Zo! Die is echt groot!!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ukoldaatje, Jan 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Gek en onzeker word ik ervan..

Iedereen die mijn zoontje ziet gooit eruit: jeeeetje wat is die groot!!

Nou vroeg ik me af hoe groot jullie kindjes zijn en of k idd een extreem groot kindje heb?

4 weken : 4365 gram 54cm
    7 weken : 5250 gram 57cm
    11 weken: 6385 gram 61,5cm
    18 weken: 7470 gram en 66 cm

De oudste van bijna 4 (maart) is klein, 91cm en 13kg. Maar goed hij is chinees...dus die kan ik niet vergelijken.

We moeten de 15e weer naar het CB en ik gok dat hij nu wel ruim 8,5kg is en zo n 73cm..ben heel benieuwd..

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn oudste was 9 kilo met een half jaar. Lengte weet ik niet zeker, maar dacht 74/75. Geboren met 54 cm en bijna 8 pond. Een groot geval en stevig. Maar vanaf dat hij mobieler werd (anderhalf, toen liep hij pas echt los), is dat weggetrokken en met 4 bij het afscheid van CB zat hij precies op de middenlijn met beide waardes. Het zegt niet altijd iets over hun latere bouw.

De jongste zit nu op de middenlijn, maar die beweegt nu al meer door de kamer. Dus ben nieuwsgierig waar hij straks heen gaat..

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Trek het je niet aan, hoe zit hij in zijn grafiek?
    Lekker hoog gok ik zo.

Tja als het met mijn mini`s vergelijkt is hij wel groot ja, hier hadden ze die lengte ergens rond de 18mnd. Hier zijn alle kinderen juist altijd groot i.v.m. die van mij.

Maar ze houden toch op het cb je kindje in de gaten.
    Hier zoonlief zeker omdat hij erg klein en licht is, maar ze zijn altijd wel tevreden nog omdat hij z`n lijntje nog volgt.

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Mijn dochter is volgens mij vrij vergelijkbaar, zij was met 6 maanden 8,6 kg en 67 cm. Inmiddels is ze 11 maanden en 9,5 kg en 75 cm, dus heel gemiddeld.

5. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

Feb 11, 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van mij is een maandje jonger en is gok ik wel bijna 68 cm want die kleren past hij en weegt nu euh gisteren 7.810 gram. Gewogen heb eigen weegschaal.

Een lekkere baby met wat spekkies. Mijn oudste was nog veel zwaarder op die leeftijd, is ook iets groter dan gemiddeld.

Maakt mij niet zo uit, ik hoor die opmerkingen ook weleens. Ik denk dan tja kan er ook niets aan doen dat hij goed groeit. Komt niets te kort haha.
    Je kan het toch niet goed doen voor sommige mensen. Ik heb vaak dat als hij huilt mensen gelijk denken aan honger vanwege de borstvoeding kun je niet zien wat hij gedronken heeft.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza was steeds ongeveer even groot als jouw zoontje. In eerste instantie ook wat zwaarder, bij 18 weken wel een pond lichter, maar goed: een meid en ze kreeg BV, dus dan groeien ze de eerste maanden harder en later juist minder hard.
    Zolang je niet over de max aan voeding komt, zou ik me niet druk maken. Heb een neefje en dat is echt een ware boeddha, maar hij krijgt nog niet eens wat ie zou mogen hebben. Mijn zusje schijnt ook een lekker vol kind te zijn geweest en is nu de slankste van het stel, (en wij zijn allemaal mooi slank al :)).

Je zoontje is dus idd groot, maar niet om je zorgen te maken iig :)

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Hij zit op de plus 1 lijn. Het cb is ook gewoon tevreden. Maar iedereen die in de wagen kijkt geeft commentaar.

Hij paste ook met 5 maand niet meer in de kinderwagenbak. Zit nu in maat 74 en dat zit ook gewoon hartstikke goed, niks te groot.

Hihi jij hebt echt minis..onze oudste is ook mini...met zijn bijna 4 jaar en 91cm en 13 kg..Denk dat volgend jaar de oudste broeken kan lenen van de jongste;):D

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Hij krijgt 5 keer 210 water en 6 voeding. En sinds paar dagen nu wat groentehapjes.

