel te zwaar.
    ik voel me bijna schuldig dat ik zo weinig doe, en dat mijn ventje de hele dag aan het werk is, maar ja ik kan het ook niet helpen.

van mij mag het snel wat afkoelen...
    voorlopig zit het er nog niet in geloof ik.

succes allemaal.

groetjes cindy

7. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    AAAAAH ik heb het wel met je te doen hoor sjarrel :(

Binnen zitten is ook niks en zeker niet als je nergens heen kan gaan, das vervelend.

Ik zelf doe ook maar weinig hoor, zit voornamelijk in de schaduw de hele dag en kan ook niks doen vanwege de warmte en dikke benen :cry:

Maar ik heb wel dat er bekende van mij in de buurt wonen en die komen zo nu en dan wel even langs.
    Of ik stap toch nog even in mijn autootjes (zonder airco) en dan ga ik naar mijn schoonmoeder, lekker in de tuin zitten.

Heb je niet iemand die je kan ophalen en dat je bij diegene lekker kan gaan zitten, in de tuin bijvoorbeeld :(:

Nou sterkte meis, blijf nog warm zo voorlopig :cry:

gr. Patricia ;)

8. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Ik ben nog niet zo ver als julie maar ook ik zit aan het huis gekluisterd. In de tuin hier kan ik niet zitten veel te warm....hebben van smorgens vroeg tot savonds laat de volle zon in de tuin....

Ik kan ook niet echt lichamelijk uit de voeten vanwege dikke benen en BI. Ik woon hier ook net miijn familie en vrienden wonen allemaal erg ver...en mijn schoonfamilie...nou eh nee dank je..(op miijn schoonmoeder na dan maar ja die werkt fulltime).....pfff...het enige wat ik kan is me vermaken in huis met ventilator aan en niksen.....

9. sim

sim Niet meer actief

bah, wat vreselijk zeg! heeft één van zijn vrienden niet een autootje die je overdag mag lenen, zodat je er even uit kunt, kan me voorstellen dat de muren op je af komen?

10. Niet meer actief

Hey!

Hier nog iemand die aan huis is gekluisterd, ik heb wel een auto tot mijn beschikking, maar woon nog niet heel lang hier in soest, er is hier niets te beleven, ik heb zon zin om lekker met vrienden weg te gaan, lekker terrasje ofzo, of met mede zwangeren lekker te gaan babyshoppen, vandaag is het in de schaduw wel redelijk uit te houden, maja geen vriendinnen in de buurt met wie ik wat kan doen! Ik begrijp je dus heel goed, mijn vriend werkt gewoon, als hij thuis is wil ie niets doen! Zou bijna zeggen ik rij wel ff naar amsterdam haha, maja is niet heel ver weg, maar amsterdam vind ik weer zo ontzettend druk en danmet deze hitte!
    Mijn dochter is nu bij mijn schoonouders, echt zon dagje dat je lekker op pad zou willen met vrienden, nu zit ik thuis zowat weg te kwijnen :oops: haha tis wat he!

Sterkte allemaal!

11. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ach, hier nog zo eentje hoor! Alles is te warm en te veel. Ik denk dat we het er voorlopig maar mee moeten doen (de weersberichten bekijkend).... :cry:

En autorijden: ach da's met airco best lekker nu, maar lange afstanden rijden (mijn familie woont ook niet in de buurt en mijn schoonfamilie is bijna in zijn geheel met vakantie) doe ik nu ook niet meer....

Ik moet zeggen, dat "niksen" begint me nu toch ook wel aardig de keel uit te hangen, maar ja, je kunt ook niet blijven poetsen en zo....van mij mag het wel een paar graden minder en mag onze baby wel komen!

Op naar het volgende flesje water....

