Zo! Die is echt groot!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ukoldaatje, 5 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ai...

Laatst was er een meisje dat even op de psz kwam kijken en daar was een invaljuf die het meisje vroeger op het kdv had gehad..
    Ze zegt tegen die moeder, ze gaat zeker al naar school (het was oktober) moeder werd echt boos....NEE ze wordt pas 4 in mei...

Arme juf hihi...daarom zal ik dus nooit zulke opmerkingen maken omdat ik dus een klein jongetje van 4 jaar heb (91cm en 13 kg) en ik iedereen maar uitleggen dat hij door zijn schisis en door zijn achtergrond een spraaktaal achhterstand heeft, en iedereen zegt ooohhh hij is nog zo jong dat komt wel, als ik dan zeg dat hij in maart 4 jaar wordt............dan zeggen ze oooohh ik dacht dat hij 2 was..

Das ook niet echt leuk. Voor mezelf vind ik het niet eens zo n ramp, maar de oudste hoort dat ook en das niet echt stoer ;)

Op de kleuters waar we nu een paar keer zijn wezen kijken doen de kindjes ook echt alsof hij nog maar 2 is hihihihi..nou mag hij met zijn voorgeschiedenis wel een beetje bepampert worden hoor;) liever dat ze heeeeeeeel overdreven lief doen tegen hem dan zoals op de peuters hem gewoon ondersneeuwn.

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Vraag me af he, waarom bv kindjes nooit te groot of te zwaar zijn en fv wel?

Hij krijgt al vanaf week 9 a 10 (of 8??) al 5 keer 180 plus 6 (210 plus 6 inmiddels). DUs niets meer of minder. Flessen gaan 99 van de 100 keer schoon op. Hij heeft pas sinds een week wat hapjes fruit, maar bv kindjes mogen nu toch ook gaan proeven?

Hihi ja tuurlijk mag je daar trots op zijn.! T is ook super mooi!! Ze heeft gewoon al die tijd op jouw voeding geleefd, hoe bijzonder is dat!

Ik kan eigenlijk niet meer wachten ik wil gewoon weten hoeveel onze grote kleine man weegt, ik vind hem echt zwaar dragen. Onze oudste, 13kg maar werk mee natuurlijk, draagt veel makkelijker ;)

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Even voor de bekenden ssssstt...

Ik ben 159cm, man is 197 ongeveer, maar via IUID zwanger geworden..dus kan die 2e niet echt achterhalen ;)

Het is gewoon ook meestal erfelijk bepaald natuurlijk. Dat heb je niet in de hand.

Ik ben heel trots op mijn mannetje, en als mensen zeggen Jeeeetje die is Groot, dan zeg ik ook, ja he, groeit als kool, gaat zo hard..

Alleen zo jammer dat sommigen ook echt net doen alsof je het in de hand hebt.

Maar net wat hier al gezegd wordt, altijd hebben mensen wat te vertellen, of dat nou positief of negatief is.

Vanaf het moment dat je zwanger bent begint dat..in ons geval vanaf het moment dat we thuiskwamen uit China (al kan ik ze daarmee vaak de mond snoeren omdat deze kindjes echt een hele andere achtergrond ed hebben)en toen ik zwanger werd was het helemaal ellende (oooh gaat eindelijk je droom in vervulling terwijl de oudste naast me stond, uhhh nee die is in vervulling gegaan op het moment dat ik de oudste in mijn armen sloot en onze wens mocht nogmaals uitkomen).

En nu dus de grootte (en de kleine maat van de oudste) van mijn jongste. Bij de oudste ben ik snel klaar, chinezen zijn niet zo groot, en ms heeft hij wel hele kleine chinese ouders??

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Probleem heb ik niet, raak er onzeker door.

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hij zit nu in 74 en dat zit goed aan. Heeft nu maatje 80 van de oudste kwa shirtjes ook aan, daarvan zijn de mouwtjes wat te lang, maar voorderest past dat ook gewoon:)

Broekjes niet trouwens, die pijpjes zijn nog een stuk te lang van 80.

