Buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Miskraam' gestart door paycootje, 12 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paycootje

paycootje Lid

23 mei 2006
    31
    0
    0
    huisvrouw
    limburg
    Hallo,

Ik ben Kristel ben 31 jaar en heb in december 06 een buitenbaarmoederlijkezwangerschap (bbz) gehad. :(
    Ik had er geen idee van dat ik zwanger was ( was heel erg welkom geweest) en ben met spoed naar het ziekenhuis gebracht en geopereerd. Gelukkig is mijn eileider gespaard.
    Zijn er meedere mensen die zoiets hebben meegemaakt?

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Kristel,

Vervelend he zo'n buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Vaak weet je dit ook niet omdat je tussentijds maar blijft bloeden en hetzelfde gevoel hebt als een menstruatie. Ook ik heb afgelopen november een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en alleen ik hoefde niet geopereerd te worden. Mijn lichaam heeft de buitenbaarmoederlijke zwangerschap zelf afgebroken. Helaas waren er wel stukjes van de placenta achtergebleven en die gaan dan door je lichaam zweven. Het zijn goede cellen, maar omdat het niet je eigen cellen zijn maar van je kindje ziet je lichaam ze als gevaarlijk.

Ik ben dan ook behandeld met lichte chemo injecties en nu gisteren gehoord dat de hcg waarde in mijn bloed nu op 4 staan. Het is nu dan ook gelukkig bijna over, waarschijnlijk is het zwangerschapshormoon volgende week verdwenen.

Ik ben blij dat het goed met je is afgelopen. Het is wel schrikken en heel wat om te verwerken. Mocht je willen praten, kan je me altijd een pb sturen.

Succes,
    Elvira

3. paycootje

paycootje Lid

23 mei 2006
    31
    0
    0
    huisvrouw
    limburg
    Hallo,

Heb vandaag mijn eerste menstruatie na de operatie.
    Heb nog nooit zo'n last ervan gehad, maar ben blij dat het nu zover is en dan kunnen we na deze paar dagen er weer helemaal voor gaan. :D
    En nu maar hopen dat het de volgende keer wel allemaal goed gaat.
    Is dus maar afw8ten.

Groetjes Kristel

4. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Kristel,

Wat fijn dat je cyclus weer op gang is gekomen. Toch altijd weer afwachten, hoe lang het duurt.
    Ik hoop dat je snel weer zwanger bent en het dan op de goede plaats zit.

Hier is de menstruatie ook gekomen, dus dat ik wel weer fijn. Wij doen ivf, en de volgende poging zal ergens in maart zijn. Even een paar maandjes rust van alles.

Succes.

Groetjes,
    Elvira

5. Ayse

Ayse Fanatiek lid

16 dec 2006
    1.210
    0
    0
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    Utrecht
    hallo een vraag hoelang duurde bij jullie weer menstruwen na de opratie. Ik heb drie weken geleden operatie gehad (kijkoperatie). Ik wil zo graag wil snel proberen:)

liefs Ayse

6. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Ayse,

Bij mij duurde het ongeveer 7 weken voordat de menstruatie kwam. Volgens mij is het wel bij iedereen verschillend. Ik heb een lichte chemotherapy gekregen om de rondzwevende placentaweefsels weg te krijgen, ik ben dan ook niet geopereerd.

Ik hoop dat je snel weer ongi wordt en een nieuwe start kan maken.

Groetjes,
    Elvira

7. paycootje

paycootje Lid

23 mei 2006
    31
    0
    0
    huisvrouw
    limburg
    Heey hallo,

Ik heb ook een zogenaamde kijkoperatie en toen werd er dus geconstateerd dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had en dat hebben ze gelijk weggehaald. :(
    dat was op 8 dec en heb op 15 januari mijn eerste ongi pas gehad dus dat waren ook zo'n 6 weken na de operatie.

Elvira heel veel sucses met jullie ivf poging. Een vriendin van mij is nu 12 weken zwanger via ivf dus het gaat allemaal wel lukken ook bij jou :) :)

Heel veel sucses en het komt vanzelf wel weer inorde.

Groetjes Kristel
    :D :D :D :D :D

8. mopsje

mopsje Actief lid

2 nov 2006
    272
    0
    0
    vraagje voel je een bepaalde pijn als je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt en zo'ja wat.
    of voel je het niet?
    ben er nieuwsgierig naar omdat ik nu 2 dagen overtijd ben maar heel veel pijn bij mijn eierstok heb. :(

liefs mopsje

9. angelina1979

3 feb 2007
    93
    0
    0
    verzorging
    ik was 4 dgn overtijd en ben afgelopen zondag ongi geworden, maar ben toen gewoon flauwgevallen en voelde me heel licht in me hoofd.
    het 1e bloedverlies was een klein beetje en bruinig, terwijl het meestal bij mij gelijk vuurrood is en veel!
    later kreeg ik heeel erge krampen erger dan anders....ik dacht dat het met mijn operatie van 8 jan te maken kon hebben, maar nu ga ik toch twijfelen of ik geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb?!
    ik verlies op het moment klompen bloed en heb erge steken aan de re-kant?denk dat ik dan toch maar de gyn moet bellen?wat vinden jullie?

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik merkte dat het niet goed zat omdat ik 1 dag na de positieve test (een week na mn NOD) ging vloeien. Ik dacht dat ik gewoon ongesteld was. Na een week vloeide ik nog. Ik ben toen door de HA naar de gyn gestuurd en die heeft via een echo een buitenbaarmoederlijke zwangerschap geconstateerd. Vruchtje leefde al niet meer. Ik noem het een mislukte bevruchting, is nooit levensvatbaar geweest. Ik heb verder helemaal geen pijnklachten gehad. Wel heb ik in totaal 10 weken gebloed. Dat was wel erg vervelend. En vies! Maar gelukkig heeft mijn lijf alles zelf weer schoon gekregen.

Veel sterkte!

11. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    hoi Elvira
    Mag je na de Chemo (zal metoroxtraat zijn) gelijk weer zwanger worden? Ik heb chemo gehad en mocht drie maanden niet zwanger worden.

groetjes
    conny

12. Sunshine11

Sunshine11 Nieuw lid

26 feb 2007
    1
    0
    0
    limburg
    Hallo dames,

Ik ben ook 1,5 week geleden geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Bij mij konden ze het vruchtje niet vinden op de echo 3 weken van te voor. Dus we gingen naar huis met de gedachten dat we een mk hadden gehad.
    Ik bleef alleen nog wel zwangerschapsklachten houden.
    3 weken nadat ze zeiden dat ik een miskraam had gehad. Deed ik een test
    die sloeg zo positief uit.
    Weer een echo gehad bij de gyn en die zag niks HCG was 9000 dat is te hoog voor een mk en te laag voor 10 weken zwangerschap.
    De dag erna ben ik geopereerd via een kijkoperatie. Ze hebben mijn rechtereileider weg genomen. Het vruchtje zat bijna in de baarmoeder. Dat is echt balen als je dat hoort.

Nu 1,5 week na de operatie heb ik een eisprong. Dat vind ik zelf wel al heel erg snel. Maar goed ben blij dat het zo snel gaat. Dan kunnen we meteen naar mijn ongi weer gaan proberen.
    Ik wil zo graag een kindje

Hoe snel is het allemaal bij jullie gegaan?

groetjes
    Sunshine

Deel Deze Pagina