Sterkte allemaal!
    (wel lekker hoor, dat we zo tegen en met elkaar kunnen klagen, mijn hubby heeft er zo langzamerhand ook genoeg van om het, iedere keer als hij thuiskomt van zijn werk, aan te moeten horen! wij zwangeren begrijpen elkaar tenminste ;) )

12. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Dat is inderdaad wel vervelend en van Alphen naar Amsterdam, dat is ook wel even wat anders. Hoewel juist hier in Amsterdam veel te doen is, vlak buiten je deur (ligt er natuurlijk wel een beetje aan waar je woont). Vind het alleen niet zo netjes dat je vriend je zo vaak alleen laat. Hij heeft dus vrienden of collega's in Amsterdam? Misschien als ie je meeneemt dat een van hen wel een vriendin heeft waar je het mee kan vinden?
    Misschien vind je aansluiting bij iemand op zwangerschapszwemmen of -gym? Ik roep maar wat hoor.. ;)

13. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Is je vriend echt iedere dag weg zonder jou? En eet hij echt niet meer iedere dag thuis?

14. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    Zelf heb ik geen rijbewijs...
    mijn vriend wel maar doet alles met de auto...

woon zelf in oud west midden in winkelstraat dus daar is wel wat...
    maar zit nu met ww aanvraag die door mijn oude werkgever al 2 keer is beeindigt omdat ze mijn gegevens niet optijd insturen...
    dus heb al anderhalve maand geen inkomen
    (contract was spontaan ook niet verlengt toen ze hoorde dat ik zwanger was)....

dus kan niet even lekker winkelen enz...
    qua vrienden van mijn vriend... we kunnen nergens heen met hen.. hij gaat met hun op de motor enzo... en hij heeft wel een vriend in purmerent wonen die kan me alleen niet halen en brengen steeds die heeft ook een kind en zwangere vrouw thuis...

verder jah hij eet nooit meer thuis... en laatste tijd... als ie klaar is met werken gaat ie gelijk door naar iets anders tot snagts..
    zelf vind ik dit vervelend en heb dit ook aangegeven...
    maar jah dan word ik weer als hormonen vrouw beschouwt...
    of sagerijnig....

verder mijn schoonfamilie (wat er nog van over is)
    woont hier wel....
    maar zijn broer heeft wat tegen mij omdat wij eerder een kind krijgen en zijn vriendin het nog niet wil en hij wel ouder is als mijn vriend...
    mijn schoonmoeder is een bemoeial zoals in vorige topic Lastige Schoonmoeder.....
    daar wil je eerder vanaf als erbij hebben..
    en zijn oom die komt alleen maar voor hem.....
    meer is er niet...

zelf bezit ik ook geen tuin helaas maar een balkon van hooguit 1 bij 1...
    de enige troost is de computer... en de tv als er eens leuke series zijn...

moet zeggen dat de druk erg hoog ligt op mijn relatie....
    vooral omdat ik hier nu met tranen achter mijn pc dit verhaal zit te tikken
    vind ik mezelf erg zielig :p

15. sim

sim Niet meer actief

nou je zit ook niet in een makkelijke situatie zo te lezen, kan me voorstellen dat je het gevoel heb dat het allemaal even tegen zit. en ik kan me je onvrede wel voorstellen. is er ook geen zwembad oid bij je in de buurt, net wat hierboven al is voorgesteld is dat zwemmen met zwangeren of gym misschien een manier om met mensen in contact te komen. zou je vriend je niet kunnen helpen financieel (hoeft niet veel te kosten) om misschien een abonnement of zo ergens te krijgen, al zou je door de winkelstraat lopen is natuurlijk ook moeilijk om dat contacten op te doen. misschien kun je rustig met je vriend praten dat je je geisolleerd voelt zo, hij zal toch wel begrijpen dat je het nu ook niet makkelijk heb met die warmte en het feit dat je er niet uit kan? ik snap ook wel dat hij het warm heeft en niet de hele dag op het flatje wil zitten, maar dan juist zou hij moeten begrijpen dat een zwangere vrouw het net nog iets warmer kan hebben door de hormonen. (jaja weer die hormonen, maar ja, daar kunnen wij ook niets aan doen) meis ik wens je heel veel sterkte en je mag best wat voor jezelf opkomen hoor, ik duim voor je dat er een oplossing komt.

16. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Sjezus, dat is geen leuke situatie. Ik kan me heel goed voorstellen dat je net zat te huilen. Zeker met al die hormonen! heb je het uberhaubt al besproken met je vriend?

17. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Als ik het zo lees mag je vriend inderdaad wel wat subtieler met je omgaan, zeker nu je al behoorlijk ver in je zwangerschap bent.