Ik las dat iemand hier een kindje van anderhalf met maatje 98/104 heeft, dat zie ik ook hier gebeuren hoor. Als hij zo doorgroeit in elk geval. Een vriend van mijn broer heeft ook een kindje van nog geen anderehalf in die maat, die zijn allebei lang, hij 2.10 en zij 185.

6. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

#66 Biancamv2, 7 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2013
    Uhm mijn kids zijn juist wel veel te zwaar geworden op de bv :D

Zoon nummer 1 woog bij geboorte op 36 weken: 10 pond en 56 cm.
    Met 6 maanden met volledige bv: 12 kilo en 86 cm.
    hij was van de 10 pond afgevallen naar de 4700 gram na de geboorte dus in 6 maanden,7,3 kilo en 30 cm gegroeid op de bv.

Zoon nummer 2 woog bij de geboorte bij bijna 37 weken 8 pond en was 53 cm.
    Met 6 maanden op volledige bv: 12 kilo en 78 cm.
    afgevallen naar de 3600 gram na de geboorte,dus in 6 maanden tijd,8,4 kilo en 25 cm gegroeid,hij heeft tot dik 8 maanden volledige bv gekregen,woog op dat moment al dik 14 kilo bij 82 cm.

Hij heeft tot bijna 21 maanden bv gekregen :D

Mijn dochtertje is geboren met 37,2 weken, woog 3900 gram bij zo'n 51,5/53 cm.
    na 5 maanden volledige bv: 9 kilo en 71 cm.
    ze was na de geboorte afgevallen naar de 3600 gram,
    is dus in 5 maanden tijd 5,4 kilo en 19,5 cm gegroeid.

Hier is dus wel me bv nagekeken omdat mijn kids op de bv erg goed gedijen,
    bleek dus erg voedzaam en erg vette voeding te zijn.
    Tja ik gaf dus letterlijk slagroom.

Mijn kids zijn trouwens nog steeds erg groot,maar ja is erfelijk met grote mensen van boven de 2 meter in de familie ;)

zoon 12 jaar,1m78 en 55 kilo.
    zoon 5,4 jaar oud: 1m37 en 30 kilo.
    dochtertje 12 mnd oud: 85 cm en nu bijna 10,5 kilo(laatste meting 21 december 2012 bij ka in het zh)

Je ziet het gewicht wat ze erg zwaar waren zijn ze nu heel mooi normaal,alleen mijn dochtertje is iets te licht volgens cb en ka,maar dit komt omdat ze erg lang is,en erg veel beweegt.

7. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Mijn nichtje is nu 4 jaar en is ook erg groot voor haar leeftijd. Met haar lengte is ze bijna net zo groot als mijn dochter van 8 jaar. Mijn dochter is aan de kleine kant.
    Het nadeel van een jonge dame die zo groot lijkt zijn de verwachtingen die andere van haar hebben. Ze verwachten een bepaald gedrag en een 4jarige gedraagt zich natuurlijk als een 4jarige en niet als een 8jarige. Bij mijn dochter is het andersom.

Nu mijn lieve flinke baby is ook erg groot. Ze draagt nu al maat 68 en de slaapzakjes van 70cm zijn nu echt te klein. Ze is van 22 okt 2012. Ze groeit met haar gewicht en lengte in de bovenin de groeicurve. Ze is gehaald met week38 met keizersnede omdat ze erg flink zou zijn.

8. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Onze jongste woog 9,5 kilo met 6 maanden. Met 1,5 woog ze 10,5 kilo, dus op een jaar tijd was ze daarna maar 1 kilo bijgekomen.

De eerste tijd is een hele stijgende lijn helemaal niet zo gek.

9. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Maar dan past je zoontje toch nog wel in maat 86/92?
    Mijn zoontje is langer en ik denk dat hij zwemt in 98/104 :p

10. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier 21 dec opgemeten bij de ka in het zh,maar madam wou haar benen niet helemaal strekken,dus kwam met wat opgetrokken benen uit op 85 cm,ze zeiden ook dat het zo'n 88 cm kan zijn als haar beentjes goed gestrekt zijn.