Wel even een paar dagen een fout gemaakt dat ik van nmr 2 ook 5 keer 6 scheppen heb gegeven, vandaag dus snel om nummer 1 zodat hij ook weer 5 keer 6 scheppen kan krijgen.

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Denk dat hij hier ook wel tegen de 9 of 9 kilo weegt nu. En ik gok nu ook die cm. Ben heel benieuwd.

Hij is geboren met 38 weken precies en woog toen 3760 gram, de lengte hebben ze nooit gemeten.

Ik vind hem heel lang nu.

10. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Onze kindjes zijn precies even oud. :) Mijn dochter is erg lang, wel iets lichter, dus misschien is mijn beeld vertekend, maar ik vind het geen rare getallen die je noemt. Welke wandelwagen hebben jullie? Ik heb expres de mura gekocht omdat die een grote bak heeft. Ze is nu 70cm en past er nu nog net in maar dat duurt niet lang meer. ;)

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Haha dat is ook grappig! Hier allebei mini dus dan lukt het niet, wel doen ze heel lang met hun kleren.

12. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Mijn zoontje Zal nu 9 kilo zijn en 77 cm ongeveer(1,5 maand geleden bij t cb 8900 gr en 76 cm)

Dus ja dan vind ik je kindje wel een beetje geoot haha
    Maar dat maakt toch ook helemaal niet iit of ie groot of klein is je kan er toch niks aan doen :)

13. Noeska

Noeska Fanatiek lid

Jan 22, 2007
    1,225
    0
    0
    achjee dan hebben ze mijn dochter nog niet gezien :)

geboren met 3645 en 51 cm, met 4 wkn 4890 en 54 cm, 13 wkn 7260 en 64 cm, 6 mnd 9600 en 70 cm, 8 mnd 10870 en 72 cm.

daarmee vergeleken is jou zoontje bijna n kleintje :p

maar ik weet precies hoe je je voelt, het is niet altijd leuk en iedereen heeft er waarover te zeggen. ook hier cb gewoon tevreden en ze is verder heel actief en gezond. Geef nogsteeds bv en ze krijgt alleen verse en biologische bijvoeding, geen onnodige suikers enzo. ik maak me er ondertussen echt geen zorgen meer over, komt echt goed!

14. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Zolang hij het in zijn eigen lijn goed doet, hoef je je echt geen zorgen te maken. Mijn zoontje is iets ouder, maar is net ziek geweest (RS virus) gelukkig gaat het nu weer wat beter, maar daardoor wat stil komen te staan met z'n groei. Hij zit nu precies op de gemiddelde lijn met lengte (70 cm) en gewicht 7740 gr (iets onder het gemiddelde) hij is absoluut niet spekkig, nooit geweest ook. Hij zat altijd op de +1 lijn met lengte, en +0,5 met gewicht. Dus ik ben heel benieuwd of hij dat nu weer gaat inhalen.
    Laat je niet gek maken door andere mensen hoor, met wat ie groot, wat is klein, wat is dit of dat. Wat weten zij nou :p
    Eerst was het de zwangere buik die groot, klein, dik, rond, vooruit of wat dan ook was en nu. En nu is je kindje van alles. Al die meningen ;)

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Hihi ja dan is hij een reus!

De oudste was toen we hem haalden in China ook 9 kg en 77cm, maar was toen 2,5 jaar......

16. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Je hebt gelijk hoor, altijd heeft iedereen een mening klaar...nooit ist goed..

Hij loopt in elk geval netjes zijn eigen lijntje, cb is tevreden..

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Als hij gewoon zijn curve volgt is er niets aan de hand.

Eva was bij de geboorte:3740 gram en 52 cm.
    4 weken:5005 gram en 57 cm
    8 weken:5540 gram en 60cm
    12 weken:6000 gram en 63 cm

Nu moet ze komende maandag weer naar het CB.
    Ze wordt echt een lange meid en past nog maar net in de wandelwagen.Het matrasje is 70 cm in lengte en ze ligt al aardig krap haha.
    Zij krijgt overigens BV.

18. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Hier ook. Komt ook omdat hij erg helder en alert is.
    Hij is 5 maanden weegt ruim 8 kilo en is 70 cm...

19. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    4 weken - 5020 en 56 cm
    8 weken - 6150 en 59 cm
    3 mnd - 7585 en 63,5 cm
    4 mnd - 8365 en 67 cm
    6 mnd - 9880 en 72 cm