Ach, hier ook een reus, zie onderschrift... Heeft altijd op / rond de +2 lijn gezeten met lengte en gewicht, groot en zwaar dus, maar prima in verhouding...
Ach zo hebben mensen altijd wel wat te roepen! Mijn meisje vinden ze altijd klein en smal Bij 10 maand 7800 gram en 71 cm..
Jou zoontje doet het gewoon goed en niets te groot of te zwaar. Zolang hij zijn lijn blijft volgen en ze op het cb tevreden zijn is het gewoon goed hoor. Hier waren de kids zo'n 9 kilo met een jaar dus wel wat fijner, maar bij de derde kreeg ik juist te horen dat ik hem meer eten moest aanbieden omdat hij te licht was (heb er overigens nooit wat mee gedaan, want de oudste volgde dezelfde lijn op die leeftijd en dat was goed). Maar moet eerlijk zeggen dat als ik een baby van die leeftijd zou zien met dat gewicht ik ook zou zeggen wat een flinkerd, maar ons dametje is net zo oud als jou mannetje en is nu 68 cm en 5900 gram en is dus lang en fijntjes.
ach trek het je niet aan het is toch nooit goed! hier durven mensen te vragen of ze wel genoeg eet. (ze een niet ze vreet als een bouwvakker niet normaal) maar ze is klein 72 cm en net 9 kilo bij 17 maanden mensen hebben altijd wel iets te zeuren. straks is het loopt het nog niet? praat het nog niet? je kan het zo gek niet bedenken en ze hebben er wat over te zeuren.
Hij is zo te zien niet mega groot hoor. Mn zoontje is net iets groter als gemiddeld en woog met 4 maanden 7,5 kilo en 68cm. Ik hoor weleens "ooh wat is hij groot" en dan zeg ik gewoon heel eerlijk; ja hij groeit goed, hij is gewoon heel gemiddeld!
Ons zoontje was met 6 maanden: 68,5 cm en 7770 gram En nu was meneer met 12 maanden: 81cm en 11670 gram Nu zal hij rond de 83-84cm en 12500 gram zijn. (Hij zit rond de +2 lijn) Hij heeft dus een enorme groeispurt gekregen de laatste maanden. Hij is als een klein baby'tje(1 maand te vroeg) begonnen en heeft zijn "schade" alweer ingehaald Ik hoor ook vaak dat hij erg groot is maar ik vind het niet erg.. Shirtjes maat 92 past hij al. Ik geloof dat C&A klein valt, want shirtjes maat 92 zitten nu al perfect en zijn niet te groot voor hem. Ik moet er ook een bijzetten dat hij als een bouwvakker eet hoor. Hij lust werkelijk alles en heeft nog nooit zijn avondeten laten staan, lol. Waar ik erg blij mee ben!
Onze oudste zit ook op +1 lijn, maar nooit opmerkingen gehad. Misschien valt het bij jullie gewoon meer op door het contrast met je oudste zoontje? Krijg je die opmerkingen ook als je alleen met je jongste bent?
Mensen geven nu eenmaal vaak dat soort reacties. Het is gewoon iets zeggen om maa iets te zeggen te hebben. Niks van aantrekken dus.
Hier roepen ze ze het ook vaak maar ook hier keurig op zijn lijntje.. Hij was 8 pond met z'n geboorte bij ruim 50cm (geschat door kv). Met de 11 mnd cb afspraak woog hij ruim 10500 gram bij 76/77 cm. Niets te groot, gewoon op z'n lijntje maar hij oogt flink denk ik.. Niets van aantrekken!
Ja heel vervelend is dat. Mijn jongens zijn allebei lang (+2 lijn). Bij mijn oudste wordt al 1,5 jaar gevraagd of hij overdag niet op school moet zitten *zucht*. Ook bij mijn jongste werd er maar steeds gevraagd "loopt hij nog niet?" als je dan vertelt hou oud hij is, dan begrijpen ze het.
Mijn oudste is/was ook erg groot, dus heb even gekeken bij haar groeischema. Zij was met 6 maanden 70 cm en 7200 gram, dus langer maar iets lichter. Bij haar geboorte was ze 4700 gram en 56 cm.... Dus je zoontje is best groot, maar niet enorm hoor...
Zo te lezen is jouw uk net zo groot en zwaar als de mijne. Scheelt bijna niks! En idd ook hier krijgen we regelmatig te horen hoe groot ie wel niet is. En ja, het is ook geen klein minibaby'tje. Gewoon Hollands welvaart Niets van aantrekken, hij doet het supergoed!
Mijn dochter is nu 65cm en 7,1 kilo. Ze is precies gemiddeld. Maar zou me geen zorgen maken hoor, sommige zijn wat groter. Lekkere houvastbaby, lekkertoch?
onze zoon was met geboorte 4105 gram 4 weken 4880 gram 55,8 cm 8 weken 5800 gram 58,5 cm 13 weken 6800 gram 63 cm 20 weken 8000 gram 67 cm 25 weken 8600 gram
Heb niet alles gelezen maar wilde je even laten weten dat ik precies hetzelfde heb... Met ong. 18 weken bij het cb voor t laatst geweest en toen was hij 67 cm en 6880 gram. Het is gewoon een lange baby.... Hier idd ook al niet meer in de bak, dat past niet meer! Mensen zeggen idd ook regelmatig dat hij zo groot is, tja... Kan er niet mee zitten! Hij doet het gewoon goed! Je kan het ook als een compliment zien.
toen mijn kleine 6maanden was kreeg ik de vraag of hij nog niet kon lopen. Nu krijg ik opmerkingen dat het niet kan dat een kind van 2.5 nog moedermelk krijgt.dat is ongehoord en is niet normaal hoorde ik laatst. mensen hebben altijd wel hun opmerkingen klaar. Hij is nu 1jaar (24dec) en heeft kledingmaat 98/104. (hoezo te lang)
Ik heb het zelfde probleem kan me er niet druk om maken Hij was bij 7 maanden 75 cm en 10.2 kilo.. Ik denk dat die nu ongeveer 77 cm is en 11 kilo ofzo.. Bij de binnenspeeltuin dachten ze dat ik de boel oplichtte, het is tot 1 jaar gratis, maar ze wilde me niet geloven dat meneertje 8 maanden is.. En krijg ook vaak de vraag of die niet erg laat met lopen is... Ach ik zeg altijd maar zo het is een laatbloeier.. Ga de discussie nog niet eens meer aan.. Het is gewoon een goed gevulde baby...
Ons zoontje is niet zo groot, met bijna 10 maanden 8,5 kg, maar ook wij kregen laatst de opmerking: "Jeetje wat een reuzen baby, was hij bij de geboorte ook al zo groot!?" Zou me er helemaal niet druk om maken wat anderen van je kindje vinden, commentaar hebben mensen altijd wel. Als hij goed op schema loopt is het toch prima! Jullie hebben gewoon een lekker gezonde vent
Ja sommige mensen die denken dan dat iets groot is maar dat is dan helemazl niet zo.... Ik stond er wel van te kijken dat iemand van het cb een keer de opmerking maakte: hij is een maand of 6 zeker? Toen hij dus 4 maanden en een beetje was :-s