En idd hier gemeten komt ze met rechte beentjes op 87,5 cm uit.
    vandaar dat ze in maat 92 zit,maat 86/92 zit kiele kiele haha.

haar voeten zijn ook erg groot maat 25, haar voieten zijn 16 cm.

maar in verhouding is ze heel mooi in proportie,alleen haar gewicht moet wat hoger,maar ze doet het super goed voor de rest en is super vrolijk en allert.

11. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    ik geloof niet dat hij 81cm is want dan zou hij inderdaad 86 nog moeten passen.
    maar hij moet maat 98/104 aan omdat alles te klein is in de lengte.
    Dus diegene die hem toen heeft gemeten die vertrouw ik niet helemaal.

Ik denk dat ik het zelf voortaan ga doen. de 90cm is hij echt al gepasseerd.Onze achtertafel is namelijk 1meter en dat is bijna gelijke hoogte als hij ernaast staat.

12. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Onze dochter is nu 2 maanden en weegt 5455 gram bij een lengte van 58,5 cm.
    Als verhouding lengte gewicht maar een beetje op 1 lijn zitten is het toch goed? xxx

13. angelique1984

30 dec 2011
    98
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje geboren met 36+1 woog 3743 gram
    Nu met 19 weken 65cm en 7950 gram. Zit in maat 68.
    Vorige week een opmerking: 4 maanden? Wat een kleintje:(
    Ach ja....
    Loop steeds tegen het probleem aan dat zijn broeken te smal zijn. Zelfs joggingbroeken. :x

14. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    even niets gelezen hoor, maarre, de mijne is nu bijna 15 weken, en 68 cm en tegen de 8 kilo..... dus, tja ik vind de jouwe nog meevallen :D laat mensen lekker kletsen. Als hij gewoon een eigen lijntje volgt, en cb is tevreden, is het goed. ;)

15. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ach joh, hier een meisje van bijna 10 maanden, 72 cm en 7,2 kilo en krijg af en toe opmerkingen dat ze zwaar is.... Mensen weten echt niet waar ze het over hebben!

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Hier eentje die precies zo groeit (wel op bv) en hij woog toen hij geboren werd met 39 weken ook 3760. Hij is wel groot, maar niet te groot hoor. Mijn oudste was echt te zwaar, maar die was ook al 5 kilo bij de geboorte. Inmiddels is hij nog wel zwaar, maar wel in verhouding.

17. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Hier wordt de jongste altijd ouder geschat en groter dan hij daadwerkelijk is. Hij had de laatste keer op het cb een gemiddelde lengte en gewicht, dus het zal wel komen door zijn flinke bos haar... De oudste is klein en tenger en wordt jonger geschat. Eigenlijk vind ik het zelf nog steeds raar dat ik mensen zo vaak corrigeer en dan afhankelijk van het kind welke kant op.

18. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Ten opzichte van mijn mini is hij inderdaad groot.
    Hij was met 5,5 maand maar 62 cm en 6,5 kg.
    Maar hij was dan ook bij de geboorte maar 46 cm en 2330 gram. Wel de volledige zwangerschap uitgedragen.

19. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    niet alles gelezen,

maar in vergelijking met mijn mini is hij echt groot!!
    ons meisje is nu met 8maand 66cm en 6700gr
    en heeft pas sinds kort maat 68,
    maaar ze is dan in mijn ogen ook wel erg klein hoor

20. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Zo te lezen is het gewoon normaal, evenveel grote kindjes als kleine kindjes....En zolang ze dus hun eigen lijntje volgen en het goed is volgens het cb is er niets aan de hand. Mensen zullen altijd wat te zeggen hebben....onze oudste ziet er tenger, klein en jonger uit...de jongste ziet er groter en steviger uit....zo is er altijd wat ;)

Deel Deze Pagina