Is ie misschien bang voor het aanstaande vaderschap ofzo, lijkt wel een beetje vluchtgedrag wat hij vertoont.

Ik vind deze heel lullig voor je maar ik denk dat de oplossing toch ligt in een stevig gesprek met je vriend.

Succes en hou vol...

18. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    @Jansen

dit heb ik inderdaad al geprobeerd te bespreken met mijn vriend...
    maar op een 1 of andere manier snap hij het niet...
    hij is namelijk nog nooit verhuist... zijn moeder woont schuin boven ons.. hij woont daar dus al 31 jaar en iedereen die hij kent kent hij ook al jaren...
    ik daarintegen ben in totaal 12 keer verhuist... waarvan in denhaag, z'meer, delft, alphen en nu amsterdam....
    ik ken niet zoveel mensen meer helaas... of dan ken ik ze nog wel maar zijn ze zelf met studie of net op kamers bezig....
    hij zit dus ook elke keer (al sinds ik hier woon) te zeggen dat ik een kluizenaar ben en dat ik vrienden moet maken in de buurt...
    maar deze buurt is corrupt... iedereen roddeld over elkaar en daar hou ik niet van... dus wil me daar niet in mengen....

ik zeg wel gedag tegen zijn vrienden en praat wel eens met ze...
    maar het zijn niet mijn vrienden...
    mijn vriend is dus ook zo... dat hij met iedereen lult en dat hij zo weer contacten heb...
    ik heb daar geen ervaring mee...!! en ben dus niet gemakkelijk om met andere te kletsen...

verder is hij een soort van nu nog aan het genieten wat ie strax niet meer kan zegt hij...
    terwijl ik denk dat we juist dan veel dingen gaan doen lijkt me..
    maar met zun 3uh....
    hij is trouwens totaal geen prater... en vind snel alles gezeur... buiten dat kan hij ook niet luisteren..
    want al vraag je iets terug van wat je heb gezegt dan weet hij het niet meer

en inderdaad hormonen zijn onprettig!!

19. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Je vriend zou idd wel iets solidairder met je mogen zijn zeg, jeetje zou die bij mij moeten doen, nou dan is het huis echt te klein hoor, pfff! Hij kan wel goed contacten leggen met andere, maar met jou kan die niet praten en vind ie je een chagerijn, daar kan ik echt niet bij, sorry, om dat soort mannen kan ik zoooo kwaad worden (ik kan zo nog wel meer zeggen, maar ik wil je verder niet kwetsen, dus dat doe ik maar niet)!!!

En kan je dan niet eens vragen of iemand een keertje naar jou toe komt, ookal is het dan zo warm, daar heb je vrienden voor toch, al ga je maar ff buiten op het stoepie zitten in de schaduw en klets je ff wat, wat te drinken mee!!!
    Ik weet het anders ook niet, heel veel succes igg en voor jou maar hopen dat het wat minder warm wordt!!

20. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

nou....ik kreeg bijna zelf een brok in mijn keel, toen ik het las! Wat een vervelende vriend heb jij zeg? Sorry hoor, maar ik kan er met mijn verstand niet bij, dat hij zo egoistisch doet naar jouw. Jij bent toevallig wel zijn vriendin en de moeder van zijn kind. Hij gaat iedere dag de hort op, met het excuus, dat hij dat dadelijk allemaal niet meer kan. Alsof jij niet lekker onder de mensen wil zijn?

Als mijn vriend me dit zou flikken, dan had ik hem echt wel ff wat anders gezegd hoor! Hij laat jouw in mijn ogen helemaal stikken. Het kan hem blijkbaar niets schelen, dat jij je rot voelt meis. Ik vraag me zelfs af of hij wel van je houd, want als je een goede relatie hebt, dan hou je rekening met elkaar. Je zorgt voor elkaar en je wilt dat je partner zich gelukkig voelt. Hij doet dat allemaal niet.

Ik wens je heel veel succes met deze rotsituatie en schrijf hem anders een brief als hij niet kan/ wil luisteren. Door middel van een brief kun je alles kwijt en moet hij wel aandacht geven aan jouw probleem.

Deel Deze Pagina